Flytter seg nedover?

Nybegynner90

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
I går opplevde jeg noen intense smerter på ettermiddagen. Som om babyen borret seg nedover.. kjentes og som press nedover og "knivstikk" på en gang. Kom i korte tak, og jeg måtte stoppe opp og lene meg på noe ala prekestolstilling.
Men, det kjentes ikke ut som rier. Presset/smerten var så stor at jeg trodde et par ganger at vannet ville gå
Holdt på av og på i ca 20min før det gav seg. Kjenner fortsatt spark som før, og føler meg som meg selv. Hva kan dette ha vært?
Babyen ligger med hodet ned.
 
At hodet festet seg kanskje? Kommer langt ned i bekkenet da og det kan sprenge ganske godt mens det holder på. Hvis du er førstegangs så er det jo langt vanligere at hodet fester seg en tid før fødsel enn det er hos flergangsfødende. Har magen sunket litt er det ganske bankers at baby er mye lenger ned i bekkenet enn tidligere.
 
Sånn har jeg også hatt det siste døgnet. Det kjennes ut som en ny type kynnere, som skviser til helt der nede. Samtidig har det av en eller annen grunn blitt litt lettere å puste og spise. Håper det betyr at ting går rett vei.
 
Andregangsfødende :)
Godt mulig hodet fester seg nå ja. Føler jeg endelig har plass til litt mat! Ikke hatt matlyst siste mnd.
 
Var samme her for et par uker siden... og nå er det skikkelig press nedi, tenker at NÅ går vannet. Skjønner ikke at det holder :eek:
 
Kom igjen i dagmorges. Var skikkelig vondt, krampelignende. Strålte ned i lysk og lår, samt press på skambenet og halebeinet.. igjen gikk det over etter ca 20min.
Var ikke tøff i trynet da, alene med 3åringen! Har fått beskjed om at det kommer til å gå fort denne gangen i og med at jeg hadde styrtfødsel sist..
 
Ring JM i morgen og spør? Kanskje hun kan sjekke om hodet har festet seg? :)
 
Kom igjen i dagmorges. Var skikkelig vondt, krampelignende. Strålte ned i lysk og lår, samt press på skambenet og halebeinet.. igjen gikk det over etter ca 20min.
Var ikke tøff i trynet da, alene med 3åringen! Har fått beskjed om at det kommer til å gå fort denne gangen i og med at jeg hadde styrtfødsel sist..
Høres ut som kanskje masrier.
 
Høres ut som kanskje masrier.
Jeg og hadde styrtfødsel sist så hadde jo ikke vert borti sånne masrier. Men det er rier uten effekt og den kjennes litt annerledes ut. Dem er vonde... Om du hadde styrtfødsel var det nok mest pressrier du hadde og ikke modningsrier. Masrier ligner på modningsrier men forskjellen er at de har ingen annen effekt enn at livmoren trener seg til fødsel. Kanskje du skulle tatt en telefon til Jordmor for å sjekket om du har noe åpning :)
 
Skal på UL i morgen, så håper på å få litt svar da :)
Har hatt både maserier, modningsrier og pressrier med forrige. Ble satt i gang, så hadde maserier lenge før noe skjedde. Så var det 2t modningsrier og kun 3 enkle pressrier før ungen var ute!! Dette jeg har opplevd nå minner ikke om noen av disse typene. Hadde det gjort det hadde jeg ringt både mann og føden med en gang :talk030
 
Back
Topp