Flytte fra mann og barn for å studere i to år?

  • Trådstarter Usikkerutstikker
  • Opprettet
Har også lyst til å fortelle som Ballerinaen over her. Min mor fant ut hva hun ville bli når jeg var 7 år og min lillesøster 4. For å få økonomien til å gå opp, så måtte hun jobbe på kvelden. I 3 år var pappa den som tok alt ansvar hjemme. Nå bodde hun riktignok hjemme men var på skole og jobb fra kl 08-22 hver dag.
Det vi husker i dag er hvordan pappa slet med å flette hår, bake kaker, og at vi hadde mye rare sammensetninger av klær :) ikke at mamma var "borte" i 3 år.

Jeg er så UTROLIG stolt av min mor som tok det valget og gjorde det hun ville, og jeg vet at det ikke var et lett valg.

Min lillesøster er i dag den største mamma dalten på over 30 år jeg vet om:), og vi har snakket om denne perioden flere ganger, og det er bare fylt med positive minner.
Hun har i senere tid også tatt etterutdanning, og elsker jobben sin! Å stå på sidelinjen 30 år senere å se sin mor fortsatt har det så bra med det hun gjør, er bare beundringsverdig!

Forstår at det er et tøft valg, men om det fører til at deres familie vil få det bedre på sikt, og gjør det beste ut av situasjonen mens det står på, så er det verdt et forsøk. Går det ikke så går det ikke, men da har du prøvd.

Masse lykke til hva nå enn det blir til :Heartpink
 
Min søster reiste til Oslo og tok en 6 års lang unviversitets utdanning, men ei lita tulle på 2 år.
Levd på studielån og langt bort fra pappan til barnet.
De var ofte å besøkte pappan ( de er skilt )
Og resultatet er at søsteren min fikk en god utdannelse som kan forsørge familien
 
Husk høyskole og universitet har krav på tilrettelagt undervisning pga helseproblemer. Enten med lenger studieforløp eller de legger opp til at deler av studiene kan man ta eks hjemme. Eller levere inn ekstra oppgaver som viser at man har fått med seg faget når man ikke er tilstede i undervisningen.

Jeg har en nakkeskade og klarte ikke å sitte 8 timer i forelesning. Ble enig med studie veilederen hvilken forelesninger jeg skulle prioritere og hvilken jeg kunne velge vekk pga bl.a tidligere utdannelse og man lett kunne lese seg opp til.

Snakk med aktuell høyskole før du søker. Hør hva mulighet de har for tilrettelegging.
 
Back
Topp