Fly med nyfødt baby

Betty_G

Andre møte med forumet
Planlegger å fly innenlands med babyen ca 1mnd etter fødsel.
Er det noen som har erfaring med å reise med en så liten en?
Hvordan sikres så små babyer?
Hva kan ellers være lurt å tenke på?
Fått med meg at amming kan være lurt på opp/nedtur for å utligne trykk.
 
Jeg fløy lang distanse med 7ukers baby, gikk kjempe fint.

Ta med bæresele for flyplass, inn/ut av flyet og mens du venter på bagasjen. Teppe til å pakke rundt baby og en tynn bomullslue inne på flyet.

Baby sitter på fanget ditt med babysele festet til ditt, du kan lett amme under hele turen;) og gjerne opp og ned så baby ikke får vondt i ørene.

Lykke til!
 
Planlegger å fly innenlands med babyen ca 1mnd etter fødsel.
Er det noen som har erfaring med å reise med en så liten en?
Hvordan sikres så små babyer?
Hva kan ellers være lurt å tenke på?
Fått med meg at amming kan være lurt på opp/nedtur for å utligne trykk.

Fløy 4 timer da min var 1 mnd gammel. Hun sov hele veien. Sååå deilig :) Satt hos meg med belte rundt, og i en bag :)
Ingen problem. Letteste flyturen med barn for min del :D
 
Me flydde t/r oslo- Bergen no, 7 veke gammal. Da gjekk so ein drøm :) ho sov heile veien.
Anbefala bæresele på flyplassen.
Prøv å pakk best mulig i handbaggasjen så det ikkje blir stress i sikkerhetskontrollen..
sia ho sov så ga eg ho ikkje mat under take off og landing, men det gjekk heilt fint med Øyrene henas. Men ein reagera forskjellig. Viktigaste tipset e å prøva å stresssa minst mulig, det smittar over på babyen... Go tur :)
 
vi flydde til spania med storesøster når hun var 10 uker. Det var de roligste flyturene vi har hatt. mellomlanding i oslo på vei ned og direkte hjem, hun hadde kolikk, og jeg var kjempenervøs, men hun sov hele veien.. Hun var våken under letting på første flighten, hun fikk ei flaske med melk og alt var tipp topp. De andre flightene sov hun, så der gjorde vi ingenting og hun ble ikke plaget med trykk. Du får ha med alt av mat du evt trenger til babyen om den får flaske i håndbagasjen, som vann, pulver også videre.
Sier som Evis84; annbefaler bæresele! Skift både til deg og baby.. man vet aldri når den enorme dritbleien eller gulpen kommer :p
 
Her blir det fly når lille er bare noen få dager gammel, så er også veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Må ta fly hjem fra sykehuset, derfor blir det så tidlig. Ca. 1,5-2t flytur tror jeg det er.
 
Hun var 5 uker, ingen problem.
 
Back
Topp