Flere som venter sitt første?

BabyBluum

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
*Aprilbaby 2018*
Septemberlykke 2024
Tenkte det er fint med et tråd for oss som går gjennom dette for første gang.
Vi har sikkert alle våre tanker og bekymringer som kan være godt å få luftet litt.
Dere med tidligere erfaring er også hjertelig velkommen til å komme med tips og råd:)
 
Kort om min graviditet så langt:
Jeg er 29 og er 6+5 uker på vei.
Har første kontroll 18.sept og har tenkt å vente med å fortelle til de nærmeste etter det.
Sliter med intens kvalme og andre symptomer som får meg til å føle meg ganske syk, ikke gravid.
 
Første her!
28 år, og er nå 7+4. Har første kontroll 25 september (12+3) men tror vi blir å fortelle foreldre uken før fordi det passer seg sånn :)
Veldig få symptomer. Har en del menssmerter og er trøtt, men ellers i tipptopp form :) og sulten da.. men det er liksom ikke plagsomt annet enn at jeg blir tykk :p
 
Første for meg også. Er 8+5 i dag. Har vært hos fastlege men ikke tatt blodprøver enda (det gjør de etter uke 12). Fikk rekvisisjon slik at jeg bare kan ta prøvene når det passer. Skal på organrettet ultralyd 25.september og gleder meg veldig til det, selv om jeg også bekymrer meg for alt mulig. Er veldig plaget med kvalme og trøtthet og savner å føle meg som meg selv. Har dog hatt en ganske bra dag i dag, og det har vært en opptur.
 
Første her og!

Er 8+4 i dag og har vært inne på to tidlige UL pga av tidligere spontanaborter. Har aldri vært så langt på vei som nå, så håper virkelig at det går fint denne gangen! På første UL(5+9) såg vi et lite bankende hjerte, og på UL nr 2(8+0) hadde alt utviklet seg normalt[emoji1] Legen sa da at det er stor sannsynlighet for at dette svangerskapet vil gå fint. I morgen skal jeg til fastlegen for å bestille fødeplass og tenker å bestille plass på Ullevål. Valget står da mellom vanlig avdeling og ABC-avdeling(naturlig fødsel med basseng som smertelindring). Har noen av dere andre tenkt på hva dere skal velge som førstegangsfødende? Ellers går svangerskapet mitt fint og jeg har få symptomer. Savner av og til å kjenne det litt mer på kroppen sånn at det "ikke er tvil", men bør vel egentlig sette pris på det[emoji6]
 
Første her også :) Er 28 år. 7+2 i dag. Har lite plagsomme symptomer. Kan nevne de jeg tenker over: oftere sulten, raskere tungpustet, mer (og rarere) drømmer, tidvis ømme bryster som kanskje har vokst litt. Syns jeg må tisse litt oftere enn før men det går litt i bølger. Ingen kvalme. Mindre lyst på søte ting som sjokolade f.eks (er normalt veldig glad i det).

Har hatt to spontanaborter det siste året så føler meg langt i fra trygg. Skal til legen om to dager, håper jeg får time til TUL ganske raskt.

Gleder meg til å eventuelt kunne glede meg over graviditeten ☺️
 
Jeg er også førstegangs! Var på TUL i går og så et lite, bankende hjerte. Det var helt ubeskrivelig fint :).

Jeg er 6+6 i dag. Jeg gleder meg veldig til å bikke den magiske uke 12. Veien dit synes noen ganger veldig lang, men jeg er positiv og har på følelsen at dette skal gå bra!

Av symptomer har jeg den siste uken hvert kvalm hele døgnet. Jeg kaster ikke opp, men jeg kommer nærmere og nærmere det punktet hver dag. Jeg er også utrolig slapp og tom for energi. Da passer det veldig godt å stå midt i en flyttesjau :depressed:
 
31 år og 8+0
Svært etterlengta graviditet etter lang tids prøving. Har tenkt å høyre på mannen som meiner vi klarer oss utan TUL, satsar på at vi skal vere heldige denne første graviditeten vår. Er begynt å bli nokså kvalm, men det varierer ein del og eg har ikkje kasta opp. Føler meg både uggen, slapp, oppblåst og øm i bryst og mage. Det hjelper som bekreftelse enn så lenge. Har fortalt eg er gravid til familie og nære venner, det bare tvang seg fram [emoji13] Men venter med jobb så lenge eg klarer å skjule kvalmen.

Skal til jordmor i veke 10. Tør ikkje å tenke så mykje på fødeplass osv, sidan det er så lenge til, men det blir vel Ullevål. Må også vurdere ABC - badekar verkar forlokkande [emoji1]
 
Så gøy med flere i samme båt [emoji14] er liksom godt å ha noen å prate med som går gjennom mye av det samme:)
 
Første her og!

Er 8+4 i dag og har vært inne på to tidlige UL pga av tidligere spontanaborter. Har aldri vært så langt på vei som nå, så håper virkelig at det går fint denne gangen! På første UL(5+9) såg vi et lite bankende hjerte, og på UL nr 2(8+0) hadde alt utviklet seg normalt[emoji1] Legen sa da at det er stor sannsynlighet for at dette svangerskapet vil gå fint. I morgen skal jeg til fastlegen for å bestille fødeplass og tenker å bestille plass på Ullevål. Valget står da mellom vanlig avdeling og ABC-avdeling(naturlig fødsel med basseng som smertelindring). Har noen av dere andre tenkt på hva dere skal velge som førstegangsfødende? Ellers går svangerskapet mitt fint og jeg har få symptomer. Savner av og til å kjenne det litt mer på kroppen sånn at det "ikke er tvil", men bør vel egentlig sette pris på det[emoji6]
Jeg synes det er kjempevanskelig å velge, jeg aner jo ikke hvordan det er å føde. Men jeg har skrevet ferdig søknad til ABC. Har bare ikke sendt den enda..
 
Venter første her og! [emoji2]

Er 26 år og er 5+0 uker på vei.

Har kontroll 2.okt, og syns det er fryktelig lenge å vente.. Jeg har sååå lyst til å fortelle og holdt på å sprekke på jobb når ei annen fortalte at hu var gravid [emoji12] men jeg holdt meg!

Føler jeg har mange symptomer, men ingen som gir stor plager [emoji4] Småkvalm, større/ømme pupper, sulten som en elefant, murringer, humørsvingninger og trøtt. Og veldig glemsom! Har teflonhjerne deluxe [emoji23]

Er utrolig spent på alt som skjer framover [emoji4]
 
Jeg synes det er kjempevanskelig å velge, jeg aner jo ikke hvordan det er å føde. Men jeg har skrevet ferdig søknad til ABC. Har bare ikke sendt den enda..

Jeg har ikke kommet så langt enda. Tenkte å vente til første kontroll med jm for å høre med henne først.
Alt er jo så nytt. Og det er så mye papirarbeid å tenke på[emoji86]
 
Første her også [emoji5] lite mirakel som kom mens vi ventet på fryseforsøk [emoji173]️

27 år, 6+4 idag. Ble satt tilbake en uke på tul, så etter menstermin er jeg 7+4. Håper jeg blir flyttet fram på neste ul om to uker [emoji85]

Sliter mye med kvalme, blir verre for hver dag. Er også veldig trøtt, tisser ofte, sulten og slapp.. føler meg også mer syk enn gravid, men veldig glad for symptomer likavel [emoji7]
 
Venter første her og! [emoji2]

Er 26 år og er 5+0 uker på vei.

Har kontroll 2.okt, og syns det er fryktelig lenge å vente.. Jeg har sååå lyst til å fortelle og holdt på å sprekke på jobb når ei annen fortalte at hu var gravid [emoji12] men jeg holdt meg!

Føler jeg har mange symptomer, men ingen som gir stor plager [emoji4] Småkvalm, større/ømme pupper, sulten som en elefant, murringer, humørsvingninger og trøtt. Og veldig glemsom! Har teflonhjerne deluxe [emoji23]

Er utrolig spent på alt som skjer framover [emoji4]

Synes det er lenge nok å vente til 18.sept[emoji14]
Idag sendte jeg faktisk mail til sjefen om at jeg er gravid, i forveien før jeg snakker med henne face to face. Er liksom første person jeg sier det til så tror ikke jeg hadde klart å si det høyt[emoji849]
Skulle jo ønske vi kunne fortalt de nærmeste først. Men jobber innenfor psykiatri og med utagerende mennesker så ble nødt til å si ifra.
 
Jeg har ikke kommet så langt enda. Tenkte å vente til første kontroll med jm for å høre med henne først.
Alt er jo så nytt. Og det er så mye papirarbeid å tenke på[emoji86]

Ja, det er veldig rart å skulle bestemme seg for hvordan man vil føde når man nettopp har blitt gravid. Skal uansett søke på Ullevål i morgen også får vi se hvilken avdeling jeg ender opp med[emoji6][emoji1303]
 
Første for meg og, men ikke første graviditet. Har vært prøver lenge, så dette er en graviditet ved hjelp av hormonbehandling. Er veldig glad for at jeg er gravid og at spira har holdt seg der i 6+(usikker) uker, men er veldig veldig bekymret! Lite symptomer egentlig, bare veldig sliten! Sliter også litt psykisk kjenner jeg.. Føler lite glede og er egentlig bare bekymret! Vil helst ligge i senga mi hele dagen og kun snakke med samboer :wtf:
Håper gleden kommer etter hvert! :happy: Krysser fingre for at dagene går litt fortere snart!
 
Første for meg og, men ikke første graviditet. Har vært prøver lenge, så dette er en graviditet ved hjelp av hormonbehandling. Er veldig glad for at jeg er gravid og at spira har holdt seg der i 6+(usikker) uker, men er veldig veldig bekymret! Lite symptomer egentlig, bare veldig sliten! Sliter også litt psykisk kjenner jeg.. Føler lite glede og er egentlig bare bekymret! Vil helst ligge i senga mi hele dagen og kun snakke med samboer :wtf:
Håper gleden kommer etter hvert! :happy: Krysser fingre for at dagene går litt fortere snart!

Kan ikke forestille meg hvor tøff veien hit har vært for deg og forstår at du er bekymret. Krysser fingrene for at alt går bra denne gang:)
 
Første graviditet for meg. 31år og 5+1. Har ikke booket kontroll ennå, bør jeg det?
Mine symptomer (kanskje) er mange problemer med magen. Får fort mageknip, treg mage, oppblåst osv. Men pleier å ha litt av det ellers og, men ikke SÅ mye!
Når fikk dere første symptomer?
 
Jeg venter også første! [emoji2]
Er 28 år og er 8+ 4 uker på vei.
Jeg har kontroll 18 september. Det føles ut som at det er veldig lenge til, men det går litt fort allikevel :)

I forhold til symptomer tror jeg at jeg har hatt det lett hittil. Jeg har hatt mye ømme bryster, er litt tung pustet, er oppblåst og er sulten hele tiden, men uten matlyst. Har også vært litt svimmel og litt kvalm. Ellers fin form! :)
 
Første her også [emoji4]
Er 28 år og 5+0 [emoji4] har begynt å få litt symptomer nå, mest fremtredende er hormonene (tårer kommer i tide og utide[emoji28]), ellers: mye sulten, metallsmak i munnen, ømmere bryster, stikker i rumpe og lår, stikker i livmoren og litt kviser.
Var på tul på mandag og fikk se en liten reke som koste seg i livmoren [emoji7] var dessverre for tidlig til å se hjertelag, men har fått ny time om 12 dager. Har mistet 4 ganger før denne spiren, som forhåpentligvis sitter helt til mål, så får tett oppfølging.
 
Back
Topp