Flere som skal på tidlig UL ved riksen?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Vi skal det pga tidligere misdannelse.
Blir litt frustrert over at de ikke gir meg en time. Jeg har krav på ultralyd i uke 12. Legen min har sendt henvisning. Men når jeg kontakter riksen sier de bare at den ligger til vurdering. Det gjør meg rimelig frustrert!
 
Kanskje legen kan ta kontakt for deg? Evt. jordmor?
Ser på "signaturen" din at du fortsatt har noen uker til uke 12, men skjønner du vil ha en dato for å kunne planlegge med jobb og annet.
 
Kanskje legen kan ta kontakt for deg? Evt. jordmor?
Ser på "signaturen" din at du fortsatt har noen uker til uke 12, men skjønner du vil ha en dato for å kunne planlegge med jobb og annet.

Det er mest for å roe psyken litt at jeg vil ha en dato å forholde meg til. Jeg kan såklart gå privat også. Men det er fortsatt riksen som tar endelige avgjørelser.
Jeg får bare smøre meg med tålmodighet.
 
Det er mest for å roe psyken litt at jeg vil ha en dato å forholde meg til. Jeg kan såklart gå privat også. Men det er fortsatt riksen som tar endelige avgjørelser.
Jeg får bare smøre meg med tålmodighet.
Jeg hadde spurt legen jeg.
 
Jeg skal følges opp på Rikshospitalet pga en blødersykdom, men skal ikke ta TUL der. Bestilte privat.
 
Ble henvist til fosterdiagnostikk og de ringte meg samme dag henvisningen var sendt digitalt.
 
Har sendt henvisning, men ikke fått svar enda. Har bare gått noen dager siden den ble sendt.
 
Ble henvist til fosterdiagnostikk og de ringte meg samme dag henvisningen var sendt digitalt.

11 dager siden jeg ble henvist av legen min og vet jeg har krav på ultralyd på riksen. Ble lei meg da dama i tlf på riksen kalte meg en vurderingssak!
Vi hadde misdannelse sist og måtte ta abort.
 
11 dager siden jeg ble henvist av legen min og vet jeg har krav på ultralyd på riksen. Ble lei meg da dama i tlf på riksen kalte meg en vurderingssak!
Vi hadde misdannelse sist og måtte ta abort.

Prøv å ikke bry deg om de som tar telefonen på Riksen, jeg har også hatt erfaring med at de ikke alltid er så medmenneskelige. Jeg har møtt på noen der som har gjort meg veldig usikker, men for meg hjalp det veldig at fastlegen tok en telefon opp dit mens jeg satt på kontoret hans. Han fortalte hvordan jeg hadde det og sa at det var viktig for mors psyke pga historikken at vi visste hva som skjedde og fikk time.
 
Prøv å ikke bry deg om de som tar telefonen på Riksen, jeg har også hatt erfaring med at de ikke alltid er så medmenneskelige. Jeg har møtt på noen der som har gjort meg veldig usikker, men for meg hjalp det veldig at fastlegen tok en telefon opp dit mens jeg satt på kontoret hans. Han fortalte hvordan jeg hadde det og sa at det var viktig for mors psyke pga historikken at vi visste hva som skjedde og fikk time.

Tusen takk.
Da tenker jeg at det beste jeg kan gjøre nå er å bestille en time hos legen min :)
 
11 dager siden jeg ble henvist av legen min og vet jeg har krav på ultralyd på riksen. Ble lei meg da dama i tlf på riksen kalte meg en vurderingssak!
Vi hadde misdannelse sist og måtte ta abort.
Ringte du avdeling for genetikk? Husker ikke om det er medisinsk eller klinisk, men er vel de som vurderer og ikke fødepol tror jeg
 
11 dager siden jeg ble henvist av legen min og vet jeg har krav på ultralyd på riksen. Ble lei meg da dama i tlf på riksen kalte meg en vurderingssak!
Vi hadde misdannelse sist og måtte ta abort.

Om det hjelper så må alle henvisninger vurderes av overlege :) Mener på at det er 10 dager som er fristen, så tror nok du snart hører noe :)
 
Back
Topp