Flere som skal føde på Kalnes

Kaylee

Andre møte med forumet
Jordmor sa til meg i dag, at det kunne være greit å være klar over, at det pga mange fødende den siste tiden, var dårlig kapasitet på barsel. Hun sa derfor at det kunne være like greit å dra hjem tidligere, om alt gikk bra med amming osv. For det kunne være man måtte dele rom på barsel. Det må jeg ærlig innrømme at ikke frister...
 
Jag blev utslängd fra föden på kalnes! Min dotter blev inlagd på intensiv, blev satt i korridoren o väntade på att få Rom i intensiv, som de ikke hade fixat ennå. för att en annen skulle ta över mitt rom , o de ikke fanns noe plats ... Hade oxå en jordmor som var med mig under födseln som frågade MIG som var i förlossning var deres ting var! Hon var helt ny på kalnes o jag blev tyvärr hennes första. Dåligt upplevelse från min sida. De er underbemmanade .. För lite folk.
 
Jeg sniker fra juli...

Skal føde på kalnes med termin i midten av juli. Har siden begynnelsen av svangerskapet "gruet" meg til å føde sånn midt på sommeren. Kommer til å være kaos. Sist hadde jeg en rask fødsel(2,5 time) og jordmor tror den vil være raskere denne gangen. Så jeg er redd jeg ikke skal få føderom med engang osv. Hadde jeg ikke bodd i en "trang" leilighet i en blokk hadde jeg heller født hjemme. Jeg håper alt går bra og at de lar meg få reise hjem samme dag. Er det noen som vet om det er en mulighet der? (Vet jo at de ikke kan holde meg igjen).
 
Jeg sniker fra juli...

Skal føde på kalnes med termin i midten av juli. Har siden begynnelsen av svangerskapet "gruet" meg til å føde sånn midt på sommeren. Kommer til å være kaos. Sist hadde jeg en rask fødsel(2,5 time) og jordmor tror den vil være raskere denne gangen. Så jeg er redd jeg ikke skal få føderom med engang osv. Hadde jeg ikke bodd i en "trang" leilighet i en blokk hadde jeg heller født hjemme. Jeg håper alt går bra og at de lar meg få reise hjem samme dag. Er det noen som vet om det er en mulighet der? (Vet jo at de ikke kan holde meg igjen).
Jeg var på omvisning på Kalnes for en uke siden og de sender ingen hjem første dag. Barnelegene vil ikke se på babyene før dagen etter..
 
Når jeg var på omvisning for 1 uke siden sa hun at førstegangsfødende og ks ble prioritert for enerom. De fleste fikk enerom første natten, men måtte kanskje dele rom etter det. De jobber med å overta 8 rom fra Gyn som ligger rett ved barsel.. Noen har også blitt sendt til Ullevål om de ikke har hatt kapasitet..
 
Jeg var på omvisning på Kalnes for en uke siden og de sender ingen hjem første dag. Barnelegene vil ikke se på babyene før dagen etter..

Jeg vet at barnelegene ikke ser på babyen før dagen etter men jeg vet at man kan komme tilbake for sjekk dagen etter. Jeg kommer hvertfall til å skrive meg ut hvis jeg må dele rom og hvis alt er bra med oss.

Jeg kommer til å begynne å grine hvis de skal tvinge meg til å være der hvis jeg må dele rom og alt bare er kaos!:(
 
Last edited:
Jeg vet at barnelegene ikke ser på babyen før dagen etter men jeg vet at man kan komme tilbake for sjekk dagen etter. Jeg kommer hvertfall til å skrive meg ut hvis jeg må dele rom og hvis alt er bra med oss.

Jeg kommer til å begynne å grine hvis de skal tvinge meg til å være der hvis jeg må dele rom og alt bare er kaos!:(
Man kan vel alltids reise på eget ansvar:). Andre fødeavd kan legen se på barnet etter 6 timer og reise hjem:).
 
Jag har en bekant som födde på kalnes, och hon och samboern var väldigt imponerade! Fick eget stort rum efter förlossningen, med kök och bad, och kunde tänka sig att stanna där en vecka :)
 
Sniker fra april :) Jeg fødte på Kalnes og er super fornøyd med å ha vært der. Fikk være der i 5 dager på enerom :) lille hadde gulsott, ammingen kom derfor tregt i gang og vi var usikre førstegangs foreldre. Ble tatt godt vare på :) fantastiske jordmødre og barnepleiere, i hvertfall de vi møtte på når vi var der :) jordmoren jeg hadde under fødsel var helt fantastisk! :) Det var også seng til far som fikk være hos meg og lille alle dagene :) oppfølgning fra Barselpol (måtte inn å ta prøver pga gulsott etter vi kom hjem) var også utrolig bra.
 
Håper da virkelig på enerom. Førstegangsfødende med termin 15 mai! Har hørt de ar stor pågang om dagen, men er jo ikke noe nytt på denne tiden av året det :p "fellesferiebarn" <3
 
Jeg vet at barnelegene ikke ser på babyen før dagen etter men jeg vet at man kan komme tilbake for sjekk dagen etter. Jeg kommer hvertfall til å skrive meg ut hvis jeg må dele rom og hvis alt er bra med oss.

Jeg kommer til å begynne å grine hvis de skal tvinge meg til å være der hvis jeg må dele rom og alt bare er kaos!:(


Håper både kalnes og andre sykehus prioriterer førstegangs og ks ifbm enerom.

Fødte selv min første på KK og fikk tilslutt enerom, men der var først til mølla den gangen (eller den som skriker høyest). Jeg satt bokstavelig talt og grein og var pakket klar til å reise hjem 5 timer etter jeg ble sendt opp på barsel på tomannsrom. Jeg var blitt livet at jeg var nr. 1 på lista for enmannsrom, men den lista hadde ikke den barselavdelingen sett noe til...!

Enerom tror jeg virkelig er kjempeviktig for mor far og barn for å få en rolig start på noe helt nytt og altoppslukende.

Får vondt av å høre om deg som ble hevet ut av føden før de hadde nytt rom til deg!! Uverdig! Det burde ikke være mulig. Det er andre sykehus i regionen å videresende for mange fødende til.

Jag blev utslängd fra föden på kalnes! Min dotter blev inlagd på intensiv, blev satt i korridoren o väntade på att få Rom i intensiv, som de ikke hade fixat ennå. för att en annen skulle ta över mitt rom , o de ikke fanns noe plats ... Hade oxå en jordmor som var med mig under födseln som frågade MIG som var i förlossning var deres ting var! Hon var helt ny på kalnes o jag blev tyvärr hennes första. Dåligt upplevelse från min sida. De er underbemmanade .. För lite folk.
 
Sniker fra april :) Jeg fødte på Kalnes og er super fornøyd med å ha vært der. Fikk være der i 5 dager på enerom :) lille hadde gulsott, ammingen kom derfor tregt i gang og vi var usikre førstegangs foreldre. Ble tatt godt vare på :) fantastiske jordmødre og barnepleiere, i hvertfall de vi møtte på når vi var der :) jordmoren jeg hadde under fødsel var helt fantastisk! :) Det var også seng til far som fikk være hos meg og lille alle dagene :) oppfølgning fra Barselpol (måtte inn å ta prøver pga gulsott etter vi kom hjem) var også utrolig bra.
Gratulerer så mye:). De gjør alt de kan på Kalnes, men det er en litt for liten fødeavd har de funnet ut.. Så det blir trangt om plassen når det kommer store "kull". De er ganske frustrerte de som jobber der, kjenner en jordmor der.. Men de gjør alt de kan for at alle får en god opplevelse:).
 
Gratulerer så mye:). De gjør alt de kan på Kalnes, men det er en litt for liten fødeavd har de funnet ut.. Så det blir trangt om plassen når det kommer store "kull". De er ganske frustrerte de som jobber der, kjenner en jordmor der.. Men de gjør alt de kan for at alle får en god opplevelse:).

Ja, stakkars det er jo ikke jordmødrene sin feil. De er jo supre! Det er jo selve oppbygningen av avdelingen. Slå sammen 3 avdelinger til 1 avdeling. Merker jeg savner B7 jeg :( Hehe.. Hadde så lyst til å klare å rekke å føde der, men sånn ble det jo ikke når det tok så lang tid :/
 
Ja, stakkars det er jo ikke jordmødrene sin feil. De er jo supre! Det er jo selve oppbygningen av avdelingen. Slå sammen 3 avdelinger til 1 avdeling. Merker jeg savner B7 jeg :( Hehe.. Hadde så lyst til å klare å rekke å føde der, men sånn ble det jo ikke når det tok så lang tid :/
Det er mange som savner B7❤️. Vi får håpe vi får en god opplevelse:)
 
Jeg skulle ha ks der i dag men ble utsatt til lørdag :-/ var for mye å gjøre. Kjedelig da man har kjørt to timer for å levere hund og på vei til å levere datter.
 
Jeg skulle ha ks der i dag men ble utsatt til lørdag :-/ var for mye å gjøre. Kjedelig da man har kjørt to timer for å levere hund og på vei til å levere datter.
Det er ille kjedelig!!! Skal selv føde der, men håper på å komme inn en dag det ikke er fullt! :p
 
Jeg skulle ha ks der i dag men ble utsatt til lørdag :-/ var for mye å gjøre. Kjedelig da man har kjørt to timer for å levere hund og på vei til å levere datter.
Oj, så kjedelig:). Jeg skal også ha ks der i slutten av mai og det er skrekken om de må utsette.. Masse lykke til på lørdag:). Fikk du beskjed med engang du kom?:)
 
Da har jeg gjort erfaringen selv.
Det er tydeligvis veldig fullt om dagen, måtte bli værende en stund på fødestua, før vi fikk rom på barsel. Det var tidlig snakk om dobbeltrom. Men så var det noen som skulle reise hjem, så jeg fikk bedskjed om at jeg fikk eget rom. Men samme kveld kom det ei inn og sa at jeg måtte dele rom. Jeg sa da at jeg heller ønsket å dra hjem, følte meg nemlig i fin form. Men hun trodde jeg hadde født dagen før, og når hun skjønte jeg hadde født samme dag, valgte hun heller å flytte sammen noen som hadde født tidligere. Så jeg ble en dag. Dro dagen etter fødsel, da ventet de på at vi skulle dra, for da var det ei som hadde født som ventet på rom.
Men rommet jeg hadde var ikke stort, så jeg skjønner egentlig ikke hvordan de kan få presset to inn der.
Det var litt snaut med trøyer til babyen på sykehuset, så lurt å ha med eget tøy. Min gulpet en del, så jeg burde hatt med litt flere skift...
 
Back
Topp