Flere som prøver på deres første?

Begynte prøvingen tidlig februar i fjor, så 14-15 mnd prøving nå. Tynger på, spesielt siden vi er begynt utredning men ikke finner noe galt. Jeg skal til gyn i morgen, så får vi se om det er her det feiler eller om det bare ikke klaffer enda.
Samme problemet har vi. Hvordan gikk det hos gyn? Blitt noe klokere?
Vi er nå henvist videre til ivf nå. Får svar på time til uka. Håper på forsamtale før sommeren.
 
Jeg og mannen prøver på vår første sammen. Han har 2 barn fra før. Vi prøvde for 3 år siden i tilsammen 2 år med å få barn og ikke fikk det til. Både jeg og mannen ble undersøkt uten at de fant noen feil :/
Eneste jeg fikk beskjed om var å slanke meg. Vel nå har jeg tatt en slankeoperasjon, gått ned over 30 kg og er normalvektig :) så nå har vi tatt bort prevansjon og prøver på nytt. Er vår første pp nå etter å ha lagt barnedrømmen på hyllen i over 3 år
 
Har prøvd i et år og det er veldig veldig tungt og ha en syklus som er så ustabil.. Forrige syklus var på 90 dager :( bil egentlig ikke stå opp om morningen fordi denne prosessen er virkelig hard! [emoji173]️
 
Så godt og trist å se at ikke jeg er den eneste. Vi har prøvd over et år. Fikk vite at eggene mine ligger gjemt og at modningen tar for lang tid. Ferdig med tredje runde Femar, voldsomt med bivirkninger...:(
Tre av våre nærmeste er blitt gravide mens vi har prøvd og det gjør meg jævla trist. :(
er i et veiskille... orker ikke mer hormoner. Håpet om å bli foreldre er nesten borte..
Ønsker alle lykke til, håper dere er heldigere enn oss:)
 
Vi har prøvd i snart 1,5 år på førstemann. Utrolig tungt og går ut over hverdagen. Ekstra tungt var det når vi ble gravid for 1 år siden, men mistet i uke 10. Kjipt når absolutt ALLE rundt meg på privaten og på jobb blir gravide. Klarer ikke glede meg over deres lykke, dessverre. Vet det er feil, men kan ikke noe for det.
Jobber også med å ikke bebreide mannen for å vente med prøvingen i 2-3 år. Han sa hele tiden at det kom til å klaffe med en gang, at det var null stress å få barn..
Jeg er mye utmatta av all frustrasjonen og tristheten over uønsket barneløshet. Jeg har det bra med mannen og vi prøver å finne på litt ting sammen som vi begge liker når jeg har overskudd.
Skulle ønske at alt dette ikke gikk så inn på meg..
Kjenner til det :( Blir glad når andre blir gravide og det går bra, men kjenner og på den sorgen for en selv. Samme her med gubben, han var ikke klar før lenge etter meg og nå er det gått 2 år siden jeg fikk han med.
Klem til deg ❤️
 
Har prøvd i over 2 år nå, og det er forferdelig vondt, når vi begge to bare har så lyst på mange barn! ALLE rundt oss har fått et eller flere barn i denne perioden, og man blir så lei, frustrert og mangler håp. Selv om tanken om at det aldri går har slått meg, er det likevel ikke en tanke jeg tillater å feste seg, fordi håpet er det sårt bruk for! Venter på ivf oppstart..
Masse lykke til med ivf oppstart snart ❤️
 
Jeg og mannen prøver på vår første sammen. Han har 2 barn fra før. Vi prøvde for 3 år siden i tilsammen 2 år med å få barn og ikke fikk det til. Både jeg og mannen ble undersøkt uten at de fant noen feil :/
Eneste jeg fikk beskjed om var å slanke meg. Vel nå har jeg tatt en slankeoperasjon, gått ned over 30 kg og er normalvektig :) så nå har vi tatt bort prevansjon og prøver på nytt. Er vår første pp nå etter å ha lagt barnedrømmen på hyllen i over 3 år
Masse lykke til ❤️
 
Har prøvd i et år og det er veldig veldig tungt og ha en syklus som er så ustabil.. Forrige syklus var på 90 dager :( bil egentlig ikke stå opp om morningen fordi denne prosessen er virkelig hard! [emoji173]️
Huff, så kjedelig med så ustabile og lange sykluser :( klem til deg ❤️
 
Så godt og trist å se at ikke jeg er den eneste. Vi har prøvd over et år. Fikk vite at eggene mine ligger gjemt og at modningen tar for lang tid. Ferdig med tredje runde Femar, voldsomt med bivirkninger...:(
Tre av våre nærmeste er blitt gravide mens vi har prøvd og det gjør meg jævla trist. :(
er i et veiskille... orker ikke mer hormoner. Håpet om å bli foreldre er nesten borte..
Ønsker alle lykke til, håper dere er heldigere enn oss:)
Så leit å høre :( Ikke gi opp håpet enda❤️ Masse lykkeønskninger til dere ❤️
 
Vi har prøvd i 8 år, og prøver fortsatt på første. Mistet flere ganger, tre mislykkede IVF-forsøk og nå skal jeg til ny utredning. Mulig det blir noen runder med Femar og Metformin. Fungerer ikke det må vi nok søke hjelp i utlandet.
 
Vi har prøvd i 8 år, og prøver fortsatt på første. Mistet flere ganger, tre mislykkede IVF-forsøk og nå skal jeg til ny utredning. Mulig det blir noen runder med Femar og Metformin. Fungerer ikke det må vi nok søke hjelp i utlandet.
Så leit å høre etter så lang tid :( Goklem til deg❤️
 
Huff, hvilke bivirkninger får du? :( Er det noe håp for at dere kan klare det uten hjelp? ❤️

Kvalme, hodepine, redusert motorikk, redusert syn, dårlig mage, kviser, humørsvingninger redusert hukommelse +++... Endte med betennelse og antibiotikakur - så hormoner er ikke lengre et alternativ.

Gynekolog sa sjansene for å klare det ikke var særlig store uten hjelp. hva med deg/dere? ❤
 
Har prøvd i snart tre år og har hatt første runde med letrozol+ovitrelle nå. Sprøyten ble satt for 15 dager siden, men testene er fortsatt negative. Har fått henvisning til ivf og fått innkalling til samtale på sykehuset.

Jeg har ikke vært så fokusert på det før denne perioden. Jeg har prøvd å tenke lite på det, ikke stresse osv, men nå når jeg har måttet ta piller hver dag og tester, er det vanskelig å la være. Noen venner av oss, som aldri skulle ha barn, er plutselig gravid. Det samme gjelder et annet par vi vet om. En venninne har termin i disse dager. Det er tungt når alle andre får det til og vi stadig føler oss stuck i nåværende tilværelse.
 
Back
Topp