Flere som ikke bryr seg om syklus her?

Hvis man blir fort gravid så skjønner jeg godt at man ikke orker eltesting, måling av temperatur og testing flere dager før mensen.

uansett tenker jeg at folk må gjøre det som passer for dem :) Noen blir sikkert stressa av all testinga og pliktsex, mens andre finner roen i å vite at eggløsning kommer vedrørende samleie, og at kroppen fungerer mht syklus.

Enig :happy: Vi er jo alle forskjellige og da finner man jo forskjellige måter å gjøre dette på som passer for hver enkelt. Tenker at det kan endre seg litt etterhvert også. At noen begynner uten å ville teste og går over til å teste etterhvert :happy:
 
Ja, føler liksom at jeg får dårlig tid og at jeg må bli gravid fort, hvis du skjønner? :hilarious: Litt sånn sjalu.. Og jeg liker ikke følelsen av å være sjalu, for jeg unner jo alle å få barn hvis de ønsker :( Var ikke sånn før men ble sånn når vi bestemte oss for å prøve. Hadde kanskje ikke vært sånn om jeg hadde barn fra før? :bored:

Jeg er likedan. Og følelsen ble værre etter MA nå i april. Er så grønn av misunnelse at det er pinlig. Men, vi får håpe det blir vår tur snart og at spiren sitter helt til mål! :)
 
Jeg er likedan. Og følelsen ble værre etter MA nå i april. Er så grønn av misunnelse at det er pinlig. Men, vi får håpe det blir vår tur snart og at spiren sitter helt til mål! :)

Det var leit å høre :( Skjønner godt at det blir ekstra sårt da :Heartred Ja, vi må håpe på at det snart er vår tur :love017
 
Jeg har en formening om at man blir fortere gravid dersom man ikke tenker så mye på det.. Selv er jeg helt sikker på at jeg er gravid (uten å ha testet) tok ut spiralen i slutten av april og vips så klaffet det på første forsøk..
Men du vet ikke om det klaffet på første forsøk? Siden du ikke har testet enda mener jeg....?
 
Jeg har en formening om at man blir fortere gravid dersom man ikke tenker så mye på det.. Selv er jeg helt sikker på at jeg er gravid (uten å ha testet) tok ut spiralen i slutten av april og vips så klaffet det på første forsøk..
Du kan jo ikke vite det om du ikke har testet?

Og det er ikke så enkelt som det,faktisk.. er ikke alle som blir gravide like lett
 
Jeg har en formening om at man blir fortere gravid dersom man ikke tenker så mye på det.. Selv er jeg helt sikker på at jeg er gravid (uten å ha testet) tok ut spiralen i slutten av april og vips så klaffet det på første forsøk..
Oki damer dette var litt teit og lite forståelsesfullt skrevet av meg.. Ser den og beklager spesielt mtp dere som prøver og prøver! Selv om jeg tror veldig på det.. Og folk må bare gjøre som de selv føler for! Jeg lurte litt på om flere var som oss men er opprømt over svar på tråden min veldig spennende å høre hvordan dere gjør det
 
Men du vet ikke om det klaffet på første forsøk? Siden du ikke har testet enda mener jeg....?
Du kan jo ikke vite det om du ikke har testet?

Og det er ikke så enkelt som det,faktisk.. er ikke alle som blir gravide like lett

Det er jeg sikker på.. Så sikker at jeg bestilte legetime etter å snakka med samboer i går da han er så spent på hvor mange uker..

Og jeg snakket ikke om alle men meg selv.. Var faktisk overrasket over at det gikk så fort denne gangen også!
 
Det er jeg sikker på.. Så sikker at jeg bestilte legetime etter å snakka med samboer i går da han er så spent på hvor mange uker..

Og jeg snakket ikke om alle men meg selv.. Var faktisk overrasket over at det gikk så fort denne gangen også!
Men hvordan kan du vite når du ikke engang har testet? Og hvorfor tester du ikke før du reiser til legen?
 
Men hvordan kan du vite når du ikke engang har testet? Og hvorfor tester du ikke før du reiser til legen?
Man kan jo bare vite det? Jeg kjenner kroppen min og kjenner igjen mange symptomer fra forrje svangerskap.. Hvorfor må jeg teste før legetimen? Legen tar jo uansett samme test
 
Hvorfor bør man ha mensen før man prøver etter prevansjonsslitt??
Er det for å vite hvor man er i syklusen?
*føler meg teit som spørr
 
Eneste jeg gjør er å følge litt med i app. Grunnen til det er også for å bli kjent med kroppen min, gått på p-piller i over 10 år uten pause, så var veldig spent på hvordan den kom til å fungere uten :) Etter MA i april, har jeg nok blitt litt mer stresset enn jeg ville vært hvis det ikke hadde klaffet enda og det tror og bunner i flere ting. Det er også flere rundt meg som "plutselig" er gravide og det stresser meg litt, men ikke nok til å begynne testing eller temping - hvertfall ikke enda :p
Men det er sikkert veldig spennende og litt fint å følge med og ikke minst bli kjent med egen kropp ☺️ da er man liksom i gang på et vis. Og det er jo fint å gjøre det som kjennes rett ut! Håper du også plutselig blir gravid
 
Jeg syns det er vanskelig å ikke følge med på syklusen min da kroppen veldig tydelig sier fra når jeg har eggløsning f.eks. Jeg hverken tester eller temper, men vet når jeg har eggløsning. Samtidig sier jo ekspertene at man ikke trenger å følge med. Har man sex minst to ganger i uka, vil det alltid være levende sperm tilstede som kan befrukte et egg.
Så godt å høre at du sa det! Du kjenner nok kroppen din godt også sier den tydelig ifra og du lytter!
Og det siste du sier tenker jeg er betryggenden nok til å ikke tenke SÅ myepå syklusen. Det finnes jo utallige eksempler på par som har prøvd lang tid og til slutt gir opp prøvingen og først da blir de gravid..
 
Last edited:
Hvis man blir fort gravid så skjønner jeg godt at man ikke orker eltesting, måling av temperatur og testing flere dager før mensen.

uansett tenker jeg at folk må gjøre det som passer for dem :) Noen blir sikkert stressa av all testinga og pliktsex, mens andre finner roen i å vite at eggløsning kommer vedrørende samleie, og at kroppen fungerer mht syklus.
Helt enig folk må få gjøre som man selv føler for! Jeg spurte i undring og følte meg litt alene her på forumet i "min tankegang men vet jo at jeg ikke er det..

Her er pliktsex helt uaktuelt pga flere ting
 
Helt enig folk må få gjøre som man selv føler for! Jeg spurte i undring og følte meg litt alene her på forumet i "min tankegang men vet jo at jeg ikke er det..

Her er pliktsex helt uaktuelt pga flere ting
Sikkert flere på forumet som tenker som deg, men som ikke henger her inne. De som holder til inne på "Vi som prøver" i flere måneder gjør det gjerne fordi de ikke blir gravid så raskt. Da er det gjerne lurt å ha et litt bevisst forhold til syklusen.

Min syklus kan vare i flere måneder. Hvis vi da skulle hatt en sjanse måtte vi kjørt sex annenhver dag hele tiden med frykt for at hvis vi droppet det en gang så ødela vi kanskje sjansen for de månedene. Sikkert greit for noen, men for meg bærer det i hvert fall det preg av pliktsex.

I tillegg ville jeg aldri visst når jeg kunne teste. Eller hatt anelse om hvor langt jeg var på vei hvis jeg faktisk ble gravid. Første dag i siste mens kan gi meg mer enn fire uker feil på termin. Kjedelig å tro de 12 ukene er over og så vidt være åtte uker på vei. Har vært gravid før og hvis jeg skulle vente til jeg var helt sikker på grunn av symptomer måtte jeg nok ventet til magen kom. Kvalme, oppblåsthet, ømme bryster og halsbrann er for meg symptomer som kommer og går gjennom syklusen. De gjorde også det de første tre månedene av svangerskapet :rolleyes:

Alle er forskjellig. Synes du er heldig som blir såpass raskt gravid. Skulle gjerne vært i dine sko og hadde nok fint gitt blaffen i syklusen om jeg var det.
 
Det er jeg sikker på.. Så sikker at jeg bestilte legetime etter å snakka med samboer i går da han er så spent på hvor mange uker..

Og jeg snakket ikke om alle men meg selv.. Var faktisk overrasket over at det gikk så fort denne gangen også!

Hvis du tok ut spiralen i slutten av april kan jo ganske enkelt regne ut hvor mange uker du er på vei uten legetime :)
 
Oki damer dette var litt teit og lite forståelsesfullt skrevet av meg.. Ser den og beklager spesielt mtp dere som prøver og prøver! Selv om jeg tror veldig på det.. Og folk må bare gjøre som de selv føler for! Jeg lurte litt på om flere var som oss men er opprømt over svar på tråden min veldig spennende å høre hvordan dere gjør det
Det er nok måten du skriver det innlegget på som får enkelte til å heve på øyenbrynet. Det er mange her inne som strever skikkelig med å bli gravid og da er sånne uttalelser fra mennesker som får det nærmest rett i fanget både irriterande og sårt. Det var nok ikke din intensjon,men det er altså slik det blir mottatt.
Jeg håper du er gravid,og ikke får en lei opplevelse hos legen fordi du ikke har testet. Lykke til
 
Oki damer dette var litt teit og lite forståelsesfullt skrevet av meg.. Ser den og beklager spesielt mtp dere som prøver og prøver! Selv om jeg tror veldig på det.. Og folk må bare gjøre som de selv føler for! Jeg lurte litt på om flere var som oss men er opprømt over svar på tråden min veldig spennende å høre hvordan dere gjør det
Det var ekstremt ufølsomt av deg, for de av oss som faktisk sliter veldig. Fint at du tror du er gravid og at det skjedde så fort men det er enkelte her som har prøvd i over 3 år...
 
Back
Topp