Flere som henger etter?

Krines

Gift med forumet
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
August 2018
Jenta mi går kun rundt i sirkler på gulvet og snur seg fra rygg til mage. Begynt så vidt å snu seg tilbake igjen på rygg, men usikker på om det er tilfeldig enda. Hun snakker også ikke stort, sier kun mm/namnam.

Føler alle er så langt foran henne motorisk, vet man ikke skal sammenligne, men ikke alltid så enkelt.

Snakket med helsestasjon som sier hun ligger der hun skal, men vet ikke om jeg er enig.
 
Jeg har også en sånn en. Jeg er ikke bekymret, da. Tenker at han bare er litt treg. Er ikke mange ukene siden han snudde seg fra rygg til mage for første gang, og nå gjør han ikke annet. Så jeg tenker at når han først knekker koden på andre ting, så går det sikkert fort fremover.

Men det ER lett å sammenlikne. Selv om man vet at man ikke skal det. Helsesøsteren sa til meg at en baby på f.eks 8 måneder kan være fra 6 til 10 mnd utviklingsmessig, og alt er like normalt. Og hun var ikke bekymret for at han ikke rullet når han var 7 mnd.
 
Min kommer seg ikke fremover enda :) Ikke prater han heller. Er ikke bekymret for det. Alle babyer er forskjellige, tenker jeg. Jeg koser meg med alle de tingene han faktisk gjør, som å le, grafse på ting, bable til seg selv i speilet, smile når han ser meg.
 
Frøkna mi har knekt koden med å åle seg fremover, men hun snur seg fra rygg til mage på kun én side og har ikke lært å snu seg tilbake. Hun har heller ikke fått tenner og er fortsatt slapp i kroppen som babyer gjerne er. Og å prate annet enn vaa vaa vaa er hun laaangt unna :p hun driver fortsatt med spyttebobler :p
 
Da skal jeg prøve å nyte tiden som er litt til før det blir fullt kjør på henne også. Selv om man ikke skal sammenlikne så er det allikevel godt at man ikke er alene :)
 
Nr 2 er lik som nr 1, ikke veldig rask. Men helt innafor, så jeg stresser heldigvis ikke slik jeg gjorde sist gang. Nyter egentlig litt at babyen ligger omtrent på samme plass som jeg legger den ned. :p Kommer tidsnok tiden der jeg må passe på og rydde vekk alt mulig. :p
 
Jh bare ruller seg frem og tilbake. Ikke noe åling krabbing eller reise seg opp. Men han sitter stødig i tripptrapp stol og delvis i handlevogn. Vet han kommer til å være treig da siden han er tung (rundt 11 kg).

Han roper mamma om han er sinna og vi (les jeg) ikke kommer fort nok. Ellers har jeg kun hørt han si næh (har det på video)
 
Her ligger hun også litt bak og kommer til å gjøre det en stund pga skinne.

Hun hadde ikke snudd seg noen vei før hun var 7mnd og 1uke. Men nå nekter hun å ligge på ryggen. Snur seg begge veier nå men helst fra rygg til mage.
Hun ligger litt bak grovmotorisk men finmotorisk ligger hun der hun skal, kanskje litt foran. Hun har ikke vært interessert i å ligge på gulv før hun var 5,5mnd så det har jo gjort det litt vanskelig.

Men er vel bare å nyte, plutselig er de overalt hele tiden.:happy:
 
Min har det travelt, i motsetning til storebroren som var sist ute :p
 
Nå skal jeg si noe til deg som jeg elsker å si.. Det kreves noen i hver ende av skalaen for å lage et gjennomsnitt♡
 
Min har god tid, og han er frisk og rask. Ingenting på kontrollene som har vist noe annet. Alt funker som det skal, det tar bare litt lenger tid:)
 
Her snur hun seg bare fra rygge til mage, og motsatt, på den ene siden. Det åles heller ikke. Klarer heller ikke å sitte selv.
 
Ene jenta mi har ålt seg fremover ca 1 mnd nå, hun andre startet litt smått sist uke.
 
Han hang litt etter en stund. Rullet sent fra rygg til mage osv. (Er noen mnd siden nå). Men de siste ukene så har det tatt seg voldsomt opp. Nå reiser han seg opp etter ting og har klart det en gang uten støtte (men falt umiddelbart). Så ting kan snu plutselig til at utviklingen virkelig setter i gang. De følger jo med på helsestasjonen så tror man kan ta med ro så lenge de gjør det :) ser nå at det fort blir mye løping etter disse små veldig snart, så vi må bare nyte mens vi kan at de er litt mer «rolige» :p
 
Her åler han seg framover og reiser seg opp. Kom seg opp et trappetrinn i påsken. Han er akkurat blitt 8 mnd. Er ganske travelt i grunnen, så bare nyt at det er en litt «rolig» periode fremdeles ;)
Og min har ikke fått tenner enda, så han henger etter der :p
 
Back
Topp