Flere som har doppler til hjemmebruk?

Soffi23

Elsker forumet
Fikk i dag doppler i posten som jeg er ivrig på å teste[emoji7] Hvor ofte er det anbefalt å bruke denne, kan det være stråling i den?
Hva ligger hjerteslagene normalt på nå når jeg er i uke 20 mon tro?
 
har ikke og aldri brukt hjemme... prøver å si til meg selv normale kontroller holder:/
 
Jeg hadde ved siste svangerskap, brukte den kanskje rundt en gang i uka før jeg kjente spark, etter det så ble det mindre bruk :happy:
 
De anbefaler ikke å bruke det nei, strålingen den utgjør kan føre til overoppheting av fosteret. Men så lenge du passer på å ikke bruke den så lenge av gangen skal det gå bra. I uke 20 har du vell fått skjekket hos jm eller lege?
 
Ja, derfor jeg ikke har turt å bruke den enda! Hehe
Ser at det ikke skal være skadelig så lenge det ikke er snakk om flere minutter i gangen og heller ikke hver dag :)
 
Jeg har doppler! [emoji1327]‍♀️
Super fornøyd med den.

Går TTTS svangerskap , venter eneggede gutter og dem gir godt fra med livstegn [emoji173]️. Men om det ikke har aktivitet på ett par timer en dag i blandt kan frykten ta overhånd og jeg må sjekke . da er det supert og kunne finne frem doppleret og bruke det ett til to minutter så jeg får hørt begges hjerter [emoji173]️.
Bruker det ikke ofte da , jeg kjøpte den i uke 15 og nå er jeg kommet til uke 28+5 å brukt den 4 ganger.

Mine ligger mellom 152 og 158 bpm [emoji4].
 
Brukte om jeg merket mindre liv en dag. Mener det lå på 150+/- rundt uke 20 sist. Fant hjerteslagene selv ca uke 14. Legen fant i uke 11
 
Brukte om jeg merket mindre liv en dag. Mener det lå på 150+/- rundt uke 20 sist. Fant hjerteslagene selv ca uke 14. Legen fant i uke 11
 
Ja, vi hadde. Lå på rundt 150. Og fant alltid nede ved trusekanten til venstre :)
 
Nei, den har ikke nok stråling til å være skadelig. Legene bruker slike også. Det skal veldig, veldig mye bruk til, og da på samme sted over lang(!) tid før det kan gi brannskader, og da er det snakk om ultralyd.
Det er ikke farlig å bruke doppleren en gang i blant i noen sekunder.
 
Back
Topp