Flere med litt over middels aktiv baby?

Bamsemor

Gravid for første gang :)
Jentungen her har alltid vært veldig aktiv, og det var bare når hun var nyfødt at hun kunne ligge oppå oss å sove og slappe av. Hu var 8 måneder i helga, hu krabber overalt, reiser seg overalt, står og hopper, er en skikkelig kålmark og skal aldri ligge rolig! Selv om hun er stuptrøtt så står hun i senga, krabber og sovner tilslutt når hun er veldig sliten. Det er veldig sjeldent hun kan sovne i armene mine, og vi skulle gjerne ønske at hu kunne ligge på fanget å slappe av eller ligge i senga vår å kose og sove. Håper det er noe som kommer igjen etter hvert :p Er jo glad for at hun er sterk og aktiv, men skulle gjerne sett at hun hadde klart å slappe av litt mer.
Flere som har det sånn? Kanskje det er helt normalt? :p Føler jeg hører om så mange som er så rolige og som samsover med mor og far.
 
Sånn er det en periode, men så blir de ofte litt roligere igjen, og kan kose og sove sammen. :)

Det er mye som skjer i hodene og kroppene til de små, og da blir det litt "kålmarkete" til tider. ;)
 
Sånn er det en periode, men så blir de ofte litt roligere igjen, og kan kose og sove sammen. :)

Det er mye som skjer i hodene og kroppene til de små, og da blir det litt "kålmarkete" til tider. ;)


Det er godt å høre :)
 
Lillemor har også vært veldig aktiv og sterk fra ho var født. Har ikke ofte tid til å sitte i ro og kose. For og sove må ho ha selene på i vogna for da har ho skjønt at ho kommer ingen vei. Eller ho må sovne i armene mine mens jeg holder ho ganske fast. Ho klatrer på alt. Bruker alt som kan skyves på som gåvogn
 
Jepp, lillemor er og veldig aktiv. Har aldri vært så hun kunne sitte å slappe av i fanget, selv ikke da hun var baby. Tar lang tid før hun sovner, siden hun skal bare opp og leke. Armer og ben går i ett konstant. Hit og dit, opp og ned.
 
Og nå har hun funnet ut at hun kan reise seg i senga :shifty: Tok litt tid med legging i dag, og endte med at hu ble ganske sint:arghh:
 
Helt likt her også, glad hun er sterk og frisk, men kunne ønske hun roet seg ned og slappet av når hun er sliten :p her er det full aktivitet og utforsking fra hun åpner øynene om morgenen til hun legger seg om kvelden. 2 lurer på dagen og da er det med flaske i munnen og ut med vogna. Helt slutt på amming nå, da hun rett og slett ikke har tid og plutselig godtok flaske.
 
Ah, så deilig å lese at så mange andre har det som oss! Går i ett hele dagen. Kan sitte rolig på fanget å lese bok, men ellers er det høyt og lavt i ett kjør. Han sovner på puppen i vår seng på kvelden og morgenen, selv om han flyttes over i egen seng er han alltid tilbake i vår i løpet av natten og da stjeler jeg mange koser og nyter at han slapper av. Han er blitt umulig å legge på kvelden, skal bare herje i sengen. Så litt frustrert over at det blir lite "voksentid" igjen, men det er sikkert en fase dette også, som blir avløst av neste fase.
 
Her er det og fullt kjør så lenge ho e er våken, klatre, krabbe og reise seg overalt. Ikke tid til å være i ro eller kose, da vrir ho seg unna :)
Skikkelig makk på stellebordet, og skikkelig gøy å stå å danse i senga, tenkte kanskje det var en periode - men den har vart i 1.5mnd :)
Sku ønske vi kunne kosa litt mer, lest bok osv.
Nyyyyter tida når jeg henter hu fra daglur, da er hu trøtt og god - skikkelig kosete i 10min :)
 
Her er det og fullt kjør så lenge ho e er våken, klatre, krabbe og reise seg overalt. Ikke tid til å være i ro eller kose, da vrir ho seg unna :)
Skikkelig makk på stellebordet, og skikkelig gøy å stå å danse i senga, tenkte kanskje det var en periode - men den har vart i 1.5mnd :)
Sku ønske vi kunne kosa litt mer, lest bok osv.
Nyyyyter tida når jeg henter hu fra daglur, da er hu trøtt og god - skikkelig kosete i 10min :)

Påkledning på stellebordet er morsomt ja :p #kålmark :D
 
Her er vi super aktive hele tiden. I sofaen er det hopp, opp, kaste seg ned på putene, full fart. På gulvet er det krabbe,,reise seg,, ned, opp igjen, krabbe mer osv.
Full fart hele tiden :)
 
Å ja da! FULL fres hele tida så lenge han er våken her :D klatrer, reiser seg og går langs etter, krabber, og det å skifte bleie når han har bæsje er nesten umulig. Han har jo ikke tid til å ligge rolig!
 
Full aktivitet så lenge ho er våken. Ho går og går og går! Begynte å gå litt aleine når ho var 10 mnd og helt stødig når ho var 11 mnd. Favoritten er og bære på store puter,bamser eller leker mens ho går rundt og rundt i stua.
 
Hva finner dere på i helgene?
Mini går i barnehagen mandag - fredag og er fortsatt full fart når vi kommer hjem :)
 
Back
Topp