Flere med korpsbarn som skal på sommersamling i dag?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg vet ikke om dette med sommersamling er en lokal greie, Google vet lite om det.

Men her i ålesundsområdet har vi i alle fall tradisjon om sommersamling Kristi himmelfartsdag tilbake fra da min mor spilte i korps, minst. (i fjor var der dog i pinsen, men tilbake til tradisjon i år)

16 korps skal marsjere fra fire ulike steder og møtes for fellesnummer. Etterpå blir det konsert innendørs, i år er vi delt på to lokaler. Oftest arrangeres det på skolen til det korpset som arrangerer og da med en lang konsert typisk i en hall.

Dette er andre året vi har korpsbarn, i fjor var han aspirant, i år er han korpsgutt i uniform for første gang. Vi fikk den hjem på tirsdag, nå er skjorte og bukse strøket og mor planlegger compeed på innerlomma, evt forebyggende. Han fikk nemlig nye sko i helga og har ikke gått dem skikkelig inn enda. Vi får se.

Men dette blir stas.

Flere som skal?
 
Kan ikke huske noe slikt fra min tid i korps [emoji848] men hørtes jo veldig kjekt ut!
 
Nei, hverken der jeg vokste opp og spilte i korps i over 20 år eller her vi bor nå har vi noen tradisjon for det.
Tror ikke jeg vet om noen korps her i fylket som har det heller.
 
Da er det nok en lokal tradisjon, men det er veldig hyggelig.

Korpsenes festdag.
 
Ja. En flott dag har det vært. Mye korpsglede og kjekt å høre konsert med de andre og høre litt forskjellig.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Ja. En flott dag har det vært. Mye korpsglede og kjekt å høre konsert med de andre og høre litt forskjellig.

Så bra:) Hva spilte de, forresten? Og var det så at det var flere medaljer å få i dag?
 
Så bra:) Hva spilte de, forresten? Og var det så at det var flere medaljer å få i dag?
Ja .medalje får de på sommersamling. Dog .min var ikke i garderoben da de ble delt ut og vips så endte han uten men han skal få den på øvelse til uken.

Vårt korps spilte musesamba og rock around the clock , aspirantene spilte en enkel sang som kalles bad weather

Ellers hørte vi mye forskjellig, mye "ikke typisk korpsmusikk", type dum og deilig, take on me, all ajout the bass, tenke sjæl, men også mer klassisk korps og en fantastisk solist i et Ole Edvard Antonsen-stykke.

Masjeringen var selvsagt mer klassisk marsj
 
Ja .medalje får de på sommersamling. Dog .min var ikke i garderoben da de ble delt ut og vips så endte han uten men han skal få den på øvelse til uken.

Vårt korps spilte musesamba og rock around the clock , aspirantene spilte en enkel sang som kalles bad weather

Ellers hørte vi mye forskjellig, mye "ikke typisk korpsmusikk", type dum og deilig, take on me, all ajout the bass, tenke sjæl, men også mer klassisk korps og en fantastisk solist i et Ole Edvard Antonsen-stykke.

Masjeringen var selvsagt mer klassisk marsj

Så mange fengende sanger:) Marsj må til!
 
Marsj må til. Og neste runde er jo 17. Mai. Deretter forbereder vi oss til tur til Bornholm til st.hans. Mye korpsglede.

17.mai-toget går raskt når man spiller i korps:) Så gøy med korpstur også!
 
Back
Topp