Flere med keisersnitt her?

Niomi88

Gift med forumet
*Aprilbaby 2018*
Siden jeg fikk gutten min i mars istede for april med keisersnitt, lurer jeg på om det er flere som måtte ta ks [emoji5]
Og hvordan det går med deg [emoji5]

Her er det 19 dager siden og væsker enda. Ble gjort med grafer og fastlegen min sa at dem på sykehuset gjorde litt dårlig jobb med disse. Har hatt en glipe som nå ligg over hverandre og ikke side om side. Begynner å bli lei av å ha teip over [emoji17]
 
Jeg hadde akutt keisersnitt for 13 dager siden med spinalbedøvelse :) Det går helt fint. Babyen ble tatt ut kl 18.03 og kl 22:30 var jeg på bena på do. Hadde sånn stor plasterlapp over de første to dagene, de da tok bort. Da hadde jeg sånne «tape biter» igien. som nettopp falt av. Slik ser det ut nå, vises nesten ikke :):

C00180D9-E6B5-497E-B3C9-F7B23CB1EBF0.jpeg

Har litt vondt i såret om jeg gjør for mye. Feks bøyer meg masse eller går for lang tur. Men ellers ingen væsking eller smerter. Har ikke hatt behov for smertestillende. Så føler meg heldig selvom keisersnitt ikke var drømmen
 
Hadde hastekeisersnitt 14. mars. Fikk også stifter, men alt har grodd veldig fint. Ingen veske og ingen smerter lenger [emoji4]
 
Ingen spesifikk keisersnitt erfaring, men jobber på gastro kirurgisk... Det burde ha sluttet å væske nå, og det burde jo ikke ligge over hverandre..

Agraffene er fjernet?
 
Jeg hadde for 16 dager siden. Sydd subkutant, så tok bare av plasteret etter en liten uke og stripsene et par dager etter det. Det ser veldig fint ut synes jeg. Øm i området, men selve såret er fint.
 
Ingen spesifikk keisersnitt erfaring, men jobber på gastro kirurgisk... Det burde ha sluttet å væske nå, og det burde jo ikke ligge over hverandre..

Agraffene er fjernet?

Agraffene ble fjernet på dag 8. Bildet av magen min er ikke som hun over her for å si det slik!
 
Jeg hadde akutt keisersnitt for 13 dager siden med spinalbedøvelse :) Det går helt fint. Babyen ble tatt ut kl 18.03 og kl 22:30 var jeg på bena på do. Hadde sånn stor plasterlapp over de første to dagene, de da tok bort. Da hadde jeg sånne «tape biter» igien. som nettopp falt av. Slik ser det ut nå, vises nesten ikke :):

Vis vedlegget 251073

Har litt vondt i såret om jeg gjør for mye. Feks bøyer meg masse eller går for lang tur. Men ellers ingen væsking eller smerter. Har ikke hatt behov for smertestillende. Så føler meg heldig selvom keisersnitt ikke var drømmen
Herregud så fint da! Slik er ikke mitt, men jeg har det lengre ned. Har det akkurat i bikinilinjen, rett overfor underlivshårene. Og har skikkelig hengemage over såret [emoji17]
 
Ble til slutt keisersnitt her også, det tok et par dager før jeg var på beina, men formen tok seg fort opp etter det. Hadde veeeeldig stor mage på slutten der så mitt sår ligger også under hengemagen nå og rett over hårfestet. Måtte kjøpe noen skikkelige bestemortruser fordi alle mine gikk midt i såret [emoji85][emoji23]
Det er 14 dager siden på mandag, men nå er formen helt fin og såret gror fint, men ikke fullt så fint som bildet i posten her da.
 
Herregud så fint da! Slik er ikke mitt, men jeg har det lengre ned. Har det akkurat i bikinilinjen, rett overfor underlivshårene. Og har skikkelig hengemage over såret [emoji17]
Da er du er ikke den eneste med hengemage om det er noe trøst :) som du ser holder jeg oppe magen min med hånda:laughing002

Brukte de lang tid på sy deg eller? Jeg lå en evighet å ble sydd, nesten en time. Kanskje måten man blir sydd på har med å si hvordan såret feire/blir ?
 
Ble til slutt keisersnitt her også, det tok et par dager før jeg var på beina, men formen tok seg fort opp etter det. Hadde veeeeldig stor mage på slutten der så mitt sår ligger også under hengemagen nå og rett over hårfestet. Måtte kjøpe noen skikkelige bestemortruser fordi alle mine gikk midt i såret [emoji85][emoji23]
Det er 14 dager siden på mandag, men nå er formen helt fin og såret gror fint, men ikke fullt så fint som bildet i posten her da.

Har tatt boxerne til mannen jeg [emoji23] går over magen den og [emoji4] blir 21 dager på mandag her, ks 1 uke før deg jeg da [emoji4]
 
Det skjønner jeg!

Er det blank væske som kommer?
Er det rødt/varmt/hovent rundt sår flaten?
Var litt gulig farge men nå er det litt rødlig, så blør vel litt nå.
Synes ikke det er hovent eller varmt men kanskje rødt. Har bilde men vet ikke om jeg skal dele det her [emoji53]
 
Da er du er ikke den eneste med hengemage om det er noe trøst :) som du ser holder jeg oppe magen min med hånda:laughing002

Brukte de lang tid på sy deg eller? Jeg lå en evighet å ble sydd, nesten en time. Kanskje måten man blir sydd på har med å si hvordan såret feire/blir ?

Bare at såret går akkurat i den bøyen hengemagen går ned, så får lite luft for å si det slik.

Fra start til slutt tok det 45 min, fra han skar til jeg var ferdig stiftet med agraffer. Så bare sydd innvendig.
 
Tok keisersnitt for nesten 6 veker sidan, tok av alt av plaster etter 10 dagar, litt lenger enn vanlig på grunn av ei bittelita glippe 3 mm langt. Har ikkje mykje plager med såret anna enn det dei fleste her har; hengemage og trusekant til besvær. Er faktisk verst at eg bur på ein så kald plass at eg MÅ ha ullundertøy, og alle underbuksene sklir rett over såret om eg prøver å rette på det :(

Ellers er magen ØMM fortsatt :( om eg er litt dårlig ein dag etter mykje stress og kansje litt feber så kjenner det ut som om eg er solbrent over heile magen og under bikinilinja. Har blitt forklart at det er nervane som er skada og fyrer av/prøver å finne tilbake. Er usikker på kor lenge eg skal godta at det er vondt før eg tek kontakt med lege igjen.
 
8 uker siden her. Det gjør ikke akkurat vondt, men er ømt og prikker.
 
Akutt ks 21.12, hadde vondt den første uka. Nå er det kun numment rundt og ser heldigvis fint ut.
 
Back
Topp