Flere med baby i tverrleie

Var på kontroll hos jordmor igår og forklarte at jeg følte at baby låg på tvers siden det romsterer vilt på begge sider når det er bevegelser !
Hun kunne da bekrefte at baby ligger på tvers som antatt!

Litt spent på det, men santidig har jo han god tid på å snu seg rett veg mot fødsel
Er 32+6 idag
 
Ja. Og litt alle veier egentlig... I dag har hun lagt seg med rompa ned. Forrige svangerskap var det seteleie helt fra uke 28, snudde seg aldri. Er derfor veldig lite bekymret for dette med leie, lærte meg fra forrige gang å ikke ha noen spesielle forventinger til hvilken vei ungen kommer;)
 
Ja. Og litt alle veier egentlig... I dag har hun lagt seg med rompa ned. Forrige svangerskap var det seteleie helt fra uke 28, snudde seg aldri. Er derfor veldig lite bekymret for dette med leie, lærte meg fra forrige gang å ikke ha noen spesielle forventinger til hvilken vei ungen kommer;)

Høres fornuftig ut! Vet jo aldri før det er i gang !
Vi får vente i spenning og se! Og ta det som det kommer !
 
Ligger også i tverrleie, har gjort det i noen uker nå, er i uke 33.. når "gjør man noe med det" tenker på UL for å fastsette og evt. snuing osv?
 
Her er det også tverrleie, men jordmor roet meg ned med å si at det er først etter uke 35 at barnet bør ha lagt seg med hodet ned i bekkenet [emoji5] jeg er i uke 33 nå[emoji108]
 
Ligger også i tverrleie, har gjort det i noen uker nå, er i uke 33.. når "gjør man noe med det" tenker på UL for å fastsette og evt. snuing osv?

Vurderes fra 36-ukerskontrollen, mistenkter man at baby ikke ligger med hodet ned henvises man til UL på sykehus. Hvis baby fortsatt ikke ligger i hodeleie vurderes det evt utvendig vending, keisersnitt eller hva som måtte være aktuelt :)
 
Synes det er så vanskelig å tenke seg til. På 28 ukers kontroll lå han i hodeleie, men nå 34+0 føler jeg at han ligger alle veier. Kjenner bevegelser over alt HELE tiden [emoji23] var på 32 ukers kontroll med fastlegen men han sjekket ikke.... litt teit igrunn. Han sa at så lenge jeg kjente liv var alt fint. Hah... så skal ikke til jordmor igjen før i uke 37. Føler det er sååå lenge til.
 
Tverrleie her også. Der har han ligget nesten hele tiden. Blir spennende å se om han snur seg. Skal til legen i uke 34 og jordmor i uke 37 så da får vi se :)
 
Back
Topp