Fleire "gæmlis"prøvarar?

Er vi noen GÆMLISER prøver igjen.

Vil prøve ei stund til siden jeg fikk AMH 4 og FSH på 5. Gir ikkje opp enda, barre og leve i håpet at der er eit egg som vil.

Jeg er 37, er jeg gæmlis da? :p

Prøver på nr 2 etter 3 aborter på rad! Jeg får nå utredning og ekstra oppfølging, vil ogsåvære 38 innen fødsel, det utløser vel også noe ekstra mener jeg å ha hørt?
Er sikkert alder aom gjør at jeg mister, men håper det skal gå til slutt. Nå er jeg leeeeeeei av å rykke tilbake til start :-/
 
Jeg er 37, er jeg gæmlis da? :p

Prøver på nr 2 etter 3 aborter på rad! Jeg får nå utredning og ekstra oppfølging, vil ogsåvære 38 innen fødsel, det utløser vel også noe ekstra mener jeg å ha hørt?
Er sikkert alder aom gjør at jeg mister, men håper det skal gå til slutt. Nå er jeg leeeeeeei av å rykke tilbake til start :-/
Har mista 4 ganger siden 2014. Så håper det er eit egg som vil. Jeg har født 5 barn men 4 lever. Mistet ein nydlig gutt på 3 år. Vi slåst med leukemien men tapte kampen.

Håper det sitter neste gang og at det skjer kjapt med deg.
 
Jeg er 37, er jeg gæmlis da? :p

Prøver på nr 2 etter 3 aborter på rad! Jeg får nå utredning og ekstra oppfølging, vil ogsåvære 38 innen fødsel, det utløser vel også noe ekstra mener jeg å ha hørt?
Er sikkert alder aom gjør at jeg mister, men håper det skal gå til slutt. Nå er jeg leeeeeeei av å rykke tilbake til start :-/
Når du er 38 har du krav på ekstra; het duo test før husker ikke hva det heter nå. Dette er frivillig om du ønsker dette.
Jeg vil være minst 38 ved en evnt fødsel, om vi får det til.
 
Når du er 38 har du krav på ekstra; het duo test før husker ikke hva det heter nå. Dette er frivillig om du ønsker dette.
Jeg vil være minst 38 ved en evnt fødsel, om vi får det til.

Det er fortsatt duo-test, eller kub-test (som er det samme). NIPT er fortsatt ikke tatt i bruk i Norge. Vet dette for sikkert, da jeg tok duo-testen for to uker siden :)
 
Det er fortsatt duo-test, eller kub-test (som er det samme). NIPT er fortsatt ikke tatt i bruk i Norge. Vet dette for sikkert, da jeg tok duo-testen for to uker siden :)
NIPT er uanset foreløpig lagt opp som alternativ til fostervannsprøve for de som får høy risiko på duotest og ikke i stedet for..
 
NIPT er uanset foreløpig lagt opp som alternativ til fostervannsprøve for de som får høy risiko på duotest og ikke i stedet for..

Stemmer selvfølgelig det :) man må først ta duo-testen. Dersom man får høy risiko på den, får man tilbud om NIPT - når de kommer i gang med det.
 
NIPT er den ikkje i drift i Norge ? Vart det ikkje bestemt at det skulle komme i gang med det ?

Er jo ett år siden UNN Tromsø fikk "innvilget" NIPT. Men det har fortsatt ikke ordnet seg med et laboratorium som kan analysere prøvene ... Så da står det på stedet hvil, enn så lenge.
 
Er jo ett år siden UNN Tromsø fikk "innvilget" NIPT. Men det har fortsatt ikke ordnet seg med et laboratorium som kan analysere prøvene ... Så da står det på stedet hvil, enn så lenge.
Å så irriterande, jeg vil ha det dersom jeg bli gravid. Håper det er oppe i drift snart.
 
Å så irriterande, jeg vil ha det dersom jeg bli gravid. Håper det er oppe i drift snart.

Sant! Utrolig irriterende ... :rolleyes: Alternativet nå er jo å betale undersøkelsen selv i Sverige eller Danmark. Vi hadde planer om det, men så valgte vi å avvente resultatet fra duo-testen først. Da vi fikk lav risiko på den, droppet vi NIPT i utlandet :)
 
NIPT er den ikkje i drift i Norge ? Vart det ikkje bestemt at det skulle komme i gang med det ?
Den er godkjent, men siste jeg hørte var at det ikke er bestemt hvor det skal utføres/analyseres sånn at oppstartsdato ikke er klart.
Dessuten er vel innstillingen at den er godkjent istedet for/før fostervannsprøve hos de som har fått høy risiko (minimum 1:250) på duotest og UL og ikke i stedet for det. Altså at de som får muligheten er de som allerede har mulighet for fostervannsprøve
 
Her er jeg 5 dpo og testetrangen er stor. Tempen er ikkje heilt med. Rekner med ein pp uten håp. Håper lika vel.
Ja jeg har testet hver dag fra 5dpo, uvisst av hvilken fornuftig årsak[emoji28] [emoji85]
Jeg har heller ikke stortroen denne pp, men klarer ikke å styre ønsket om to streker. Er dpo9 i dag.
 
Ja jeg har testet hver dag fra 5dpo, uvisst av hvilken fornuftig årsak[emoji28] [emoji85]
Jeg har heller ikke stortroen denne pp, men klarer ikke å styre ønsket om to streker. Er dpo9 i dag.

Jeg begynner i morgon og teste. Suget er der. Håper det blir 2 streker på oss men jeg og tror det bli reprise fra fårge mnd.
 
Jeg begynner i morgon og teste. Suget er der. Håper det blir 2 streker på oss men jeg og tror det bli reprise fra fårge mnd.
Vi får vel heller ha sommerhåpet i orden[emoji173]
 
Back
Topp