Flaske

Vår får flaske enda.. Mme. 150ml før han skal legge seg for natten. Ellers drikker han vanlig melk, så kunne sikkert gått over til det. Eller bare kutta helt, men...
 
Vår får også flaske enda. 150ml rett etter vi står opp på morgenen. Hun er ikke interessert i kveldsflaske lengre. Her får hun mme. Hun er ikke så veldig begeistret for vanlig melk enda, men vi øver oss;)
 
Vi tilbyr og mme på kvelden. Det varierer litt hvor interessert hun er :) Lager enten 120 eller 150 ml. Noen ganger drikker hun alt andre ganger ingenting ;)
 
Sluttet for en måneds tid siden. Fikk vanlig melk de siste ukene før vi slutta. Fikk siste flaska i senga, men når jekslene kom hadde vi bestemt oss for at flaska skulle gis før tannpuss. Men da var den ikke noe fristende, så etter noen dager slutta vi :)
 
Ja, hun får 150ml Hipp1 eller 2 hver kveld til kveldsmaten. Burde egentlig slutta (helsesøster har sagt det siden hun var 9 mnd), men får meg ikke helt til å gjøre det enda. Vurderer å gå over til vanlig melk da.

Foresten så er jeg drittlei av å vaske flasker, så det i seg selv burde jo være mot til å slutte :p
 
Snuppa her fikk diare av kumelk så vi har en liten pause med det før vi prøver på nytt. Men den drakk hun kald til frokost og lunch.
 
Her får vesla en flaske med ca 160-180ml med vanlig lettmelk. Fikk tips fra ei av de ansatte i barnehagen å blande ut Mme med lettmelk over en periode til vi bare ga lettmelk. Gikk kjempefint! :) Før det nekta hun å drikke lettmelk og fikk diaré de få gangene hun drakk noe. Nå går det helt fint. Hun koser seg så mye med den flaska at den skal hun få kose seg med den litt til. Vi pusser tennene etter hun får flaske. :) Og den rutinen kjenner hun godt. :)
 
Her drikkes det mme, 230ml melk til kvelds etter grøt å på morgenen i 5 tiden når han står opp. Han får melk før kveldspussen av tennene,men jeg sliter som f.. Med å få pussa di.. Noen råd?? Han raser bare...
 
Her drikkes det mme, 230ml melk til kvelds etter grøt å på morgenen i 5 tiden når han står opp. Han får melk før kveldspussen av tennene,men jeg sliter som f.. Med å få pussa di.. Noen råd?? Han raser bare...
Her har det nå funka med at lille har en tannbørste også har jeg en. Så får jeg pusse litt også;)
 
Her drikkes det mme, 230ml melk til kvelds etter grøt å på morgenen i 5 tiden når han står opp. Han får melk før kveldspussen av tennene,men jeg sliter som f.. Med å få pussa di.. Noen råd?? Han raser bare...
Vi har også problem med pussing. Hun liker å holde på med tannbørsten selv men blir så sinna når vi skal hjelpe...og det er null framskritt
 
Vi har også problem med pussing. Hun liker å holde på med tannbørsten selv men blir så sinna når vi skal hjelpe...og det er null framskritt
Er akkurat slik det er her også... Han skal bare tygge å tygge på den stakkars kosten å sutte av tannkremen. Blir litt frustrert kjenner jeg.
 
Får en flaske 200 ml hipp 2 på kvelden. Drikker ikke melk ellers
 
Back
Topp