Flaske, amme, delamme?

Amme eller flaske

  • Ammer

    Votes: 13 72,2%
  • Delammer

    Votes: 3 16,7%
  • Flaske mme

    Votes: 1 5,6%
  • Flaske morsmelk

    Votes: 1 5,6%

  • Antall som har svart
    18

BigMama1018

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Lurer litt på hvor mange som flasker og ammer. Vi måtte gi opp amminga, så her er det full rulle med flaske om dagene:)
 
Lurer litt på hvor mange som flasker og ammer. Vi måtte gi opp amminga, så her er det full rulle med flaske om dagene:)
Her pumper jeg og gir morsmelk på flaske da frøkna er svært utålmodig ved puppen[emoji28] Maten skal helst komme med en gang og hun har lite tålmodighet til å få ut melka.. Hun tar puppen av og til, men stort sett går det i morsmelk pumpet ut på flaske[emoji4]
 
Amming med skjold her [emoji4] håper på å få det til utan skjold til slutt [emoji4]
Det hadde jeg med elstemann, stresset ikke med å slutte med skjold, og etter 4 mnd gikk det over natten bra uten :) kjenner jeg savner skjoldene litt med minstemann nå...for han har ikke tid til å finne rett sugetak så sliter litt med det, og med skjoldene slapp man jo dette ;p
 
Her har ammingen gått fint fra første møte, men nå (4uker på tirsdag) begynner hu å tulle seg litt og tar ikke alltid seg tid til å gape nok Men ellers går det bra. Skal snart prøve å pumpe så pappa kan gi flaske [emoji4]
 
Stå på med ammingen damer :D Eller flaskene for de av dere som bruker de :)
 
Vi ammer[emoji4] måtte starte med skjold da brystknoppen bare "forsvant" inn i puppen, men da melka kom skikkelig gikk det greit uten[emoji1] eneste som er nå er at babyen styrer ved puppen. Tar tak, suger noen tak og slipper, tar feil tsk suger litt og slipper. Så blir så sår, og savner skjoldene litt kjenner jeg!
 
Vi ammer[emoji4] måtte starte med skjold da brystknoppen bare "forsvant" inn i puppen, men da melka kom skikkelig gikk det greit uten[emoji1] eneste som er nå er at babyen styrer ved puppen. Tar tak, suger noen tak og slipper, tar feil tsk suger litt og slipper. Så blir så sår, og savner skjoldene litt kjenner jeg!
Slik begynte min også sist uke, på en pupp! Ble så lei og ble så sår at jeg igår begynte med skjold på den gjeldende pupp - HIMMELSK
 
Prøver å «trykke i» så mye mme som mulig for å få opp vekten.. Ammer også flere ganger om dagen, har ikke lyst å miste melken nå når jeg først får til å amme.
 
Her så måtte det bli både amming å gi flaske med mme spesielt om natten han spiser mye mer da enn på dagtid . Jeg har for lite melk til at det blir nokk.
 
Ammet min første fra dag en, har alltid hat mye melk og førstemann slukte i seg alt da han var stor og trengte mye mat.
Nå ammer jeg lillesøster på 18 dager, hun er en del mindre og tar pupp bra, men har for mye melk. Så det renner kraftig over når hun ammer. Vet faktisk ikke om hun har godt eller dårlig tak da det spruter melk pga jeg konstant har bryst spreng [emoji28]
 
Vi har vore på vektkontroll i dag og endelig har vekta snudd på lille. 4460gr ved fødsel og 4100gr på mandag, i dag var han 4165gr. Så då senkar eg skuldrane og seier vi får til amminga (eg er brystredusert) :thumleft
Men må amme litt oftare enn "normalen", men så lenge amminga går fint gjer det ingenting!
 
dere som ammer og gir mme - hvor mye mme beregner dere?
 
Back
Topp