Fjerde MA på gang? Trenger solskinnshistorier..

Annemennemone

Elsker forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
✨️Julestjernene2023✨️
Etter tre MA-er på snart to år fikk vi endelig en ny positiv test i går morges. Etter avtale med lege dro jeg sporenstreks for å ta en hcg-prøve for å bekrefte graiditet slik at legen kan sende henvisning til Haukeland for tett oppfølgning videre. Jeg begynte på ovitrelle og blodfortynnende (klexane) med det samme i går kveld.

Fikk svar på prøven i dag, og den viste 288. Etter normal plan var jeg 4+2, i går men jeg er nok "bare" 4+0, siden min syklus er 30 dager. Eggløsning kom på dag 16 (kanskje 17).

Jeg har hatt lave verdier i de tidligere graviditetene også, og de har alle gått til grunne rundt uke 5/6. Den første ble riktignok ikke oppdaget før uke 9/10.

Nå er jeg kjemperedd for at det er i ferd med å gå galt denne gangen også og det har vel ikke noe for seg å ta ny hcg-prøve heller, siden jeg tar hormonsprøyte ved siden av. Resultatet blir vel da gjerne misvisende..

Jeg veit at verdien ligger innenfor normalintervallet, men min historie tilsier at at det likevel ikke går bra.. Jeg bare håper at hormonstøtten hjelper..

Er det noen solskinnshistorier der ute som kan hjelpe med å holde motet oppe? Noen som har hatt lave verdier og hatt MA/SA tidligere og hvor det har gått bra når de har fått hormonstøtte?
 
Har dessverre ingen tips, men ville bare si at det var veldig leit å høre din historie. Har opplevd én MA og er trolig gravid igjen nå (første positive test i går). Har liksom ikke følelsen av at dette kan gå bra, og hvis det skulle gjøre det, vil jeg nok ikke klare å senke skuldrene før langt langt ut i graviditeten. Kan ikke forestille meg hvordan det er å ha opplevd MA tre ganger og være gravid igjen. Håper hjelpen du får nå gjør susen og at du slipper å oppleve det igjen! Mange gode tanker❤️
 
Huff mange gode tanker til deg:Heartpink syns ikke det var lavt til og være 4 uker:happy: mange lykkeønskninger sendes din vei og skjønner godt du er engstelig:sorry:. Jeg var helt ødelagt da jeg var gravid igjen etter en MA den graviditeten endte også i MA så kommer nok til å være superengstelig neste gang jeg blir gravid jeg og...,..
 
Jeg leste et sted på amerikanske sider at hcg fra 200 og oppover på 16 dpo (er ikke 4+2 ca 16dpo ? ) var kjempe fine tall. De som var med i den undersøkelsen hadde vellykkede svangerskap
 
Skjønner godt du er bekymret med en sånn historikk.
Hva har hcg vært på ved MA før da siden du mener denne hcg'en tilsier at det går galt?
Det er jo en super verdi til å være 4-ish uker...
Finnes jo masse historier på verdier under 100 som samtidig som gir friske barn.

Ovitrelle inneholder hcg såvidt jeg husker så du vil ikke få helt riktig verdi på ny blodprøve.
UL etter 6 uker vil være det beste sånn sett.
Noen garanti får man aldri og de første ukene er et mareritt når man har vært gjennom noen aborter. krysser fingerne for at dere kommer i mål denne gangen
 
Takk for gode svar alle sammen <3

Nei kanskje det ikke er så lavt? Fikk bare beskjed om at det var i nedre sjikt da jeg ringte for å høre resultatet. Men det var ikke legen jeg snakka med, da. Kanskje jeg bare blir så "blenda" av at legen/legekontoret alltid sier at det er så lavt..

Første gangen husker jeg ikke hva verdiene var. Tenkte ikke så mye over det den gang, anna enn at legen sa det var lavt. Andre gang hadde jeg 109 på 5+2 og 201 på 6+0. Tredje gang hadde jeg 596 i det vi anslår å være uke 5 (vanskelig å beregne pga gravid før jeg fikk mens etter ma-en før).

Jeg var hvert fall og tok en ny prøve i dag. Aner ikke om de kan regne ut hvor mye hormonstøtta eventuelt utgjør, men jeg håper hvert fall at dagens verdi er så høy at det ikke er tvil om at det må være en dobling. Er uansett veldig glad for at jeg skal få god og tett oppfølgning :)
 
Takk for gode svar alle sammen <3

Nei kanskje det ikke er så lavt? Fikk bare beskjed om at det var i nedre sjikt da jeg ringte for å høre resultatet. Men det var ikke legen jeg snakka med, da. Kanskje jeg bare blir så "blenda" av at legen/legekontoret alltid sier at det er så lavt..

Første gangen husker jeg ikke hva verdiene var. Tenkte ikke så mye over det den gang, anna enn at legen sa det var lavt. Andre gang hadde jeg 109 på 5+2 og 201 på 6+0. Tredje gang hadde jeg 596 i det vi anslår å være uke 5 (vanskelig å beregne pga gravid før jeg fikk mens etter ma-en før).

Jeg var hvert fall og tok en ny prøve i dag. Aner ikke om de kan regne ut hvor mye hormonstøtta eventuelt utgjør, men jeg håper hvert fall at dagens verdi er så høy at det ikke er tvil om at det må være en dobling. Er uansett veldig glad for at jeg skal få god og tett oppfølgning :)
De verdiene du husker er absolutt lave ja, men den er ikke lav den du har nå altså!
Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen
 
De verdiene du husker er absolutt lave ja, men den er ikke lav den du har nå altså!
Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen
Så godt å høre! Det letter tankevirksomheten litt å høre det :)

Fikk nettopp svar på gårsdagens prøve nå, og den viste 725. Altså en stigning på 1,5 gang! Legen mente, uten at han var fullt ut kjent med om man kan og hvordan man regner ut effekten av ovitrelle-sprøyta, at prøvesvaret er forenlig med en dobling av verdiene, og at de overskytende ca 150 antageligvis kan tilskrives sprøyta (tok kun halv dose av sprøyta). Så da krysser jeg fingrene for at det er riktig, og at det får veien denne gangen! :)
 
Hei
Etter at jeg mistet min sønn i uke 24 har jeg hatt 2 ma og 2 sa
I desember ifjor fikk vi en nydelig jente. Så det var min 6. graviditeten
Hcg 4+0 68, 4+2 125, 5+1 1500
 
hei :)
Hvordan har du det ?
Har du fått funnet ut noe? :)
 
Hei
Etter at jeg mistet min sønn i uke 24 har jeg hatt 2 ma og 2 sa
I desember ifjor fikk vi en nydelig jente. Så det var min 6. graviditeten
Hcg 4+0 68, 4+2 125, 5+1 1500
Hei, Lisanna. Så godt å høre at det gikk bra :) dette viser jo bare at legene og de andre på legekontorene må være forsiktige med ordbruken når de sier hvilke verdier man har. For det er jo helt unødvendig at de med en bekymret tone sier "ja, dette er jo veldig lave verdier. Du bør nok komme inn en gang til for å se om det er stigning". De bør jo samtidig påpeke at det er store variasjoner og at man ligger innenfor normal-intervallet (dersom man gjør det). Takk for at du delte <3 Er sikker på at mange setter på pris det når man grubler seg i hjel over sine "lave" verdier.
 
hei :)
Hvordan har du det ?
Har du fått funnet ut noe? :)
Hei, _Arielle_
Beklager seint svar. Har ikke fått opp varsel i appen, må sikkert ta en kikk på innstillingene. Det går veldig mye bedre nå. Fikk nettopp prøveresultatet fra blodprøven jeg tok i går. Den viste 3056!! Så jeg har fin stigning :-D

Bekymringene slipper riktig nok ikke helt taket, og det gjør de nok heller ikke før jeg er godt forbi de første 12 ukene. Men det hjelper på å få bekreftelse fra prøvene :)
 
Hei, _Arielle_
Beklager seint svar. Har ikke fått opp varsel i appen, må sikkert ta en kikk på innstillingene. Det går veldig mye bedre nå. Fikk nettopp prøveresultatet fra blodprøven jeg tok i går. Den viste 3056!! Så jeg har fin stigning :-D

Bekymringene slipper riktig nok ikke helt taket, og det gjør de nok heller ikke før jeg er godt forbi de første 12 ukene. Men det hjelper på å få bekreftelse fra prøvene :)
ÅÅ så bra..:D godt å høre :D
 
Hei, _Arielle_
Beklager seint svar. Har ikke fått opp varsel i appen, må sikkert ta en kikk på innstillingene. Det går veldig mye bedre nå. Fikk nettopp prøveresultatet fra blodprøven jeg tok i går. Den viste 3056!! Så jeg har fin stigning :-D

Bekymringene slipper riktig nok ikke helt taket, og det gjør de nok heller ikke før jeg er godt forbi de første 12 ukene. Men det hjelper på å få bekreftelse fra prøvene :)

Så godt å høre! Krysser fingrene for at det fortsetter slik! :)
 
Etter tre MA-er på snart to år fikk vi endelig en ny positiv test i går morges. Etter avtale med lege dro jeg sporenstreks for å ta en hcg-prøve for å bekrefte graiditet slik at legen kan sende henvisning til Haukeland for tett oppfølgning videre. Jeg begynte på ovitrelle og blodfortynnende (klexane) med det samme i går kveld.

Fikk svar på prøven i dag, og den viste 288. Etter normal plan var jeg 4+2, i går men jeg er nok "bare" 4+0, siden min syklus er 30 dager. Eggløsning kom på dag 16 (kanskje 17).

Jeg har hatt lave verdier i de tidligere graviditetene også, og de har alle gått til grunne rundt uke 5/6. Den første ble riktignok ikke oppdaget før uke 9/10.

Nå er jeg kjemperedd for at det er i ferd med å gå galt denne gangen også og det har vel ikke noe for seg å ta ny hcg-prøve heller, siden jeg tar hormonsprøyte ved siden av. Resultatet blir vel da gjerne misvisende..

Jeg veit at verdien ligger innenfor normalintervallet, men min historie tilsier at at det likevel ikke går bra.. Jeg bare håper at hormonstøtten hjelper..

Er det noen solskinnshistorier der ute som kan hjelpe med å holde motet oppe? Noen som har hatt lave verdier og hatt MA/SA tidligere og hvor det har gått bra når de har fått hormonstøtte?

Trist å lese historien din! Har desverre ingen erfaringer å komme med, holder på med medisinsk abort nå etter første MA. Krysser alt som kan krysser for at spiren din sitter denne gangen! :)
 
Trist å lese historien din! Har desverre ingen erfaringer å komme med, holder på med medisinsk abort nå etter første MA. Krysser alt som kan krysser for at spiren din sitter denne gangen! :)
Takk, her krysses alt som kan krysses her også. Håper dette blir din første og siste MA, og at dere lykkes raskt <3
 
Back
Topp