Fint vær, men.....

Madel188

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
❤Januarlykke 2022❤
Lillegutt på 10 uker liker ikke dette varme været. Han gråter mye og er varm. Spiser lite og sover dårlig! I går brukte vi 4 timer på å få han til å sovne! Det nyeste nå er at han nekter å ligge i vogna! Noen som har noen tips?
Flere barn som sliter med varmen?
 
Jeg åpner alt av lufte funksjoner i vogna, og har han der bare i bodyen med helsepledd oppå :) har solkrem på leggene og føttene han. når han blir for varm tar jeg av «lokket» til vogna og lar han ligge å lufte seg. Tar av pleddet om han forsatt da er varm. Funker ikke dette heller tar jeg han ut og holder han så han får litt luft på kroppen.

Kanskje mindre klær og solkrem for baby kan hjelpe ?
 
Her sliter vi også veldig med varmen! Har hørt av legen at så små ikke skal ha solkrem? Så jeg tørr ikke det. Men her ligger vi i kun bleie i vogna, og vi er mye inne... har også brukt kald klut for å avkjøle i vogna. Har i tillegg kjøpt en sånn paraply for å feste på vogna for skygge, slik at jeg kan ta ned alt annet for å få inn luft.
Sliter veldig med soving her også [emoji849]
 
Jeg åpner alt av lufte funksjoner i vogna, og har han der bare i bodyen med helsepledd oppå :) har solkrem på leggene og føttene han. når han blir for varm tar jeg av «lokket» til vogna og lar han ligge å lufte seg. Tar av pleddet om han forsatt da er varm. Funker ikke dette heller tar jeg han ut og holder han så han får litt luft på kroppen.

Kanskje mindre klær og solkrem for baby kan hjelpe ?

Jeg har prøvd alt det :/ i dag fikk han også varme utslett :eek: funnet frem vifta og satt den på. Så håper det går seg til :)
 
Her sliter vi også veldig med varmen! Har hørt av legen at så små ikke skal ha solkrem? Så jeg tørr ikke det. Men her ligger vi i kun bleie i vogna, og vi er mye inne... har også brukt kald klut for å avkjøle i vogna. Har i tillegg kjøpt en sånn paraply for å feste på vogna for skygge, slik at jeg kan ta ned alt annet for å få inn luft.
Sliter veldig med soving her også [emoji849]

Det er veldig mange som er uenige om det med solkrem til baby. Jeg leste på NHI (norsk helse informatikk) at man kunne bruke solkrem på baby og at det var bedre enn alternativet som er at han blir solbrent. Det var vanskelig å finne årsak til at de ikke skal bruke solkrem syntes jeg. Kom frem til at det kan gjøre huden litt tettere og at den kan inneholde giftstoffer som ikke er bra. Vi bruker cosmica kids solfaktor 50 på ben, armer og nakke når vi er ute. Også bader jeg han på kvelden. Cosmica sin var en av de tre som bestod solkrem testen :)
 
Det er veldig mange som er uenige om det med solkrem til baby. Jeg leste på NHI (norsk helse informatikk) at man kunne bruke solkrem på baby og at det var bedre enn alternativet som er at han blir solbrent. Det var vanskelig å finne årsak til at de ikke skal bruke solkrem syntes jeg. Kom frem til at det kan gjøre huden litt tettere og at den kan inneholde giftstoffer som ikke er bra. Vi bruker cosmica kids solfaktor 50 på ben, armer og nakke når vi er ute. Også bader jeg han på kvelden. Cosmica sin var en av de tre som bestod solkrem testen :)

Ja, det er mitt inntrykk og! At alle mener forskjellig og at det ikke er noen god grunn for noe [emoji85] men vi får ta det litt som det kommer. Foreløpig får han ingen sol på seg, men det snur vel fort når de vil bevege seg litt rundt etterhvert!
 
Det er veldig mange som er uenige om det med solkrem til baby. Jeg leste på NHI (norsk helse informatikk) at man kunne bruke solkrem på baby og at det var bedre enn alternativet som er at han blir solbrent. Det var vanskelig å finne årsak til at de ikke skal bruke solkrem syntes jeg. Kom frem til at det kan gjøre huden litt tettere og at den kan inneholde giftstoffer som ikke er bra. Vi bruker cosmica kids solfaktor 50 på ben, armer og nakke når vi er ute. Også bader jeg han på kvelden. Cosmica sin var en av de tre som bestod solkrem testen :)
Solkrem inneholder ulike kjemiske stoffer (Det er det som gjør at den virker), og spedbarn har både tynnere hud og blir mye sterkere påvirka av disse stoffene. Både spedbarn og småbarn bør heller bruke fysisk beskyttelse enn solkrem med kjemisk filter.
 
Helt uaktuelt å bruke solkrem her. De skal uansett ikke ha sol på seg så da ville jeg heller tatt enn tynn bukse å hatt på eller et teppe for å unngå sol på bena.
Er så mye rart i kremer.... Jordmor sa også det sist uke at de er for små til sol og solkrem.
 
33C08078-C52A-44FF-91D1-6CCA897F53E1.jpeg
Den jeg kjøpte er er kjøpt på apotek og var særegen for baby. Farmasøyten da den var ufarlig og at denne var laget for baby og småbarn. Holder han uansett unna sol mest mulig, men greit å smøre leggene om han ligger barbeint i vogna og vi triller en lang tur i sol.
 
La Roche Posay inneholder miljøbelastende stoffer, og er ikke noe jeg ville brukt på barnet mitt.

https://www.forbrukerradet.no/test/no-testkategori/solkremtesten-2017/
19269a1b5f080f7dde24f9f332461c2b.jpg
 
Min sønn på 10 uker var våken i dag fra 04:30 til 19:30 med kun sammenlagt én time søvn imellom..
 
Vi sliter også. Lillemann er slapp og trøtt og ukomfortabel, og det blir så kokvarmt i vognen at jeg ikke tør gå på tur, og da får jeg ham ikke til å sove :/
 
Vis vedlegget 259791
Den jeg kjøpte er er kjøpt på apotek og var særegen for baby. Farmasøyten da den var ufarlig og at denne var laget for baby og småbarn. Holder han uansett unna sol mest mulig, men greit å smøre leggene om han ligger barbeint i vogna og vi triller en lang tur i sol.
Finnes enormt mye som er laget spesielt for baby men som allikevel er skadelig dessverre. Babyoljer, våtservietter og kremer kan inneholde skikkelig skadelige ingredienser. Så det er lurt å alltid sjekke opp.
 
Vi sliter også. Lillemann er slapp og trøtt og ukomfortabel, og det blir så kokvarmt i vognen at jeg ikke tør gå på tur, og da får jeg ham ikke til å sove :/

Nei det er skummelt. Jeg har lagt babycall i vogna og sett hvor mange grader det er. På trilletur i går var det 29 stakkar:/ men fant da også ut at det var en mulighet til å åpne litt i kalesjen bak. Så det hjalp en del vi går tur i 20 tiden på kvelden eller i 9 tiden på morgenen. For da er det ikke så varmt ☺
 
Nei det er skummelt. Jeg har lagt babycall i vogna og sett hvor mange grader det er. På trilletur i går var det 29 stakkar:/ men fant da også ut at det var en mulighet til å åpne litt i kalesjen bak. Så det hjalp en del vi går tur i 20 tiden på kvelden eller i 9 tiden på morgenen. For da er det ikke så varmt ☺
Samme her, var 29 grader selv med full lufting. Sliter med å skjerme ham for sol i vognen. Greit nok når man går med solen i fjeset, men med solen i ryggen kommer det sol ned i vognen selv med ekstra tinkafu-skjerm.
 
Samme her, var 29 grader selv med full lufting. Sliter med å skjerme ham for sol i vognen. Greit nok når man går med solen i fjeset, men med solen i ryggen kommer det sol ned i vognen selv med ekstra tinkafu-skjerm.
Jeg har kjøpt solgardin på jollyroom
 
Samme her, var 29 grader selv med full lufting. Sliter med å skjerme ham for sol i vognen. Greit nok når man går med solen i fjeset, men med solen i ryggen kommer det sol ned i vognen selv med ekstra tinkafu-skjerm.
Jeg har kjøpt solgardin på jollyroom som festes i kalesjen og knytes i håndtak. Har spf 30 i seg så det hjelper mye når vi er ute å går tur. Ikke var den dyr heller :) den kan anbefales ;)
 
Back
Topp