Finnes det en god bæresele el lignende til turgåing?

Miidra

Lille M.M.M.
Tenker på å begynne å gå i terreng og greier nå når sommeren stiger fram, men har en nå 10 mnd gammel gutt, og lurer på om det finnes noen typ bæregreier som egner seg bra for det? Hadde vært flott å kunne hatt han med seg sånn... litt vanskelig å trille vogn uti skauen:p
 
Mei tai! :)
 
Jeg bruker ergo baby :)
Den brukte jeg på eldste til han var 4 år og minste sitter i den nå :)
Beste kjøpet vi har gjort!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Anbefaler også Ergobaby:)
 
Her ble manducaen flittig brukt til tur i skog og mark. Bedre enn bæremeis!
 
Vi bruker ergobaby original og er suuuperfornøyde! Tenker å kjøpe meg en ergobaby ventus også nå når det blir litt varmere-den ventilerer bedre og har gode formsydde seler som mange mener gjør næringen av større barn enda bedre. Vi har prøvd en hel del med 3 barn, og ergo er uten tvil det som fungerer best for oss!

Det viktigste når man velger sele er at man finner en man kan ryggbære og ikke ha barnet forovervendt på mage. Godt, BREDT sete hvor barnet sitter ergonomisk riktig (og alle seler er ikke ergonomisk riktige fordi om det står det på pakken, det er ikke en ting det er en fast definisjon på, så det kan alle hevde!), solid hoftebelte og gode innstillingsmuligheter. Husk at man må trene opp "bæremusklene", det kan godt være stivt og ubehagelig i begynnelsen om du overdriver. Det er også lett og bære med for mye svai i rygg (spesielt ved magebæring). Da får du lett vondt i korsryggen.

Lykke til med bæreselejakten!
 
Står og vurderer manduca og ergobaby. Klarer ikke å bestemme meg..
 
Tusen takk for alle svar:) Skal undersøke de ulike som er nevnt... har for så vidt allerede undersøkt^^ Får se hva det blir til:)
 
Jeg brukte Manducaen og både jeg og junior elsket den. Junior stortrivdes i den fra han var bitteliten til han ble i tyngste laget for meg å bære, og jeg synes den var vedig behagelig på.... Så jeg anbefaler virkelig den!!! :)
 
Ergobaby eller manduca, hadde det til lillemor fra hun var 9 mndr, og bruker det enda. hun er 3 år :)
 
jeg skal gå til innkjøp av Ergo Baby.. kan brukes opptil 4år/20kg :)
Visste du at de fleste ergoselene kan brukes til 41 kg, men anbefales bare til 18-20 pga hensyn til bæreren? Rart ikke ergo markedsfører det mer. Jeg synes lite om bæring av store barn, men kan være en god avlastning for noen i korte perioder i gitte situasjoner. Kjekt å vite at selen tåler det! Om du allikevel skal la barnet sitte litt på ryggen feks, er det lettere å la selen ta litt av tyngden!
 
Har en Angelpack om vi er superfornøyd med :) den passer veldig godt til de som er litt små (158 cm) ville kanskje valgt ergobaby om jeg var høyere :)
 
Hvordan er de forskjellige i str for den voksne? Har de gode størrelser for de som har litt ekstra på hoftan for å si det sånn? :p
 
Vi bruker ergobaby original og er suuuperfornøyde! Tenker å kjøpe meg en ergobaby ventus også nå når det blir litt varmere-den ventilerer bedre og har gode formsydde seler som mange mener gjør næringen av større barn enda bedre. Vi har prøvd en hel del med 3 barn, og ergo er uten tvil det som fungerer best for oss!

Det viktigste når man velger sele er at man finner en man kan ryggbære og ikke ha barnet forovervendt på mage. Godt, BREDT sete hvor barnet sitter ergonomisk riktig (og alle seler er ikke ergonomisk riktige fordi om det står det på pakken, det er ikke en ting det er en fast definisjon på, så det kan alle hevde!), solid hoftebelte og gode innstillingsmuligheter. Husk at man må trene opp "bæremusklene", det kan godt være stivt og ubehagelig i begynnelsen om du overdriver. Det er også lett og bære med for mye svai i rygg (spesielt ved magebæring). Da får du lett vondt i korsryggen.

Lykke til med bæreselejakten!
Jeg bare lurer: ryggbærer dere babyer? Trodde man skulle vente ihvertfall 12 mnd med det?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Back
Topp