Fikk plutselig hardt område på magen. Hva kan det ha vært?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hei dere :)
Jeg er gravid i uke 26,5. I går kveld lå jeg å strøk på magen min. Pluserlig skjedde noe rart:scratch, nedre del av vestre mangeside ble hard og rar/anderledes i formen. Området dom endret seg var på størrelse med en liten handball (el 6-8 fingerbredder stort). Det kjentes litt ut som hvordan en legg med muskelkrampe kjennes ut

Hadde ikke vondt. Og magen ble vanlig igjen etter noen minutter. Noen som har noe teori om hva det var jeg opplevde? Var kjemperart:pale
 
Oisann la dennne i feil katergori. Skulle legge den i svangerskap og fødsel :)
 
Hei dere :)
Jeg er gravid i uke 26,5. I går kveld lå jeg å strøk på magen min. Pluserlig skjedde noe rart:scratch, nedre del av vestre mangeside ble hard og rar/anderledes i formen. Området dom endret seg var på størrelse med en liten handball (el 6-8 fingerbredder stort). Det kjentes litt ut som hvordan en legg med muskelkrampe kjennes ut

Hadde ikke vondt. Og magen ble vanlig igjen etter noen minutter. Noen som har noe teori om hva det var jeg opplevde? Var kjemperart:pale
Høres veldig ut som kynner. Det er ikke farlig, men kan være veldig slitsomt om du får det ofte. Ta det opp med jordmor/lege på neste kontroll. [emoji4] jeg har veldig plaget med kynnere under begge graviditetene.
 
Signerer de andre, høres ut som kynner :) Jeg hadde det også en del da jeg var gravid, og det føles veldig rart, men det skal ikke være vondt, da må du ta det opp med legen :)
 
Kanskje det var kynnere ja. Rar følelse og helt merkelig å se magen plutselig skjev :wacky: det gjorde ikke vondt, men var stramt i det rammende området. Jeg har hatt kynnere før men da har det vært når jeg har trent eller vært aktiv, og en like stor del av magen ble ikke rammet. I tilegg var de litt ubehagelige.

Baby blir også forundret virket det som , fordi når det slapp taket sparket han masse mot det området:laughing002
 
Kynner ja og helt ufarlig :)
 
Høres veldig ut som kynner. Det er ikke farlig, men kan være veldig slitsomt om du får det ofte. Ta det opp med jordmor/lege på neste kontroll. [emoji4] jeg har veldig plaget med kynnere under begge graviditetene.
Må bare spørre siden jeg er førstegangs,er kynnere bare på én plass i magen? Jeg hadde inntrykket av at det var hele livmora som strammet seg,dvs at hele magen blir hard.
 
Må bare spørre siden jeg er førstegangs,er kynnere bare på én plass i magen? Jeg hadde inntrykket av at det var hele livmora som strammet seg,dvs at hele magen blir hard.
Det kan være bare en liten del av magen som strammes ja som oftest er det kun der livmora er. Jeg hadde ofte på 1 del av magen, vær gang jeg reiste meg opp, eller gjorde noe mer enn å sitte i ro. Jeg var så "heldig" at mine begynte å gjøre vondt mot slutten, så da var det å ikke gjøre noe.
 
Hm,kanskje jeg har hatt det da,uten å skjønne det. :) En mulighet her er også at det Aicelain kjente var babyen som lå seg en bestemt plass. Jeg er uke 32 i morgen,og har kjent temmelig lenge hvor han ligger hen,på hvilken side etc.
 
Back
Topp