Fikk du god hjelp på sykehuset etter fødsel med ammingen?

M

Moderator Amalie

Guest
Hvilke råd fikk du som du følte var til god hjelp for deg? :)
 
Både ovg. Noen stappa bare puppen inn, andre tok seg litt tid til å hjelpe. Generelt sett veldig misfornøyd med hjelpen fra sykehuset. Beste tipset; Ligge lukte på baby og ikke stresse
 
Veldig, veldig fornøyd. De hadde god tid og var veldig opptatt av hva jeg ville og hvor mine grenser gikk ift hva jeg tillot fra dem. Jeg hadde vel ingen grenser og var veldig mottakelig for alt av tips og råd ;) hadde nok mye å si at vi var nesten de eneste på barselshotelet de dagene så jm kom ofte innom bare for å slå av en prat og høre hvordan det gikk.
 
Altså det var sykt mye på sykehuset at jeg fikk ikke noe råd eller veiledning. Bare fulgte morsinstinktet og la ungen til selv, etter hvert så fant jeg ut av hva som var enklest. Startet med å ligge å amme også prøvde jeg å sitte etter hvert, alt gikk supert :)
 
Nei... endte med ammeskjold deg jeg selv måtte undersøke hva som passet, str, type... at jeg måtte tømme etter hver amming,pumpe osv... ingen fortalte meg det... endte med flaskebarn etter 3 mnd, og gud for en lettelse [emoji1317][emoji7]
 
Syns det funket fint med første. Da fikk jeg hjelp til å koble til første gangen, og etter det spurte de jevnlig hvordan det gikk og sjekket innimellom hvordan hun sugde.

Med nr 2 syns jeg det bare ble mas. Da var det flere som maste stadig om at jeg MÅTTE legge til hver 3. time samme hva, bl.a for å få igang produksjonen osv., selv om jeg gang på gang forklarte min tidligere erfaring med amming som gikk supert. Jeg la ham til ved hans behov og når han lå ved siden av meg lå jeg med puppen fri. Første døgnet sov han 12 timer i strekk nesten. Utpå dagen dagen etter begynte han å spise hver 2. time og la på seg 120 gram de to neste døgnene [emoji14]
Var heldigvis ikke alle som var like ille :)
 
Ja, absolutt.
Det beste rådet jeg fikk var å bare la babyen ligge på puppen så mye som mulig, og ikke tenke måltider, men heller forberede meg på at babyens neste måltid godt kunne vare noen måneder, noe det også gjorde. :p

De var veldig behjelpelige, og forstod hvor viktig det var for meg å amme, og at man må "presse" bittelitt for å få mor gjennom de første smertene, og ikke gi opp. ;)
 
Back
Topp