Fikk du bil sertifikatet dersom du holdt deg borte ifra røyk og alkohol før 18 års dagen?

Trist at dine konfirmasjonspenger gikk til deres gjeld.. Her ble mine dåpspenger og alle oppsparte penger gjennom barndommen brukt til mines gjeld. Så den kjenner jeg litt til
For en snill mann du har

Leit at du måtte oppleve det :(
Det er skikkelig dårlig gjort, spesielt når en gjør det uten å spørre engang. Hadde vi fått dårlig råd og slitt så skulle ting virkelig vært ille om vi vurderte å bruke ungenes penger! :( Jeg hadde

Ja, her på landet er man nødt til å ha bil, så han var så snill å hjelpe <3
 
Jeg og broren min hadde slik avtale om ikke røyk før 25 år. Holdt det og fikk lappen. Gubben hadde ikke slik avtale men fikk sponset lappen. Usikker hva vi gjør med ungene når den tid kommer. Gubben er ikke helt enig i å bruke slike virkemidler for å få unger til å holde seg borte fra røyking (han begynte selv å røyke da han var 13 og røykte frem til eldste var 4 mnd og da var han 36 år);-)
 
Nei, hadde ikke noen slik avtale.
Men min Mor, og min eksmann ville veldig gjerne at jeg skulle ta lappen. Så dem tvangs påmeldte meg, og halverte utgiften seg i mellom :p
Tok den etter jeg hadde fått 2 barn, og mannen var nok lei av, og være sjåfør :p

Har ingen avtaler med ungene mine.
Dem første 2 begynner på lappen nå i jun/juli. Venter bare på ledig teorikurs :)
Hadde jeg kunnet våre med, og halvert utgiften så hadde jeg gjort det!
 
Nei, betalte den selv for egne penger.

Og det kommer jeg til å lære mine barn; å bli selvstendige og økonomisk bevisste. Jeg kommer til å hjelpe og råde dem til å spare penger til lappen istedet!
 
Hadde ikke noe slik avtale. Betalte uansett mesteparten av lappen selv (fikk vel sponsa 1 og annen kjøretime).

Nå er jeg 32 og har aldri røyka. Alkohol derimot drikker jeg av og til. Men ikke for øyeblikket.

Det om en slik avtale til mine gutter vet jeg ikke enda om jeg skal lage.
 
Jeg hadde ikke en slik avtale, spleiset på lappen med foreldrene mine. Og kommer heller ikke til å lage en slik avtale med ungene (men kommer nok til å sponse/bidra til lappen allikevel) :)
 
Back
Topp