Figur av fondant

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Minste er 1 år på onsdag og torsdag blir det full jubel! Tenkte å lage ei fantorangen-kake med selveste sjefen sjøl (ja, fantorangen altså :p) sittende på toppen av kaka. Legger ned bilde av kaken jeg bruker som inspirasjon :)

Noen som vet hvor lang tid i forveien jeg kan lage den fantorangen? Ser for meg den kan ta litt tid med prøving og feiling, så greit å ha den ferdig så tidlig som mulig. Regner ikke med den blir spist, men den er der til pynt


cc2f37c2e064d35c6da54be7868f36bd.jpg
 
Minste er 1 år på onsdag og torsdag blir det full jubel! Tenkte å lage ei fantorangen-kake med selveste sjefen sjøl (ja, fantorangen altså :p) sittende på toppen av kaka. Legger ned bilde av kaken jeg bruker som inspirasjon :)

Noen som vet hvor lang tid i forveien jeg kan lage den fantorangen? Ser for meg den kan ta litt tid med prøving og feiling, så greit å ha den ferdig så tidlig som mulig. Regner ikke med den blir spist, men den er der til pynt


Vis vedlegget 236848
Du kan laga den længe før men bara legga den oppe i en lukket boks i kjøleskapet. Det gjør alltid eg. Prøv deg fram litt oxh laga figuren :).
 
Du kan fint lage den nå :)
Jeg oppbevarer aldri mine pynt i kjøleskapet. Temperaturforskjellen fra kjøleskapet og romtemperatur kan gjøre at den kan smelte og falle litt sammen. Det er jo kjipt om skjer ettersom man har brukt mye tid på de.
En boks med lokk på benken funker fint det :)

Kos deg med baking! :)
 
Har du bilde av kaka? Gikk det fint?
 
Hvordan gikk det?:)
Her er bilde :) der gikk bra :) ikke enkelt å lage en fantorang med to små på ett og to år hengende i bena, men det var hvertfall over klapp på ettåringen og toåringen gikk hele uka å gleda seg til å spise den :p Snapchat-7126229.jpg
 
Her er bilde :) der gikk bra :) ikke enkelt å lage en fantorang med to små på ett og to år hengende i bena, men det var hvertfall over klapp på ettåringen og toåringen gikk hele uka å gleda seg til å spise den :p Vis vedlegget 237637
Så lekker! Kjempegodt jobbet:D
Skjønner at ungene var gira, du fikk til den jobben der altså:)
 
Back
Topp