Fibromyalgi og gravid?

F

Fibromamma

Guest
Hei.

Er det noen her som har alvorlig tilfelle av fibromyalgi og allikevel har kommet seg gjennom et svangerskap?
(Gjerne med små i hus fra før av.)

Hvordan opplevde du det? Hvordan gikk det med smertene, bomullen i hodet og utmattelsen?
Hvordan var fødselen og barseltiden med små fra før av pluss en ny liten en som krever sitt?
Følte/føler du at du strekker til?

Hadde du gjort det igjen?
 
Desverre var ikke fibromyalgi i mine eller legen sine tanker før min yngste var 10 mnd. Men kan si at jeg var mye bedre I svangerskapet med yngste enn på lang tid. Ble verre igjen ca når han var 6 mnd. Jeg har en mann som jobber fra 06-14 of bruker 2 min hjem, så kan si jeg er heldig der. Er desverre fortsatt kun under utredning selv om fastlegen er 100% sikker. Smertene i korsryggen kom fort tilbake ett yngste, men siden jeg har hatt dem i nå 14 år så var der ikke noe problem. Men som sagt så var jeg enda på det stadiet hvor jeg følte at jeg var lat og ubrukelig når jeg fikk mine to barn. Hadde nok hatt det litt anderledes og tenkt på en annen måte hvis jeg visste det da. Skal til legen I morgen for nå har jeg endt opp med krykker og er hjemme med min sønn på 1.5 år.
 
Hei.

Er det noen her som har alvorlig tilfelle av fibromyalgi og allikevel har kommet seg gjennom et svangerskap?
(Gjerne med små i hus fra før av.)

Hvordan opplevde du det? Hvordan gikk det med smertene, bomullen i hodet og utmattelsen?
Hvordan var fødselen og barseltiden med små fra før av pluss en ny liten en som krever sitt?
Følte/føler du at du strekker til?

Hadde du gjort det igjen?

Jeg har fibromyalgi og ME. Mens jeg gikk gravid og ca et halvt år etter fødsel var jeg som frisk igjen. Men ble sakte men sikkert dårligere igjen, men ikke så dårlig som før. [emoji173]️
 
Jeg har fibromyalgi og er i graviditetsuke 34, men ingen små i hus fra før.

Svangerskapet mitt startet med fibrosmerter rundt om i kroppen og tegn på tidlig bekkenløsning. På grunn av stor vektøkning (27 kg, hvorav 10 første kg kom de 10 ukene) har jeg vært mye sliten med problemer med ryggen. Tror det meste av mine plager kommer av vektøkning og væske i kroppen og ikke fibromyalgi.

Fibrohjernen er forsterker med en gravidhjerne så bommullhue er sterkere tilstede enn tidligere:hilarious:

Uten andre små er min partner og jeg usikker på vi vil gjøre dette en gang til. Mye er glemt etter fødselen;)
 
Back
Topp