Fersk førstegangsprøver❤

Makr

Forelsket i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Hei.
Jeg er en jente på 28 år og kjæresten min er 29 år. Vi skal for første gang prøve å bli gravid❤ Jeg gleder meg vanvittig mye, men vil ikke fortelle det til noen før det faktisk skjer. Tenkte derfor det kunne være greit å skrive noe her for å lufte tankene litt.
Litt om meg:
Som sagt 28 år og nettopp ferdig med studier. Har fast jobb og leilighet så føler alt liggertil rette for en liten baby nå:love017
Har tidligere slitt med uregelmessige sykluser og uteblitt menstruasjon når jeg har gått på p-piller. Dette gjorde at jeg måtte ta en pause fra pillen i fjor høst, noe som resulterte i en uplanlagt graviditet i desember. Måtte da ta abort i januar pga praktiske og økonomiske årsaker:( Begynte på pillen igjen samme dag som aborten og tok siste pille søndag 21. Mai. Jeg kjenner nå at jeg er litt bekymret for at aborten skal ha påvirkning på prøvingen denne gangen. Noen som har erfaring med det?
Har vært på diverse forum og lest litt og ser det er mange forkortelser som brukes. Kan noen forklare meg hva disse står for?
 
Last edited:
Har prøvd meg litt på noen av disse appene som er anbefalt. Bruker WomanLog, Ovia og FF. Noen som vet hvorfor den fruktbare perioden er så kort på FF i forhold til de andre?
 
Er i dag på CD10 i PP2 tror jeg. Er litt vanskelig å sette seg inn i alle disse nye tingene som førstegangsprøver[emoji85] Er og har vært veldig mye kvalm siden jeg sluttet på p-pillen. Vet ikke om dette kan være en bivirkning av det. Jeg håper så veldig vi får det til på dette forsøket. Har lengtet etter barn lenge nå, og spesielt etter aborten[emoji53]
 
Hei.
Jeg er en jente på 28 år og kjæresten min er 29 år. Vi skal for første gang prøve å bli gravid❤ Jeg gleder meg vanvittig mye, men vil ikke fortelle det til noen før det faktisk skjer. Tenkte derfor det kunne være greit å skrive noe her for å lufte tankene litt.
Litt om meg:
Som sagt 28 år og nettopp ferdig med studier. Har fast jobb og leilighet så føler alt liggertil rette for en liten baby nå:love017
Har tidligere slitt med uregelmessige sykluser og uteblitt menstruasjon når jeg har gått på p-piller. Dette gjorde at jeg måtte ta en pause fra pillen i fjor høst, noe som resulterte i en uplanlagt graviditet i desember. Måtte da ta abort i januar pga praktiske og økonomiske årsaker:( Begynte på pillen igjen samme dag som aborten og tok siste pille søndag 21. Mai. Jeg kjenner nå at jeg er litt bekymret for at aborten skal ha påvirkning på prøvingen denne gangen. Noen som har erfaring med det?
Har vært på diverse forum og lest litt og ser det er mange forkortelser som brukes. Kan noen forklare meg hva disse står for?
Hei! Du finner liste over alle forkortelsene i en av trådene som er låst til toppen av forumet. Se der (under prøvene viktigste tråder).

Ellers er det slik at abort påvirker din evne til å bli gravid igjen, ja. Du kan ta en prat med legen din om dette.
 
Hei! Du finner liste over alle forkortelsene i en av trådene som er låst til toppen av forumet. Se der (under prøvene viktigste tråder).

Ellers er det slik at abort påvirker din evne til å bli gravid igjen, ja. Du kan ta en prat med legen din om dette.

Jeg skjønner[emoji53] Kanskje jeg burde ta en prat med legen da.
 
Masse lykke til med prøvingen! <3
Har ingen erfaring med hva en tidligere abort kan gjøre, men håper det ikke skaper noen problemer for dere! Selv har jeg kun hatt en tidlig spontanabort, så ønsket etter baby er stort her også! :)
 
Jeg føler jeg må klarifisere dette med abort som jeg nevnte. Ønsker jo ikke å skremme deg, og om du hadde komplikasjoner med din abort og økt risiko, så antar jeg at legen da ville ha fortalt deg det allerede. Men det er ikke alt leger husker på å informere om. Og dersom dere skulle bruke over ett år på å bli gravide, så kan det være lurt å fortelle gynekolog/lege om at du har gjennomført en abort, da dette kan ha innvirkning. Men for de aller fleste så går det fint å bli gravid igjen. Og som sagt, hadde du komplikasjoner som påvirker evnen til å bli gravid, så ville du nok blitt informert om dette der og da.

Jeg sier det bare fordi min bror og hans forlovede slet med flere spontanaborter etter hverandre i lang tid, før de endelig ble gravide. Årsaken var da at hun hadde gjennomført en tidligere abort. Så er du usikker, eller opplever å spontanabortere, så er dette informasjon du kan ta med deg videre til legen, slik at du får korrekt utredning.
 
Jeg forstår det. Jeg hadde heldigvis ikke noe komplikasjoner, men takk for svar[emoji4]
 
På tide å skrive litt her igjen. Er litt forvirret for tiden nemlig. Klarer ikke helt å forstå meg på når EL var/skal være i følge disse appene. Nå skal det sies at jeg hverken temper eller tar EL-tester. I følge FF hadde jeg eggløsning ca for en uke siden, men i følge WomanLog og Ovia er eggløsning ca i morgen. Noen andre som har opplevd at appene viser så ulikt?
Har den siste tiden hatt mye rare "symptomer". Hatt litt stikking i skjeden og lysken, vært øm i korsryggen og magen. Også er det noe rart med puppene. De føles på en måte ømme, men er ikke det når jeg tar på de. Veldig vanskelig å forklare[emoji85] Har i tillegg hatt halsbrann, litt kvalm når jeg ikke spiser og nyser hele tiden[emoji23]
Vet at alle disse tingene kan komme av noe annet, men er det noen som har hatt lignende symptomer enten pga EL eller graviditet?

Har ikke sett noe til noe EL slim de siste dagene, og forrige helg ble det en del sex så var ikke så lett å skille mellom hva som var hva[emoji85]
Er i følge FF CD14 og 6 DPO, i følge de to andre er jeg CD14 og eggløsning i morgen[emoji848]
 
På tide å lufte litt tanker igjen.. Er nå i pp 3 og ca 9 dpo. Er litt usikker på når jeg hadde EL da disse appene ikke klarer å bli helt enig:p Føler jeg har flere symptomer som kan minne om graviditetssymptomer, men helt ærlig er det ikke nødvendigvis noe symptomer på noe som helst:laughing002

Disse "symptomene" er som følgende:
- murringer i magen fra 2-3 dpo og frem til nå
- litt ømme brystvorter fra ca 4 dpo, litt av og på frem til nå (pleier aldri å ha det)
- stikninger i magen, lysken og på symfysen (skambeinet):bored:
- en følelse av å være øm i skjeden eller i det området
- også begynte jeg nesten å grine i går fordi kjæresten ikke hadde tid til å ha sex med meg:smiley-ashamed005

Har tatt tester og føler jeg har sett antydning til noe som kan ligne en strek, men kan være jeg bare lurer meg selv. Jeg håper jo virkelig jeg er gravid, men innerst inne tror jeg ikke det.
 
Back
Topp