Ferietur med forviklinger

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Etter en uke på ferie i Danmark med hele mannens familie (foreldre, søsken, nieser/nevøer) har lille ikke funnet tilbake til sovetidene helt igjen. Kjenner meg sliten selv. Skulle være på tur i 6 dager og etter 3 dager fikk jeg feber og hadde det til vi hadde kommet hjem. Delte hytte med en annen barnefamilie med barn på 5 og 7 (en av ungene der som startet sykdommene hytta som smittet flere av oss andre), og siden vi hadde største hytta kom alle de andre og dit også og det var festing til mellom 00-02 på alle kveldene. Jeg la meg tidligere siden jeg må opp kl 06-07 hver morgen..... Flere av morgenene var det peanøtter strødd på gulvet der han lekte, og begynte morgen med støvsuging og vasking siden en del av disse besøkende ikke har lært at man ikke skal ha utesko på inne. Vil ikke har lille gutt i pysjen til å leke på skitten gulv med nøtter! Mannen synes jeg er kristisk til hans, men ville vært det til hvem som helst som søler og griser sånn. Han mener vi må være fornøyd for faren hans har betalt turen for alle.....

Ble ikke mye ferie for meg, og her sitter jeg med en som er helt ut av sovetider! Tørr ikke si det høyt, men frister lite å gjenta dette til et annet år selv om det var gratistur og hele pakka! Ferie med lille kjernefamilien alene måtte vært så mye bedre.... Aktivitetene passet nok helst for de på 5 og 7 så ingen tvil om at de er den ene familien som har presset på her. I utgangspunktet er ikke en kjøretur på nesten 3 timer når man har kommet av ferja noe for oss som har en "liten granat" i bil, men mannen ønsket å dra siden "alle de andre" skulle.

Noen andre som har vært på stressende ferier?
 
Kjedelig å bli syk på ferie da,det ødelegger en del:(
Vi har kjørt i 8 timer denne sommeren,en vei.Det frister ikke igjen:confused: tre små leie men tålmodige barn!
Ser absolutt at det ikke er greit å strø peanøtter rundt når små barn leker på gulvet,da hadde jeg ikke klart tie stille.
Men at ferie aktivitetene blir lagt opp til de eldre barna er jo naturlig syns jeg da de små verken husker eller forstår særlig mye av første ferien sin:)
Håper formen er bedre:)
 
Det ville jeg absolutt sagt høyt, på en forsiktig måte ;) eller sagt noe som at det er hyggelig å være sammen på tur, men tenk så fint å dra på tur bare oss og nyte den tida osv...det skal jo være ferie for deg også.
 
Kjedelig å bli syk på ferie da,det ødelegger en del:(
Vi har kjørt i 8 timer denne sommeren,en vei.Det frister ikke igjen:confused: tre små leie men tålmodige barn!
Ser absolutt at det ikke er greit å strø peanøtter rundt når små barn leker på gulvet,da hadde jeg ikke klart tie stille.
Men at ferie aktivitetene blir lagt opp til de eldre barna er jo naturlig syns jeg da de små verken husker eller forstår særlig mye av første ferien sin:)
Håper formen er bedre:)
Skjønner godt at 3 små er i meste laget. Synes det var slitsomt å kjøre langt med en :p Stod opp kl 04.30 for å rekke ferja, så med kjøring - venting - ferje og ny kjøring i DK tok det 11 timer fra vi stod opp til vi var framme. Neste ferie skal jeg mer gjøre ting som behager meg siden han ikke husker så mye ;)
 
Det ville jeg absolutt sagt høyt, på en forsiktig måte ;) eller sagt noe som at det er hyggelig å være sammen på tur, men tenk så fint å dra på tur bare oss og nyte den tida osv...det skal jo være ferie for deg også.

Ja, det skal jeg jammen... ;) Savnet kjernetida med oss tre alene litt mer.
 
Ja, det skal jeg jammen... ;) Savnet kjernetida med oss tre alene litt mer.
Den er viktig i hverdagen syns jeg, om det bare er bittelitt-veldig kos å være sammen med familie og venner i ferien også, men aller best bare oss også, iallefall noe av tida.
 
Den er viktig i hverdagen syns jeg, om det bare er bittelitt-veldig kos å være sammen med familie og venner i ferien også, men aller best bare oss også, iallefall noe av tida.
Ja, vi hadde en halv dag vi kjørte til en Bilka 30 minutter unna og handlet alene. Var deilig :p
 
Back
Topp