Ferietråden

Null feriepress hos meg. Jeg har ikke barn fra før så de eneste forventningene er mine egne. Kjæresten har et barn, så han har nok litt mer forventinger på seg.
Jeg liker normalt å ha i alle fall en utelandstur om sommeren, men i år så er jeg litt avventende med tanke på formen, og dermed mer åpen for Norgesferie i kjente omgivelser. Mulig det kan bli en tur til Danmark eller Sverige. Ellers blir det i alle fall besøk til min familie som bor på en annen kant av landet.
 
I år slal vi ikle på ferie. Vi var i maldivene forrige høst.

Jeg mangler noen vaksiner fra barndommen og vil ikke risikere noe smitte i utlandet, itillegg skal ferien brukes på å bygge ut en ny etasje på huset :)

Men når baby er født planlegger vi masse ferie. Ihvertfall en mnd til frankrike, en tur til Nederland og sveits for å besøke familie. Og en tur til varmere strøk til vinteren igjen :) :)
Måned i Frankrike var det vi hadde med første - kjempedeilig :)

Hvor i Frankrike forresten?
 
Måned i Frankrike var det vi hadde med første - kjempedeilig :)

Hvor i Frankrike forresten?
Så deilig! var dere fornøyd med oppholdet? Vi tenkte å ta 2 uker om våren og 2 om høsten.

Mine foreldre har et sommerhus i en liten landsby 10 min fra nice.

Da skal jeg trøkke i meg så mye franske oster og salami pølser som går ann å få inn i en kropp :woot:

Herregud jeg har lyst på franske oster
 
Så deilig! var dere fornøyd med oppholdet? Vi tenkte å ta 2 uker om våren og 2 om høsten.

Mine foreldre har et sommerhus i en liten landsby 10 min fra nice.

Da skal jeg trøkke i meg så mye franske oster og salami pølser som går ann å få inn i en kropp :woot:

Herregud jeg har lyst på franske oster
Ikke dumt å dele opp nei :)

Ja vi hadde det helt topp - ble en del turer ut og han sov godt til tross for varmen. Han var ikke helt gira på å bade i saltvann og tror det var merkelig med bølger, men ellers var han glad og fornøyd :)

Eneste er at foreldrene mine var der hele oppholdet og tror det ble litt mye for mannen - ikke at han ikke kommer godt overens med familien min, tror bare det ble litt mye (for ham er det ferie mest når det bare er oss).

Er ikke kjempelangt unna, men nærmere StRaph enn Nice :) så har vi familie like ved Avignon, så must å dra innom der ^^

Franske oster, ja! Er så mye Yums men får vente til ungen er ute ja ;) det og vin - drikker ikke spesielt mye ellers, men blir liksom del av det der nede hvor det inviteres til apéritif støtt og stadig :)
 
Vi skal to uker på camping med ungene til samboeren min, og to uker med bare samboer og meg hjemme hvor vi skal bygge ny veranda. Så det blir enkelt i år [emoji5]
 
Vi har egentlig planer om en tur til Spania og besøke familie, men vet ikke om vi tør, pga meslingutbrudd.
Jeg har kun den ene vaksinen som vi fikk som baby, men jeg har ikke den Nr. 2, som man tok på skolen, pga ekstrem redsel for sprøyter. Og idiot som jeg er, har jeg ikke tenkt på å ta den i ettertid. Angrer så fælt :sorry:

Så det spørs om ikke vi bare holder oss hjemme i år. Blir vel noen turer på hytta :)
 
Vi har egentlig planer om en tur til Spania og besøke familie, men vet ikke om vi tør, pga meslingutbrudd.
Jeg har kun den ene vaksinen som vi fikk som baby, men jeg har ikke den Nr. 2, som man tok på skolen, pga ekstrem redsel for sprøyter. Og idiot som jeg er, har jeg ikke tenkt på å ta den i ettertid. Angrer så fælt :sorry:

Så det spørs om ikke vi bare holder oss hjemme i år. Blir vel noen turer på hytta :)
Antar du har sjekka antistoff-nivået ditt mot meslinger? Tror det inngår i standardblodprøven vi må ta som gravide, men noe usikker. Viss ikke kan det jo være greit å sjekke - kan hende du er beskyttet selv om det er lenge siden vaksina? [emoji6]
 
Antar du har sjekka antistoff-nivået ditt mot meslinger? Tror det inngår i standardblodprøven vi må ta som gravide, men noe usikker. Viss ikke kan det jo være greit å sjekke - kan hende du er beskyttet selv om det er lenge siden vaksina? [emoji6]

Hmm, hva står det da? Jeg skjønner jo ikke noe av de blodprøvesvarene :hilarious: hvis ikke får jeg spørre legen om hun kan sjekke det, da.
Jeg trodde at man var beskyttet, kun hvis man har tatt begge mmr-vaksinene?! Kanskje jeg tar feil

Det står at jeg er immun mot rubella, noe som også går under mmr-vaksinen. Finner ingenting om meslinger da
 
Last edited:
Back
Topp