Ferie

Nekinna

Glad i forumet
Mailykke 2018
Noen andre som skal på utenlandsferie i sommer?

Vi reiser til Italia om 10 dager og klarer liksom ikke å bestemme meg for hva jeg trenger av utstyr og bleier til frøkna... noen med erfaring med å reise med så små?

Var i USA med storebror når han var 3 mnd men da visste jeg mer hva vi gikk til. Er det sånn at man bør ha med bleier liksom? Har jo vært i Italia mange ganger men ikke med baby, så har jo ikke sett på babyting i butikker i hele tatt.
 
Vi har pleid å tatt med bleier når vi har reist utenlands med barn. Som regel er bleiene dyrere enn i Norge, det er ikke sikkert de har samme merker, og når man har brukt de opp så har man plass i bagasjen til det man har shoppet [emoji1]
 
Vi skal reise til Kreta i august men jeg har ikke reist med så små barn tidligere så jeg vet virkelig ikke. Kommer til å ta med bleier og mme i tilfelle krise, fullammer men tar det med bare i tilfelle krise.
 
Sniker
Ville tatt med en del bleier ja, ofte dyrere og mer parfymert i utlandet har jeg forstått.
Men ville sjekket opp litt med helsesøster og UD/FHI da Italia har hatt mye utbrudd av barnesykdommer vi vaksineres mot her. Bare ift akkurat hvor dere skal og evt forhåndsregler
 
Har ingen erfaring selv, men reiser til Kroatia når lille er 3.5 måneder så tar gjerne mot tips! Jeg tenker å ta med bleier, nan og flasker i tilfelle ammingen ikke skulle gå mens vi er der nede. Pluss uv-telt. Ellers har jeg ikke tenkt så mye på resten :)
 
Tenkte kanskje og ta med noe bleier men kan ikke ta med for 3 uker...
Ellers er det ikke noe stress med sykdommer da frøkna er beskytta siden jeg ammer og hun er under 3 mnd.

Men uvtelt har jeg lurt litt på, men syns alle er så store...
 
Jeg ville tatt med så mye bleier som mulig i forhold til lengden på ferien. Stort sett mye mer parfymert bleier i sydligere strøk. Har gått på den bommen en gang, og endte med bleieutslett og sår på stakkar eldstemann her i huset. Etter det har bleier vært med på sydenferier. Uv-telt kan også være lurt. Ellers nan og flasker om delamming eller nettopp avsluttet delamming, en kan plutselig få mindre melk der nede pga varme/redusert væskeinntak i forhold til hva en har behov for.
 
Back
Topp