Ferie med familie eller voksenferie

Da blir det med familien og barna, jeg trenger egentlig en liten tur vekk for meg selv og oppleve noe annet enn kaptein Sabeltann og legoland. Men det har vi ikke hatt mulighet til i år[emoji4]
 
Voksenferie har vi ikke. Ever.

Ferien prioriterer vi familien sammen.
 
Ferie med familien, gjerne utvidet familie (besteforeldre eller tanter), så har vi mulighet for barnefri en kveld [emoji6]
 
Familieferie.
Viktigere å skape minner sammen med barna, enn å dra fra de.

Aldri hatt ''voksenferie''. Kunne ikke falt meg inn heller.

Greit nok når barna er store (16år+) og ikke vil dra sammen med oss foreldre på ferie.
 
Familieferie, helt klart. :)
 
Familieferie. Jeg er litt for hjemmekjær, så vil oftest hjem ganske fort:rolleyes: Samboer er litt flinkere enn meg til å reise litt unna.
 
Da blir familieferie prioritert. Som en selvfølge.
Vi har råd til begge deler og velger å få til begge deler.
 
Voksenferie. Vi trodde vi måtte velge i år, og da kjente vi et veldig behov for å få ferie bare oss to sammen.
Men heldigvis ordnet det seg så vi kunne ta en uke vekke med ungene og så blir det kjærlighetsferie til høsten.
Men ellers har vi pleid å prioritere at vi kan reise sammen, var bare et behov for fri i år.
 
Som regel familieferie.
Men dersom vi kjenner behov for å ta en ferie bare vi to så gjør vi det uten dårlig samvittighet.
Vi er alene med barna 24/7 året rundt, nå nærmer eldste seg 3 år og vi har enda ikke hatt så mye som et døgn alene. Kjenner behovet nærmer seg straks.
 
Familieferie med barna. Vi tar heller en natt eller to på hotell en helg ellers i året når trangen til alenetid melder seg. Behovet for å reise så langt på tur er ikke nødvendigvis der, det er helst det å komme oss litt ut sammen. "Ferie" på hotell i nabobyen er mer enn godt nok :D
 
Vi har ikke hatt råd til å dra på ferie etter at vi fikk barn, kjøpte hus IG alt som følger med etableringsfasen. Håper vi får råd til å dra på en skikkelig ferietur om et par år, da føles det mer aktuelt å dra med minste også.

Nå kunne jeg mer enn gjerne dratt på tyr uten barna :p
 
Foretrekker familieferie da.

Men ser også at vi gjerne har date med overnatting sammen en helg i året uten unger.
 
Familieferie, vi har aldri reist på tur uten barna. Nå for tiden hadde vi nok hatt veldig godt av det, men både samvittigheten min og dårlige barnevaktmuligheter gjør at det ikke blir aktuelt.
 
Familieferie. Om vi får mulighet så håper jeg vi kan få til en langhelg et eller annet sted på et tidspunkt, men ikke nå som minste er så liten.
 
Kun familie ferie :) voksen ferie kan man dra på da barna er en god del år eldre :)
 
Back
Topp