Ferie eller oppussing?

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hva skal dere i sommer?
Vi er sugen på en tur til syden. Funnet 14 dager med all innclusive til 41 000,-. Så kjenner jeg litt på samvittigheten. Bør vi heller bruke pengene på nytt gulv i stuen, og ta oss en telttur i Norge i stede? Det er ikke krise med det gulvet, men hadde jo vært kjekt med noe nytt etter hvert... hmm... Skal ikke være lett :)
 
Vi bruker penger på bil og opppussing, siden jeg er uten jobb fra høsten så må det også spares så det blir noen dager på hytte med venner, så hytta vår og tur til køben eller kiel..
Så venter london til høsten

Billig ferie med andre ord.
 
Vi bruker penger på bil og opppussing, siden jeg er uten jobb fra høsten så må det også spares så det blir noen dager på hytte med venner, så hytta vår og tur til køben eller kiel..
Så venter london til høsten

Billig ferie med andre ord.
Å nei, bare hatt vikariat eller?
Men både London og Kiel kan fort bli dyrt da :p
 
Begge deler. En uke i Danmark og fiksing av uteområdet etterpå. Måtte ha oss en uke vekke da all ferien (og feriepenger) gikk til oppussing i fjor og vi rustet vekk i regnet.
 
Har skattesmell på 20 000 kr. Og vi får valp. Så her er ferien hjemme i år [emoji4]
 
Vi har ikke brukt penger på ferier på flere år. Først brukte vi sommeren på å spare opp egenkapital, så kjøpte vi leilighet, så kjøpte vi hus. Tredje sommeren i hus nå og tredje sommeren uten å reise. Kjøpte varmepumpe og ny garasjeport for prisen av den sydenturen du nevner. Begge deler var veldig verdt det for vår del. Å gå fra å ha det 30 grader inne i den varme perioden til 24 grader var sååå deilig :D og ny garasjeport var helt nødvendig. Og til vinteren vil vi få lavere strømregning pga varmepumpa.

Men vi gjør heller hyggelige ting i området her :) vi har hatt sommerferie de siste tre ukene (for å bli ferdig før min termin, det var obligatorisk med 3 uker ferie i strekk fra barnehagen) og det har jo vært nærmere 30 grader i to av de ukene, så følte ikke på sånn veldig Syden-savn da akkurat :D

Neste sommer blir det nok en tur eller to, for første gang siden 2012!

Men vi er veldig sånn som heller velger å ordne ting som gjør hverdagen og hele året bedre heller enn å reise på ferie. Hadde aldri brukt 40 000 på en ferie. Så planen for neste sommer er mer av typen langhelg i Kristiansand Dyrepark :)

Så jeg hadde valgt gulv heller en sydentur :)
 
Her blir det Norgesferie. Mannens familie kommer fra andre siden av landet så vi må prioritere dem litt også. Hadde sett an alderen til barn(a). Med små barn som blir like glad i Norge hadde jeg prioritert gulvet. Med litt eldre barn som synes det er stas å reise hadde jeg heller dratt på den ferien din ønsker :)
 
Her blir det oppussing, men blir ferie også. Ikke det store utland, men en tur til hovedstaden og rundt om
 
Vi drar til min mor og stefar om en uke.. Skal være der ca 6 dager.. Så kommer vi hjem, da drar bonus på ferie med moren og familien der, så skal vi holde et øye med kattene deres imens.. Her hjemme skal mannen skifte gulv på stua, og begge soverommene hvis han rekker, jeg skal konsentrere meg om å ikke føde før termin :) 31+6 nå, så her kan ting skje når som helst etter vi har kommet hjem fra mamma.. :p Rekker vi det, skal vi gjøre litt med stueveggene også.. Jeg vil iallefall prioritere å male den ene veggen, så vi får kontrastvegg, og male taket hvitt.. Alt dette er en del av å klargjøre leiligheten for salg etterhvert, da familien vår holder på å vokse ut av våre 68kvm:) To voksne, en tenåring, en baby, en stor hund og en katt trenger større areal:)
 
Begge deler!

Vi skal bygge ut til høsten.

Ferien blir en helg i Gøteborg, 2 uker i syden og 2 uker i Danmark.
 
Det blir ferie til Spania. Vet du, syns vi fortjener og få sikret sol når det er sommerferie. Har kun 3 uker sammenhengende i året så det unner vi oss. Reiser ikke ellers i året. Vi flytter til nytt hus i år også, og har tenkt at vi burde spare penger til nytt gulv og kjøkken osv. Men det får vi ta igjen, for vi klarer fint å ha det sånn som det er noen år til.
 
Her blir det oppussing og nedbetaling av boliglån. Ungene er små og synes en tur på stranda, i skogen eller til besteforeldre er toppen av lykke så da blir det kortreist ferie på barnas premisser :)
 
Jeg ville uten tvil valgt oppusning :) Hadde ikke brukt 40.000 på en ferie :eek: Det er mye penger! Men jeg er heldig da, og har familiebolig i spaia så trenger bare å kjøpe biletter :) Men det må da finnes billigere plasser å reise enn dette?

I år skal vi på bilferie! Vi kjører til stockholm og tar båt over til finland og skal til mummiland :) Gleder meg som en unge selv, og tror det blir mye kjekkere enn syden! Syden har jeg vært hundre ganger, men har aldri vært i finland. Og dessuten.. Såå mye billigere! Blir jo spennende med kjøretur med to små barn og jeg gravid, men tror det blir helt topp altså!

Du bestemmer jo selv hva du vil bruke pengene på, men jeg ville heller valgt å pusse opp og heller valgt en annerledes ferie :) En annen ferie hadde tilogmed vært bedre ifølge meg! :p
 
Her blir det ikke særlig ferie. Barna er 3 og 1 år. Hatt en del ulønnet permisjon, bryllup å spare til og usikkerhet rundt jobb. Kun en uke sammen med mannen og det er ikke ferie uke men turnusfri. Bilen tok kvelden for noen uker siden.
Lyst å reise, men kanskje neste år
 
Hadde lett tatt to uker i syden. Det lever jeg og kroppen min godt på resten av året.
Så får man spare til oppussing :)

Vi skal på lavbudsjettferie - camping. Men en toukers er virkelig høyt oppe på ønskelista :)
 
Begge deler.
Bestilte ferie før vi kjøpte nytt hus. Så vi skal pusse opp og nyte late dager i Tyrkia.
 
Back
Topp