Fennikel te - hvor mye?

anines

Elsker forumet
Har en liten gutt på snart seks uker som sliter en del med mageproblemer. Det er helt forferdelig når han gråter som værst og man ikke får gjort noe for å roe han ned. Prøver virkelig alt, kiropraktor, minifom, sukkervann men føler ingenting hjelper. Har merket en liten bedring etter å ha vært hos kiropraktor 3 ganger. Nå har jeg også kjøpt fennikel te til meg og barne te til han for å prøve ut det. Men hvor mye te må jeg drikke for at det evt skal ha noen virkning?
 
Usikker på hvor mye du skal gi. Har lest en ts. I Tyskland er babyte(fennikel) utbredt. Der gir de derimot mye mer, ca en dl om dagen når de er så små..

Men, har du forsøkt å unngå alt av melkeprodukter? Kanskje det kan hjelpe lykke til!


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei, vi hadde det sånn en periode. Mini fikk da en til to ts med NAF sin ammete (anis, fenikkel og karve, det finnes også en med brennesle fra Helios, fint til deg om du har lite produksjon men barnet skal ikke ha den sistnevnte), før amming. Av og til litt sukker i når det var som værst.
Kokte vann, silte av teen som hun fikk med kaffefilter. Tydelig at det hjalp og at hun likte det for hun var ganske ivrig og slurpa i seg. Selv drakk jeg to til tre kopper daglig, den teen er ikke så ille i grunnen :) jeg liker litt søtt i.


Fant også ut at jeg måtte fint holde meg unna melk, kullsyreholdige drikker og sjokolade. Når det gjelder mat må man ofte bare prøve seg fram og tilbake. Men melk, sjokolade, kål, læk og brus er typisk vondt i magen mat. Som regel kommer det seg når barnet er ca 3 mnd, da er tarmene mer utviklet og det tåler mer. Etter ca 3 mnd spiste jeg hva som helst, men overdrev nå kanskje ikke . Lykke til!
 
Eg drikker amme te flera ganger til dagen,
Har og holdt meg undan melke produkter. Hjelper det.
 
Du må drikke to-tre kopper fordelt utover dagen så virkestoffene alltid finnes i morsmelken. Til barnet kan du gi 3-5ml avkjølt te som smertestillende eller forebyggende på morgenen, men det er ikke sikkert det er nødvendig når du selv drikker teen.
 
Back
Topp