Femar??:)

For en inspirerende tråd. Jeg har brukt opp mine offentlige ivf forsøk på StOlavs. Har to barn, men ønsker nr 3. Lave eggreserver, så må begynne å prøve med en gang. Hvor mye koster det med en sånn utredning og en runde på femar? Tror ikke vi tar oss råd til et 3 prøverørsforsøk uten å prøve andre måter først.
Ring medicus ;) kom deg i gang med en gang, lite venting!:) medisinene er jo litt dyre og timene med ul av livmor og eggstokker som jeg har hatt, koster litt, men maks 5000 kr. Og makan til fine folk som jobber der!!:) Ønsker deg all hell og lykke på veien!!!! :)
 
Ring medicus ;) kom deg i gang med en gang, lite venting!:) medisinene er jo litt dyre og timene med ul av livmor og eggstokker som jeg har hatt, koster litt, men maks 5000 kr. Og makan til fine folk som jobber der!!:) Ønsker deg all hell og lykke på veien!!!! :)
Takk! Det skal jeg gjøre :)
 
Vil gjerne anbefale Letrozol/femar. Har prøvd i snart 2 år og har PCO. Hadde fått time til prøverør i mai og fikk positiv test i dag etter andre dobbelkur med letrozol. Merket mye mindre bivirkninger enn med pergotime for å si det mildt, så er glad jeg fikk det heller. Prøvde pergotime fra februar 2016 til desember 2016 uten hell
 
Hei. Håper noen kan svare meg. Har just avsluttet første syklus med letrozol enkel kur. Skal begynne dobbelt neste syklus. Når tar dere tablettene. En om morgen og kveld eller to på en gang??
 
Hei. Håper noen kan svare meg. Har just avsluttet første syklus med letrozol enkel kur. Skal begynne dobbelt neste syklus. Når tar dere tablettene. En om morgen og kveld eller to på en gang??

Begge på morgen fra dag 2-6 ;)
 
Jeg tok bare enkle kurer. Men tok alltid på morgen. Glemte jeg kunne jeg ta når jeg kom på
Glemmer jeg på kvelden går jo hele natta
 
Hei. Håper noen kan svare meg. Har just avsluttet første syklus med letrozol enkel kur. Skal begynne dobbelt neste syklus. Når tar dere tablettene. En om morgen og kveld eller to på en gang??
Tok begge to om morgenen. Min gynekolog sa værtfall at jeg skulle det. Og tok alle 3 da jeg gikk på trippelkur med pergotime
Lykke til :Heartred
 
Hei.
Jeg har tydeligvis vært veldig heldig med gynekologen jeg ble henvist til. Tok noen blodprøver og en innvendig ultralyd, og fikk resept på femar to uker senere. Symptomer på PCOS.

Gyn sa at jeg skulle vente til 3dje dag mens med å starte. Hvis mensen ikke kom skulle jeg få noen piller som fikset det.

Men hvorfor må sånne medisiner starte på 3dje dag mens? Jeg er utålmodig, og skulle helst begynt på femaren igår

Noen som vet?
 
Hei.
Jeg har tydeligvis vært veldig heldig med gynekologen jeg ble henvist til. Tok noen blodprøver og en innvendig ultralyd, og fikk resept på femar to uker senere. Symptomer på PCOS.

Gyn sa at jeg skulle vente til 3dje dag mens med å starte. Hvis mensen ikke kom skulle jeg få noen piller som fikset det.

Men hvorfor må sånne medisiner starte på 3dje dag mens? Jeg er utålmodig, og skulle helst begynt på femaren igår

Noen som vet?

Jeg tror el kan komme for tidlig hvis man begynner før. Kroppen skal vel helst rekke å bygge opp et mottak i livmoren for egget før det slipper.

Jeg har hørt om alt mellom CD3 og 5 som første dag. CD 5 her, hadde el på dag 16 forrige gang.
 
Back
Topp