Femar??:)

Loca79

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Sommerfuglene 2017
Flere som prøver/har prøvd det å vil dele erfaring?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har ikke prøvd, men prøvde å be om det hos gynekologen. Som påsto at han aldri hadde hørt om at det brukes for å oppnå graviditet.
Men jeg vet at andre land bruker den (femar og femara, samme sak) og at mange kvinner lykkes med den, når de ikke har lyktes med pergotime. Og som jeg har forstått det, så kan den brukes når man har brukt opp pergotime kurene man har, eller ikke fått virkning av pergotime.
 
Oppdaterer denne tråden med at jeg er gravid etter å ha brukt femar:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Femar er det det samme som letrozol? Jeg prøver det denne pp her :D Og jeg er SÅ spent, og har veldig troa :D Fikk eggløsning på cd 14, det har aldri sjedd før. Og forholdene i livmora/slimhinner osv så fint ut. Det har det heller ikke gjort tidligere.. Ikke med pergo engang.
 
Tror det er det samme ja:)
Har hørt at det er mer "skånsomt" enn pergo, pergo kan gi tynne slimhinner i livmora og mange egg som modnes samtidig..mens femar for en tykk slimhinne og ett egg:)

Krysser fingrene for at det klaffer for deg også:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja sist med pergo hadde jeg jo 5 - 6 store egg. Men tynne slimhinner. Fikk egentlig ikke prøve på de eggene, men gjorde det likevel. Og det klaffet ikke. Denne pp med letrozol så alt bra ut, var inne å sjekket på cd 10:)
 
Letrozol er fantastisk jenter :D Jeg har fått positiv test jeg også. Første pp med letrozol/femar :D
 
Så utrolig FANTASTISK!

Gratulerer, begge to! Nå gleder jeg meg til å begynne på Letrozol :)
 
Bare sånn for å toppe det hele, så er det ei til som ble gravid nå med letrozol første pp :D (langtidsprøver) Så nå er vi 3 på januar som lykktes med det :D
 
Skulle ønske jeg fikk prøve femar eller letrozol! Og jeg lurer også på hvor dumme gynekologene på sykehuset her er, som aldri hadde hørt om noe annet enn pergotime. Slike medisiner må da vel være kjent av gynekologer?
 
Skulle ønske jeg fikk prøve femar eller letrozol! Og jeg lurer også på hvor dumme gynekologene på sykehuset her er, som aldri hadde hørt om noe annet enn pergotime. Slike medisiner må da vel være kjent av gynekologer?
Litt rart at dem ikke har hørt om det ja..
Du har ikke en privat gynekolog du kan kontakte?Mulig private klinikker er mer oppdaterte enn det offentlige..
Jeg har vært på Medicus i Trondheim, de behandler folk fra hele landet, så du kan jo kanskje ta en telefon dit bare for å høre?:)

Lykke til, å håper det ordner seg:)


❤️️Termin 5.januar❤️
 
Skulle ønske jeg fikk prøve femar eller letrozol! Og jeg lurer også på hvor dumme gynekologene på sykehuset her er, som aldri hadde hørt om noe annet enn pergotime. Slike medisiner må da vel være kjent av gynekologer?
Kjempe rart at han ikke har hørt om det. Både min private og offentlige hadde hørt om det. Jeg fikk det siden jeg fikk overstimulering av egg med pergo. Letrozol/femar stimulerer bare ett egg siden prossesen går raskere :) Håper du får prøve det :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Litt rart at dem ikke har hørt om det ja..
Du har ikke en privat gynekolog du kan kontakte?Mulig private klinikker er mer oppdaterte enn det offentlige..
Jeg har vært på Medicus i Trondheim, de behandler folk fra hele landet, så du kan jo kanskje ta en telefon dit bare for å høre?:)

Lykke til, å håper det ordner seg:)


❤️️Termin 5.januar❤️

Kjempe rart at han ikke har hørt om det. Både min private og offentlige hadde hørt om det. Jeg fikk det siden jeg fikk overstimulering av egg med pergo. Letrozol/femar stimulerer bare ett egg siden prossesen går raskere :) Håper du får prøve det :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det var ikke snakk om bare en gynekolog, men jeg har spurt to på samme avdeling. Langt å dra til Medicus, men verdt det da :) Skal på forsamtale til prøverør neste uke, så om det blir lang tid til oppstart, så får jeg ta kontakt med Medicus å se om jeg får prøve Letrozol/femar mens vi venter :)
 
Det var ikke snakk om bare en gynekolog, men jeg har spurt to på samme avdeling. Langt å dra til Medicus, men verdt det da :) Skal på forsamtale til prøverør neste uke, så om det blir lang tid til oppstart, så får jeg ta kontakt med Medicus å se om jeg får prøve Letrozol/femar mens vi venter :)
Det syns jeg du skal :D Lykke til <3
 
Det var ikke snakk om bare en gynekolog, men jeg har spurt to på samme avdeling. Langt å dra til Medicus, men verdt det da :) Skal på forsamtale til prøverør neste uke, så om det blir lang tid til oppstart, så får jeg ta kontakt med Medicus å se om jeg får prøve Letrozol/femar mens vi venter :)
Skader ikke å ta en telefon til de,de er veldig greie og forståelsesfull:)

Du får oppdatere oss på denne tråden:)


❤️️Termin 5.januar❤️
 
Skader ikke å ta en telefon til de,de er veldig greie og forståelsesfull:)

Du får oppdatere oss på denne tråden:)


❤️️Termin 5.januar❤️

Om jeg får beskjed om at jeg må vente til over sommeren med oppstart av prøverør og sånt, så skal jeg ringe de på onsdag :) Hvem var du hos på Medicus forresten? Har vært der en gang tidligere, da mente han gynekologen jeg var hos at jeg måtte gå ned mye i vekt før jeg kunne prøve å bli gravid.
 
Da fikk jeg Letrozol hos gynekologen ved Fertilitetsklinikken, for å prøve over sommeren. Vekta var for høy til at vi kunne gå i gang med IVF, og vi måtte uansett vente til over sommeren siden de tar sommerferie. Så da kjører vi på med Letrozol og krysser fingrene for det beste. Eneste sure er at jeg fikk selvfølgelig mensen for 6 dager siden, så jeg må vente en syklus. Som om at jeg ikke er utålmodig nok fra før liksom. Hehe
 
Da fikk jeg Letrozol hos gynekologen ved Fertilitetsklinikken, for å prøve over sommeren. Vekta var for høy til at vi kunne gå i gang med IVF, og vi måtte uansett vente til over sommeren siden de tar sommerferie. Så da kjører vi på med Letrozol og krysser fingrene for det beste. Eneste sure er at jeg fikk selvfølgelig mensen for 6 dager siden, så jeg må vente en syklus. Som om at jeg ikke er utålmodig nok fra før liksom. Hehe
JAAA :D Hurra hurra! Jeg har virkelig troen på at dette går veien for dere nå ;) Lykke til <3 Hvilken dag i syklusen skulle du begyyne?
 
JAAA :D Hurra hurra! Jeg har virkelig troen på at dette går veien for dere nå ;) Lykke til <3 Hvilken dag i syklusen skulle du begyyne?

Tusen takk <3 Håper dette er løsningen :D Hadde vært fint for både kroppen og lommeboka å slippe IVF.
Skal starte på syklusdag 3.
 
Back
Topp