Felles skravletråd vinteren 2018

NB folkens! Når dikka rapportera inn utfordringa, må dikka notere ned kven av challengene dikka utfører!
 
NB folkens! Når dikka rapportera inn utfordringa, må dikka notere ned kven av challengene dikka utfører!
Må man gjøre de samme 3 (4) for å få bonusen?

Kanskje oppdatere det første innlegget i utfordtingstråden med den infoen også :)
 
Last edited:
Og når man gjør utfordringen - teller fet med som trening også?
 
Og når man gjør utfordringen - teller fet med som trening også?
Det har det ikke gjort tidligere runder i alle fall, men opp til laget som lager utfordringen å bestemme
 
Det har det ikke gjort tidligere runder i alle fall, men opp til laget som lager utfordringen å bestemme
What? Man trener jo samridig. Jeg gjorde flere ting, og vet ikke helt hvor lang tid det som teller og ikke gjorde. Og jeg antar vi er fler enn meg som er med for første gang så slikt burde defineres (ja, jeg har lest regletrådene, men kan ha gått glipp av noe i ammetåka eller om de har blitt redigert).

Men for å gå 10 000 skritt en dag, med mindre man har aktiv jobb, må man jo gå tur og det teller jo på mosjon.
 
What? Man trener jo samridig. Jeg gjorde flere ting, og vet ikke helt hvor lang tid det som teller og ikke gjorde. Og jeg antar vi er fler enn meg som er med for første gang så slikt burde defineres (ja, jeg har lest regletrådene, men kan ha gått glipp av noe i ammetåka eller om de har blitt redigert).

Men for å gå 10 000 skritt en dag, med mindre man har aktiv jobb, må man jo gå tur og det teller jo på mosjon.

Challengen er ein eigen ting. Antall skritt er antall skritt i løpe av dagen inkludert trening med eigen bonus.
 
What? Man trener jo samridig. Jeg gjorde flere ting, og vet ikke helt hvor lang tid det som teller og ikke gjorde. Og jeg antar vi er fler enn meg som er med for første gang så slikt burde defineres (ja, jeg har lest regletrådene, men kan ha gått glipp av noe i ammetåka eller om de har blitt redigert).

Men for å gå 10 000 skritt en dag, med mindre man har aktiv jobb, må man jo gå tur og det teller jo på mosjon.
Ja. Det burde vært spesifisert. Jeg bare sier at det tidligere har vært sånn. (og spesifisert)
 
Utfordringen oppdatert med:
- 10 000 skritt pr dag
- du får velge hva du vil i challange hver dag
- skriv challange du tar i loggen din

Avventer hva laget synes om treningspoeng for øvelsene.
 
Da har laget bestemt at tiden som bruker på challange IKKE skal telles som trening.

Beklager manglende info fra start.
 
Ser det er noen som har regnet feil på prosentene denne uka. Regn over.

"Forrige ukes vekt (minus) denne ukens vekt. Så deler man på forrige ukes vekt og ganger med 100. Eksempel: Forrige uke veide jeg 80 kg, denne uken veier jeg 78. Da blir forskjellen 2 kg. I prosent er dette 2/80 = 0.025 x 100 = 2,5000 %. Så skriver man forrige ukes vekt, denne ukens vekt, nedgang i kg og nedgang i prosent i veietråden til sitt lag. Bruk 4 desimaler!"
 
Hva er en sunn middag dere?
Har i dag hatt Chili con carne med ris og salat. Er jo ikke usunt. Men, hva er sunt?
 
Hva er en sunn middag dere?
Har i dag hatt Chili con carne med ris og salat. Er jo ikke usunt. Men, hva er sunt?
Hjemmelagd lapskaus... Rent kjøtt og masse grønnsaker.

Ovnsbakt fisk med grønnsaker.

Kyllingfilet og div tilbehør med salat eller grønnsaker...

Mat lagd fra bunnen av uten masse fett og sukker.
 
Hjemmelagd lapskaus... Rent kjøtt og masse grønnsaker.

Ovnsbakt fisk med grønnsaker.

Kyllingfilet og div tilbehør med salat eller grønnsaker...

Mat lagd fra bunnen av uten masse fett og sukker.
Jeg lager jo det meste fra bunnen av, slik som i dag. Så da tar jeg litt på skjønn eller?
 
Hva er en sunn middag dere?
Har i dag hatt Chili con carne med ris og salat. Er jo ikke usunt. Men, hva er sunt?
For min del; mest mulig lagd fra bunnen. Grove kornprodukter(fullkornsris, tortillalefser av fullkorn f.eks). Og så ser tallerkenen min sånn ut..
c3691c5ed33bced2c53ca5e2bc6e2a1e.jpg
 
Hos oss er en sunn middag en middag med fisk, fiskeprodukter eller rene kjøttprodukter (evt hjemmelaget farsemat basert på feks karbonadedeig eller svinedeig), minst mulig halvfabrikat, grønnsaker og potet eller fullkornsprodukter. I morgen blir det hjemmelagde kjøttboller, grønnsakspasta og salat. Sausen er dessverre halvfabrikatbasert, men med en boks tomater mm så blir det straks mer næringsrikt.

En hjemmelaget lapskaus vil jeg feks også definere som sunn middag. Selv med pølse i.

Begrenset med salt, metta fett og raske karbohydrater. Måltidet skal være balansert og mengden skal selvsagt justeres etter innholdet.

Definerer ikke sunnhet etter kaloriinnhold.
 
Jeg lager ikke middag på denne tiden.

Eller joda. Jeg laget mandag og onsdag, overtidsmat til meg og en kollega, "lage" består av å putte poser fra fjorland i kokende vann ;-)

Hjemmedagene laget mannen. Han er hjemme først. Dvs. Denne uken er han syk så jeg laget mat tirsdag, men grunnet veldig lite tilgjengelig tid ble tomatsausen fra dolmio. Jeg anser dog ikke maten som mer usunn fordi sausen var sånn enn om jeg hadee kjøpt hermetiske tomater og kokt selv. (bare dyrere. Men valgt sånn pga 50 min fra jeg kom hjem til guttungen skulle være på korps, og måtte ha mat for er hjemme til leggetid)

Søndag spiste vi deilig, hjemmelaget kyllingsuppe med søtpotet. Den andser jeg som ganske sunn, mye grønnsaker og minimalt med fett. Men jeg laget den jo ikke, det er mannens spesialitet
 
Angående hvilken sum som skal telles om noen teller feil, så synes jeg dette skal vurderes av alle lagene samlet. Ta det med laglederne!
 
Back
Topp