Felles minnelund

IdaSofie82

Blir kjent med forumet
Himmelbarn
Er det noen her inne som har valgt felles minnelund og som kan fortelle meg om plassen blir merket på noen måte? Jeg har veldig lyst til å vite hvor gutten min skal hvile <3 Jeg vil også ha muligheten til å kunne pynte, tenne lys osv.
 
Vi valgte det. Plassen er ikke merket på noen måte, men vi var jo der da urnen ble satt ned, så vet sånn noenlunde. Det er ikke lov å pynte på «plenen» der gravene/urnene er, men det er et veldig fint område midt på med en benk og et minnesmerke for alle som ligger der, og der er det lov å pynte og tenne lys og slikt. Kan hende det varierer fra gravlund til gravlund, så jeg ville hørt med begravelsesbyrået.
 
Vår Eva ligger på felles minnelund for barn som døde i mors liv. Vi vet ikke akkurat hvor hun ligger der, men plassen er ikke så stor og midt på står det en stor stein med påskrift "Fred" og et stort blomsterbed hvor vi kan sette blomster og pynt til ære for vår og alle de andre englene der. Jeg liker at hun er sammen med andre små engler med samme skjebne som henne [emoji171]
 
Vi har også en liten på felles minnelund. Det er ikke merket, men vi vet omtrent hvor han ligger, ettersom vi besøkte minnelunden dagen etter nedsettelse, og så hvor de hadde gravd. Jeg har likevel lagt en bitteliten hjertestein ned med navn og dato på, den har ikke blitt fjernet til nå, selv om det egentlig ikke er lov. Den stikker seg ikke veldig ut da. Er lov å pynte med blomster, bamser, figurer osv rundt en fin skulptur som står der, men ikke på selve plenen. Har sett at det er kommet flere små ting som dessverre vitner om flere små som hviler der, men det er likevel fint å vite at de ligger der sammen.
 
Vår lille ligger på navnet minnelund som ikke er forbeholdt kun barn.
Vi ønsker ikke gravstein, men ønsket et minnesmerke, så der var det riktige for oss.
Plaketten med navnet hennes er på et monument, og urnen er satt ned en plen rett ved.
 
Back
Topp