Fekk du gode råd på sykehuset?

M

Moderator Irene

Guest
Etter fødsel? Kom du godt igang med ammingen eller ble det mer stress?
Hva opplevde du? :)
Var det forskjell om du har flere barn? :)
 
Fikk egentlig ingen råd. De la henne til rett etter fødsel, og konkluderte med at jeg hadde perfekte ammepupper. Etter det var det ingen som nevnte amming noe mer, utenom ett kjapt felles amme-infomøte med andre ferske mammaer dagen derpå, som jeg strengt tatt var for svimmel og medtatt til å huske noe av. Heldigvis var jeg så heldig at ammingen gikk som smurt av seg selv!
 
Fikk verken råd eller hjelp. Så ammingen fikk vi ikke til.
 
Fikk ingen veiledning eller råd. Eller det kom ei tredje dagen med andre babyen, men da var det liksom for sent.
 
Jeg fikk altfor mye råd og hjelp. Føltes som alle på nyfødtintensiven hadde vært bortpå puppene mine til slutt. Stress!
Men vi fant da ut av det så snart vi hadde fått kommet oss hjem og slappet av litt.
 
Med nr 1 kom jeg godt i gang. Med nr.2 tok alle det forgitt at det kom til og gå bra og det gjorde det ikke.
 
Den første dagen ikke i det heletatt, men så kom det ei veldig søt barnesykepleier som hjalp og forklarte veldig godt. Og da kom jammen melka dagen etterpå også.
 
Fikk kjempegod hjelp på barsel og med hjemmebesøk av helsesøster etterpå. Tok et par uker før det gikk seg til, og ammer enda med skjold. Kommer nok til å fortsette med det, han er ti uker nå. Spiser kun morsmelk. Hadde jeg ikke fått så mye hjelp hadde jeg nok kuttet ammingen ganske fort, det var en kamp å få det til. Hadde nok flaks med at jeg var så lenge på barsel (5 dager, pga andre ting), da rakk jeg å få god hjelp til ammingen også.
 
Jeg var på barselhotell. Opplevde det som utrolig stressende med alt mas om amming!
De kom inn på rommet, og la baby til puppen uten å forklare noe som helst for meg. Det var alltid forskjellige mennesker og forskjellige metoder å gjøre det på.

Vi fikk endelig dra hjem etter 2 netter og da kom melka og jeg fikk til amminga i fred og ro :D
 
Fikk masse råd og hjelp både på barsel, på barselshotellet og på ammepoliklinikken etter hjemreise.
Men allikevel synes jeg det ble bare stress i starten. Følte vel egentlig at jordmødrene/barnepleierne bare tok over ammingen og jeg bare satt der som en tilskuer. Var først på dag 3 jeg møtte en barnepleier som synes det var viktig at vi gjorde det selv, så kunne heller hun stå på sidelinjen og tipse. Allikevel var lille flaskebarn i 2,5 mnd før ammingen plutselig satt[emoji4]
 
Jeg var på barselhotell. Opplevde det som utrolig stressende med alt mas om amming!
De kom inn på rommet, og la baby til puppen uten å forklare noe som helst for meg. Det var alltid forskjellige mennesker og forskjellige metoder å gjøre det på.

Vi fikk endelig dra hjem etter 2 netter og da kom melka og jeg fikk til amminga i fred og ro :D

Akkurat sånn følte jeg det også! Bare mas og stress!
Men her tok det mye lenger tid før vi fikk det til da...[emoji57]
 
Back
Topp