Feil av meg og reagere/ bli såret?

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Saken er den at svigermor enda har brudebilde av typen min og x'en Hannes hengende på veggen i stua. Vet at søstra til typen min har reagert på det og jeg blir lei meg når jeg ser bilde. Venter barne med han og han og x'en er ikke på talefot og alikavell har hun bilde hengende.

Har sakt det til typen min men han sier bare at han ikke kan bestemme hva ho skal ha på veggen og at han ikke bryr seg.

Men ja det sårer meg og se det. Er der feil av meg og bi lei meg da???
 
Jeg hadde blitt lei meg jeg også. Og jeg hadde nok blitt ganske sur på en type som ikke ville gjøre noe med det.
 
Jeg hadde tatt det opp med henne selv jeg. Ville ha spurt om det var en grunn til at bildet fortsatt hang der mtp at du faktisk venter hans barn. Ville også fortalt at jeg ble uvel av å se det de gangene jeg var på besøk. Alt avhengig av hva hun svarer ville jeg også kanskje spurt eller evt fortalt at jeg føler at hun liker eksen bedre enn meg og at det føles ubehagelig og få en slik "påminnelse" hver gang jeg kommer på besøk og jeg ser det bildet.
Jeg tenker at det må jo være bedre å ta den praten enn å gå rundt å ha en småklein stemning...
Alternativt må du bare tenke at det er lettere å forandre egen tankegang enn å forstå seg på kvinner over en viss alder. Ikke forvente så mye og faktisk ikke la stemning og bilde gå inn på deg. Det er jo faktisk bare et bilde. Kan det kanskje hende at hun ikke har tenkt over det? Gjøre som mannen og bare gi f og la husfreden gå sin gang.
Personlig hadde jeg nok tatt alternativ nr en...
 
Jeg ville også reagert..det kan da ikke være helt normalt..!? :eek:
 
Vil si det er helt normalt å reagere/ bli såra for det. Ville snakket med hun og tatt det opp på en ordentlig måte. Kanskje du kan ta et bilde av han og deg nå og gi som erstatning til det bilde som henger der i dag?
 
Jeg har nok reagert ja! Men synes det er mannen sin jobb å ta den praten med sin mor. Selv om han ikke bryr seg om bilde, må han bry seg såpass om deg at han skjønner at det er sårt. Han hadde heller ikke satt så veldig pris på bilde av deg og en av dine ex'er på veggen til svigermor?
 
Hadde reagert!!
Svigerfamilien min hadde bildecollage på hytta med hele familien deriblant x'n til typen min. Det er jo minner, men jeg reagerte. Sa i fra til typen som hintet om det til svigermor. Nå er collagen nede og hun i full gang med å lage ny
Tror bare ikke hun tenker over det, siden det har hengt der i mange år.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan jo hende at hun bare har glemt ut at. Det henger der:) jeg hadde tatt et bilde av oss og gitt det til henne og sagt at nå kan du bytte ut det gamle bildet med et som er litt mer oppdatert;) gjør litt humor utav det!
 
Enig med Huleboer! Hadde blitt kjempe lei meg og reagert skikkelig! Hadde tatt det opp med både svigermor og mannen. Teit av mannen din også å ikke rive det ned !
 
Kanskje hun ikke tenker noe over at det plager deg? Si ifra!
 
Synes du burdte si ifra eller spørre hvorfor ho har det hengende. Utrolig kjipt
 
Tror neppe jeg hadde reagert. Er dere gift? Svigermor synes nok fremdeles at den dagen var fin, og var stolt over sønnen sin når han giftet seg. Aner ikke. Men det er da vel ikke som om typen din fremdeles er interessert i henne?
 
Mine besteforeldre har bilde av meg og faren til eldstejenta hengende på veggen.. Dåpsbilde.. Synes ikke det gjør noe, samboeren synes heller ikke det.. Han vet veldig godt hvem som betyr noe og ikke ;-) og det tror jeg kanskje du også veit, innerst inne:)
 
Back
Topp