FEBRUAR 2018

BO-diagnosen kan i Storbritannia ikke settes før 8+0 pga muligheten for at fosteret gjemmer seg. Aner ikke hvordan, bare leste en del om det da jeg var i den situasjonen... Var flere som måtte til 10+0 før alt plutselig var som det skulle og hadde sett dårlig ut før. Jeg hadde UL etter 6 uker, etter 7 uker, 8+0 og 9+6 før vi måtte se at slaget var helt tapt...

Så dere bare en tom fostersekk hele veien? Jeg syntes egentlig det var utrolig tidlig at legen tok opp "hjelp til å avslutte det" 6+0. Volvat vil f.eks. ikke gi tul før 7+0 fordi man ikke er garantert å se noe. Hvis hcg stiger, skal jeg nok ikke gå med på noen abort før jeg er helt sikker på at det ikke er noe der, men foreløpig er det vel bare å vente og håpe.
 
Ja, kunne virkelig ønske at jeg ikke tok testen i dag! Blir bare stressa når jeg har sett noen få streker som er mye sterkere en kontrollstreken[emoji30] huff. Tok heldigvis ny blodprøve i dag pga blødningene, men må vente til mandag på resultatet da!
Vurderer om jeg ikke skal ringe lab’en på sykehuset i morgen, men får sikkert ikke svaret fra dem over tlf uansett

Jeg får svar på telefonen hvis jeg får med et nummer fra den som tar blodprøven. Det er mulig det ville ha gått med bare navn også, men har fått beskjed om å oppgi nummeret. Jeg ville ha prøvd hvis jeg var deg, så slipper du kanskje å uroe deg hele helgen. Her tar analysen 2-3 timer. Jeg hadde 9072 i hcg i stad og på one step-testen (som ikke er særlig sensitiv) hadde jeg like sterke streker idag. Har ikke fortsatt å teste med babyplan og tidlig babyplan som fikk like sterke streker for litt over en uke siden, tror jeg det var, så vet ikke hvordan de ville ha sett ut nå.
 
Skjønner virkelig ikke at det skal være mulig! Folk som ikke kan ta vare på barn, får barn! Barn blir født i de værste steder i verden der det er sult, voldtekt av barn, og Gud vet hvor mye annet det finnes der hvor barn lider, men vi som virkelig vil gi et barn et godt og trygt liv med kjærlighet og omsorg må kjempe og kjempe for harde livet.. Skjønner virkelig ikke hvor urettferdig livet kan være!
Ønsker dere alle masse lykke til! Prøver å holde meg litt borte fra alt som har med graviditet å gjøre litt fremover. Disse 7 årene har virkelig vært harde, og tok toppen i dag. Håper alle kommer i mål en dag. Tusen takk for all støtte og hjelp fra dere, har virkelig vært til masse hjelp:Heartred

Jeg er så utrolig enig med deg i at det er ekstremt urettferdig. Jeg synes at det er grusomt å tenke på at folk blir uplanlagt gravide og aktivt velger å ta abort, og så er vi en del som sliter livet av oss enten for å bli gravide eller for å beholde eller begge deler, og ikke klarer det. Det er så ekstremt urettferdig at jeg har ikke ord for det!

Ønsker deg masse lykke til videre! Dere hadde virkelig fortjent å lykkes nå! Er så lei meg på dine vegne. Skjønner godt at du trenger en pause. Hvis det har gått galt for meg nå også, kommer jeg definitivt til å trenge en pause også og er jeg er egentlig usikker på om jeg da ønsker å prøve igjen. Neste gang skal det bli deres tur!
 
Jeg får svar på telefonen hvis jeg får med et nummer fra den som tar blodprøven. Det er mulig det ville ha gått med bare navn også, men har fått beskjed om å oppgi nummeret. Jeg ville ha prøvd hvis jeg var deg, så slipper du kanskje å uroe deg hele helgen. Her tar analysen 2-3 timer. Jeg hadde 9072 i hcg i stad og på one step-testen (som ikke er særlig sensitiv) hadde jeg like sterke streker idag. Har ikke fortsatt å teste med babyplan og tidlig babyplan som fikk like sterke streker for litt over en uke siden, tror jeg det var, så vet ikke hvordan de ville ha sett ut nå.

Tok blodprøven halv 11, å tror prøven allerede er sendt til sykehuset nå da, så vet ikke om jeg får tak i det nå. Aner heller ikke om prøvene nå står til mandag før de sjekkes, eller om prøvene sjekkes i dag og evt i morgen, men jeg kan prøve å ringe ut dit i morgen tenker jeg ! :)
 
Huff, her var det trist å lese idag[emoji174] sender klemmer til dere alle, og håper dere ikke gir opp[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Vært på ultralyd og det var ikke oppløftende. Var kun en tom fostersekk uten embryo. :-( Man burde ha kunnet se embryoet siden jeg er 6+0 sa legen. :-( Har tatt hcg og skal ta ny hcg på mandag og så ny ultralyd på tirsdag. Hcg vil gi en god indikasjon, sa legen, og hvis det ikke er noe mer der skal de «hjelpe meg å få det ut». :-( Hun spurte om jeg hadde blødd, som jeg ikke har, og om jeg følte meg gravid/er kvalm. Føler meg jo litt gravid og er litt kvalm, men det har avtatt siden forrige uke. Prøver å ha håp, men tror egentlig at håpet er ute. De siste dagene har jeg tenkt mye på om det er MA siden symptomene har avtatt. :-(

Føler meg fullstendig knust nå og både svimte av og begynte å grine da jeg tok blodprøve. Er også i gang med glukosebelastning og er kjempekvalm både av sukkerlaken, belastningen ved at det sikkert har gått galt for tiende gang og litt svangerskapskvalme. Orket egentlig ikke å ta glukosebelastningen nå siden jeg vil hjem og gråte og orket heller ikke å utsette den siden jeg vil vite om jeg har diabetes av noe slag.

Har det gått galt igjen, tror jeg kanskje at jeg ikke orker mer. Et eller annet sted må jeg sette en grense for hva jeg skal utsette meg for.
Huff, dette var ordentlig trist å lese [emoji174] håper virkelig at du får oppløftende resultater neste uke! Ta godt vare på hverandre denne helgen [emoji173][emoji173]
 
Skjønner virkelig ikke at det skal være mulig! Folk som ikke kan ta vare på barn, får barn! Barn blir født i de værste steder i verden der det er sult, voldtekt av barn, og Gud vet hvor mye annet det finnes der hvor barn lider, men vi som virkelig vil gi et barn et godt og trygt liv med kjærlighet og omsorg må kjempe og kjempe for harde livet.. Skjønner virkelig ikke hvor urettferdig livet kan være!
Ønsker dere alle masse lykke til! Prøver å holde meg litt borte fra alt som har med graviditet å gjøre litt fremover. Disse 7 årene har virkelig vært harde, og tok toppen i dag. Håper alle kommer i mål en dag. Tusen takk for all støtte og hjelp fra dere, har virkelig vært til masse hjelp:Heartred

Så trist å lese Bellabanan![emoji27]
Jeg er så enig i det du skriver! Livet er rett og slett urettferdig! Ønsker deg masse lykke til videre og håper du klarer å finne mot og håp til å fortsette veien [emoji173]️
 
Så trist å lese Bellabanan![emoji27]
Jeg er så enig i det du skriver! Livet er rett og slett urettferdig! Ønsker deg masse lykke til videre og håper du klarer å finne mot og håp til å fortsette veien [emoji173]️

Tusen takk for det:Heartred
 
Skjønner virkelig ikke at det skal være mulig! Folk som ikke kan ta vare på barn, får barn! Barn blir født i de værste steder i verden der det er sult, voldtekt av barn, og Gud vet hvor mye annet det finnes der hvor barn lider, men vi som virkelig vil gi et barn et godt og trygt liv med kjærlighet og omsorg må kjempe og kjempe for harde livet.. Skjønner virkelig ikke hvor urettferdig livet kan være!
Ønsker dere alle masse lykke til! Prøver å holde meg litt borte fra alt som har med graviditet å gjøre litt fremover. Disse 7 årene har virkelig vært harde, og tok toppen i dag. Håper alle kommer i mål en dag. Tusen takk for all støtte og hjelp fra dere, har virkelig vært til masse hjelp:Heartred

Så fryktelig trist å lese! Ønsker deg alt godt, og håper du finner styrke og mot igjen til å prøve igjen [emoji173]️
 
Jeg har bakovervendt livmor, men jeg vet ikke om hun brukte proben begge veier. Hvordan ser man det? Skal legen på en måte snu den helt rundt? Må sørge for at det blir gjort på neste ultralyd. Gikk tilbake til poliklinikken og spurte sykepleieren om legen hadde gjort det etter at jeg hadde lest om det på internett mens jeg ventet på blodprøvetakingen, men sykepleieren sa bare at legen hadde beveget den fram og tilbake og at det ikke var så lurt å google, for da kunne man komme over opplysninger som var direkte feil. Vet du eksakt hvordan det skal gjøres ved bakovervendt livmor for å være sikker på å se, slik at jeg kan forsikre meg om at det gjøres neste gang?

Huff, min hcg er jo egentlig også ganske perfekt, så håper at det ikke betyr BO. :-(
Jeg husker ikke hvordan man skal bruke proben,
Prøver google og se...
Eneste jeg har klart finne nå er at man må peke proben i motsatt retning, evt vente til man har kommet så langt at det er mulig å se på utvendig UL..
Jeg spurte jo da jeg opplevde BO og da sa gyn at hun hadde prøvd alt for å se om vi kunne finne et embryo. Brukte litt tid første gangen og enda mer tid på andre UL og på tredje UL kom en annen gyn også for å se så de var to, da var det ca to uker siden første UL. Valgte likevel å gå to uker til for å føle meg sikker på at vi ikke hadde avsluttet for tidlig...
 
Så dere bare en tom fostersekk hele veien? Jeg syntes egentlig det var utrolig tidlig at legen tok opp "hjelp til å avslutte det" 6+0. Volvat vil f.eks. ikke gi tul før 7+0 fordi man ikke er garantert å se noe. Hvis hcg stiger, skal jeg nok ikke gå med på noen abort før jeg er helt sikker på at det ikke er noe der, men foreløpig er det vel bare å vente og håpe.
Hadde UL 6+3 og så ca en uke etter og så ved 8+0/8+3 husker ikke lenger. Da hadde vi sett gestasjonssekken vokse normalt, litt endret fasong til siste gangen, men ikke unormalt. Men klarte ikke se plommesekk eller noe annet.
Gyn sa at det kunne hende den lille gjemte seg, men var også ærlig med at det ikke så lovende ut og ved 8-ukers UL fikk jeg spørsmål om jeg ville henvises sykehuset. Hadde en avtale med gyn jeg var henvist til ved 9+6 så hadde bestemt meg for å vente til den før vi avsluttet i håp om å kunne henge meg på de historiene jeg hadde funnet fra utlandet.
 
Jeg er så utrolig enig med deg i at det er ekstremt urettferdig. Jeg synes at det er grusomt å tenke på at folk blir uplanlagt gravide og aktivt velger å ta abort, og så er vi en del som sliter livet av oss enten for å bli gravide eller for å beholde eller begge deler, og ikke klarer det. Det er så ekstremt urettferdig at jeg har ikke ord for det!

Ønsker deg masse lykke til videre! Dere hadde virkelig fortjent å lykkes nå! Er så lei meg på dine vegne. Skjønner godt at du trenger en pause. Hvis det har gått galt for meg nå også, kommer jeg definitivt til å trenge en pause også og er jeg er egentlig usikker på om jeg da ønsker å prøve igjen. Neste gang skal det bli deres tur!

Ja ikke sant.. Forferdelig..
Håper virkelig du har lykkes nå, for er det noen som fortjener det etter alt dere har vært igjennom så er det dere! Beundrer motet ditt, Du er virkelig sterk! Håper du ikke trenger pause og at du får se en liten en på ul neste gang! Masse lykke til!
 
Hvis hcg hadde begynt å synke, burde vel dagens test ha blitt svakere enn den fra i forigårs?


7C790698-F717-4CF2-AD6F-7F0EA4A9C20C.jpeg

794A79AE-DD12-4F30-9BA6-F050D1700A4A.jpeg


Var egentlig ferdig med å teste da strekene hadde blitt like sterke i forigårs, men nå tester jeg for å se om de blir svakere igjen. :-( Hcg synker jo normalt ganske raskt når det går galt. Trøttheten er visst fortsatt til stede, sovnet kl 19.30 igår, så får ta det som et positivt tegn.
 
Huff, dette var ordentlig trist å lese [emoji174] håper virkelig at du får oppløftende resultater neste uke! Ta godt vare på hverandre denne helgen [emoji173][emoji173]

Takk, ja håper intenst på positive resultater selv også. Har jo litt symptomer (småkvalm innimellom, litt ømme pupper, av og til stuptrøtt og sovner) men frykter at det er for lite siden det var mer forrige uke. Kan jo selvsagt være at det var voldsomt mye mer forrige uke fordi det da er to, mens det nå er en, men er bekymret. Veksler hele tiden mellom sorg over at det ikke går denne gangen heller og håp om at det kanskje fortsatt er en mulighet for at det går bra.

Lurer på hva du tenker om 9,0 som totimersverdi etter glukosebelastning (fingermåling, så mulig sykehusets resultat blir litt avvikende)? Har tatt glukosebelastning en gang tidligere under gravidiet og da var totimersverdien nede på 5-tallet. Ser at svangerskapsdiabetes er totimersverdi mellom 9,0 og 11,0, så jeg er vel akkurat innenfor. Hadde imidlertid gått ganske mye rett før glukosebelastningen siden jeg hadde gått til og fra sykehuset for ultralyd og så til og fra legekontoret, og det hadde kanskje senket mitt opprinnelig fastende blodsukker, eller hva tror du? Fastende blodsukker var nemlig 5,1 i motsetning til dagen før hvor det var 5,4 (når jeg ikke hadde gått noe særlig). Fastende blodsukker ble igår målt med blod fra armen i fingermålingsmaskinen. Kan det ha noe å bety for resultatet? Totimersverdien ville kanskje også ha vært høyere hvis jeg ikke hadde gått så mye først og dermed hatt en høyere fastende verdi? Har helt ekstremt lyst på tortillachips til lørdagskos idag, men det burde jeg kanskje unngå for ikke å heve blodsukkeret altfor mye eller har ikke en halv pose så mye å si? Ser det ble voldsomt mange spørsmål dette... Er så redd for at blodsukkerproblemer skal gjøre at det går galt, hvis det ikke allerede har gjort det...
 
Jeg husker ikke hvordan man skal bruke proben,
Prøver google og se...
Eneste jeg har klart finne nå er at man må peke proben i motsatt retning, evt vente til man har kommet så langt at det er mulig å se på utvendig UL..
Jeg spurte jo da jeg opplevde BO og da sa gyn at hun hadde prøvd alt for å se om vi kunne finne et embryo. Brukte litt tid første gangen og enda mer tid på andre UL og på tredje UL kom en annen gyn også for å se så de var to, da var det ca to uker siden første UL. Valgte likevel å gå to uker til for å føle meg sikker på at vi ikke hadde avsluttet for tidlig...

Ja, det er omtrent det samme som jeg har lest, at man må bruke proben "andre veien", men det er så lite spesifikt at jeg ikke kan instruere en gynekolog i å gjøre det eller klare å følge med på om hun faktisk gjør det... Så det kan rett og slett være umulig å se noe på innvendig ultralyd i det hele tatt ved bakovervendt livmor? Når kan man egentlig se noe utvendig? Fra uke 12 eller er det mulig tidligere? Du hadde vel utvendig ultralyd noe tidligere og så noe? Hvis gynekologen på sykehuset ikke klarer å finne noe senere heller, kommer jeg til å gå privat for å kontrollsjekke. Privat bruker de mye lengre tid på undersøkelsen og forhåpentligvis har de også bedre utstyr. Må være helt sikker på at det ikke er noe der i hvert fall. Inntil videre håper jeg intenst at det bare er litt for tidlig.

Gynekologen ringte meg forresten opp igjen igår ettermiddag og sa at hcg-verdien var god, så kanskje var det bare litt for tidlig til å se noe. Hun sa at jeg måtte fortsette å håpe at vi fikk se noe neste uke. Det var i hvert fall positivt, for på timen på morgenen var det ikke særlig positivt.
 
Hadde UL 6+3 og så ca en uke etter og så ved 8+0/8+3 husker ikke lenger. Da hadde vi sett gestasjonssekken vokse normalt, litt endret fasong til siste gangen, men ikke unormalt. Men klarte ikke se plommesekk eller noe annet.
Gyn sa at det kunne hende den lille gjemte seg, men var også ærlig med at det ikke så lovende ut og ved 8-ukers UL fikk jeg spørsmål om jeg ville henvises sykehuset. Hadde en avtale med gyn jeg var henvist til ved 9+6 så hadde bestemt meg for å vente til den før vi avsluttet i håp om å kunne henge meg på de historiene jeg hadde funnet fra utlandet.

Ja, viktig å fortsette så lenge det er håp. Har jo funnet flere historier hvor de ikke har sett noe annet enn fostersekken, og så plutselig dukker det opp et embryo altfor sent i forhold til hva man forventer. Jeg håper på en slik gladhistorie.
 
Back
Topp