FEBRUAR 2018

Tror du må slutte og teste. De blir ikke sterkere enn det der! Du skaper bare unødvendig stress for deg selv :)

Akk! Jeg satt å bladde gjennom «våre tester» i termingruppa, å ser et par der som har tester hvor test streken var myye sterkere en kontrollstreken, så derfor jeg var så dum å teste igjen i dag.. :/ å så blødde jeg noen dråper tirsdag og onsdag, så nå er jeg jo redd ting stoppet opp da, men da burde jeg vel ha fortsatt å blø..
 
Akk! Jeg satt å bladde gjennom «våre tester» i termingruppa, å ser et par der som har tester hvor test streken var myye sterkere en kontrollstreken, så derfor jeg var så dum å teste igjen i dag.. :/ å så blødde jeg noen dråper tirsdag og onsdag, så nå er jeg jo redd ting stoppet opp da, men da burde jeg vel ha fortsatt å blø..
Ja, men alle tester er ulike på grunn av fargemengden :)
 
Vært på ultralyd og det var ikke oppløftende. Var kun en tom fostersekk uten embryo. :-( Man burde ha kunnet se embryoet siden jeg er 6+0 sa legen. :-( Har tatt hcg og skal ta ny hcg på mandag og så ny ultralyd på tirsdag. Hcg vil gi en god indikasjon, sa legen, og hvis det ikke er noe mer der skal de «hjelpe meg å få det ut». :-( Hun spurte om jeg hadde blødd, som jeg ikke har, og om jeg følte meg gravid/er kvalm. Føler meg jo litt gravid og er litt kvalm, men det har avtatt siden forrige uke. Prøver å ha håp, men tror egentlig at håpet er ute. De siste dagene har jeg tenkt mye på om det er MA siden symptomene har avtatt. :-(

Føler meg fullstendig knust nå og både svimte av og begynte å grine da jeg tok blodprøve. Er også i gang med glukosebelastning og er kjempekvalm både av sukkerlaken, belastningen ved at det sikkert har gått galt for tiende gang og litt svangerskapskvalme. Orket egentlig ikke å ta glukosebelastningen nå siden jeg vil hjem og gråte og orket heller ikke å utsette den siden jeg vil vite om jeg har diabetes av noe slag.

Har det gått galt igjen, tror jeg kanskje at jeg ikke orker mer. Et eller annet sted må jeg sette en grense for hva jeg skal utsette meg for.

Så trist å høre, men tenker at du må forsøke å holde mote oppe selv om det ikke er så lett. Det er jo ikke over ennå! Jeg kan ikke så veldig mye om fostersekk etc siden vi aldri har kommet så langt, men finnes det ikke noen mulighet for at det fortsatt kan dukke opp noe? Kanskje utviklingen har stoppet opp litt eller vært treg i en periode...? Kan det være at det bare er vanskelig å se så tidlig? Mange leger som dessverre ikke finner alt alltid.

Får du svar på blodprøvene i dag? Det går vel kanskje an å ta blodprøve på legevakten i helgen så du slipper å gå så lenge som til uken før du vet noe?

Hadde håpet sånn at dere skulle få gode nyheter i dag. Dere fortjener å lykkes nå etter så mye motgang! God klem til deg[emoji173]️
 
Vært på ultralyd og det var ikke oppløftende. Var kun en tom fostersekk uten embryo. :-( Man burde ha kunnet se embryoet siden jeg er 6+0 sa legen. :-( Har tatt hcg og skal ta ny hcg på mandag og så ny ultralyd på tirsdag. Hcg vil gi en god indikasjon, sa legen, og hvis det ikke er noe mer der skal de «hjelpe meg å få det ut». :-( Hun spurte om jeg hadde blødd, som jeg ikke har, og om jeg følte meg gravid/er kvalm. Føler meg jo litt gravid og er litt kvalm, men det har avtatt siden forrige uke. Prøver å ha håp, men tror egentlig at håpet er ute. De siste dagene har jeg tenkt mye på om det er MA siden symptomene har avtatt. :-(

Føler meg fullstendig knust nå og både svimte av og begynte å grine da jeg tok blodprøve. Er også i gang med glukosebelastning og er kjempekvalm både av sukkerlaken, belastningen ved at det sikkert har gått galt for tiende gang og litt svangerskapskvalme. Orket egentlig ikke å ta glukosebelastningen nå siden jeg vil hjem og gråte og orket heller ikke å utsette den siden jeg vil vite om jeg har diabetes av noe slag.

Har det gått galt igjen, tror jeg kanskje at jeg ikke orker mer. Et eller annet sted må jeg sette en grense for hva jeg skal utsette meg for.
Huffda.
brukte de proben begge veier mtp bakovervendt livmor? Har man det og proben brukes vanlig kan gestasjonssekken se tom ut.
Vet dessverre hvordan du har det og håper alt er fint til uka. Ikke sikkert hcg gir noen indikasjon, jeg hadde perfekt hcg da jeg hadde tom fostersekk...

Lykke til. Håper virkelig at det bare var en liten luring!
 
Nei, ikke null håp, men legen sa at det så ut som i uke 4-5 og ikke 6+0. Hcg-prøvene og ny ultralyd vil si mer om hvordan det ligger an. Hun var ikke særlig optimistisk og begynte å snakke om å hjelpe kroppen å kvitte seg med det hvis det ikke var noen utvikling til tirsdag. :-( Blir skikkelig kvalm ved tanken og av alt, egentlig. :-( Håper jeg ikke kaster opp på det fulle venteværelset hos legen...
BO-diagnosen kan i Storbritannia ikke settes før 8+0 pga muligheten for at fosteret gjemmer seg. Aner ikke hvordan, bare leste en del om det da jeg var i den situasjonen... Var flere som måtte til 10+0 før alt plutselig var som det skulle og hadde sett dårlig ut før. Jeg hadde UL etter 6 uker, etter 7 uker, 8+0 og 9+6 før vi måtte se at slaget var helt tapt...
 
Litt mer optimistisk nå, hcg er på 9078, så utifra hcg kan det fortsatt gå bra. Kan selvsagt ha vært høyere tidligere siden det var to fostersekker i forrige uke og at det nå er på vei ned, men jeg tror at jeg skal prøve å være litt mer optimistisk nå med den verdien.

Må bare spise litt før jeg ser på hva dere har svart meg... Er helt ødelagt av faste og sukkerlakedrikking og så helt utrolig kvalm... Fastende blodsukker idag var bare 5,1, men det ble målt med blod fra armen og i en slik "stikk i fingeren-maskin", så vet ikke om resultatet da er helt pålitelig? Har jo dessuten brukt en del sukker sikkert på å gå til og fra sykehuset først og deretter til og fra legekontoret så mye mer fysisk aktivitet før fastende-målingen idag enn igår. "Stikk i fingeren-maskinen" viste blodsukker på 9,0 to timer etter sukkerlakedrikkingen, så da er jeg etter hva jeg kan se akkurat innenfor å ha svangerskapsdiabetes. Laboratoriedama sa imidlertid at analysen til sykehuset kunne avvike litt fra maskinen, så vi får se. Hvis jeg har svangerskapsdiabetes, skal jeg søren meg få baby også, ikke miste igjen.
 
Det er helt forferdelig[emoji20][emoji20] Har mistet 7 ganger til sammen. Men har også to barn[emoji173]️ Alt mellom uke 4 og 17. Jeg vet at jeg ikke klarer å gi opp så lenge det er et høyt ønske. Selv om det er veldig vanskelig å se for seg å skulle orke mer der du står nå.

Huff, så leit at du også har mistet så mange ganger. Ser at du har mistet mye senere enn meg også, og da er det jo enda verre. Det lengste jeg har gått er til uke 11 (MA), men embryoet hadde stoppet utviklingen 6+3. Ja, jeg hadde rett og slett gitt helt opp etter undersøkelsen/samtalen hos legen i stad og kjente at om dette blir en ny abort, så må jeg fokusere på noe annet, for nå orker jeg bare ikke mer. Etter svaret på hcg-prøven og intens googling har jeg heldigvis fått tilbake litt håp, så tror at jeg skal klare å komme meg gjennom helga og fram til tirsdag på et eller annet vis.
 
Pokker og. Nå freaker jeg ut fordi testene mine ikke var enda sterkere i dag :/ blir en lang helg

Ville ha sluttet å teste når strekene er like sterke, slik som dine. Er langtifra sikkert at de blir sterkere enn de er nå noen gang, og da vil testingen skape mer bekymring for deg.
 
Ville ha sluttet å teste når strekene er like sterke, slik som dine. Er langtifra sikkert at de blir sterkere enn de er nå noen gang, og da vil testingen skape mer bekymring for deg.

Ja, kunne virkelig ønske at jeg ikke tok testen i dag! Blir bare stressa når jeg har sett noen få streker som er mye sterkere en kontrollstreken[emoji30] huff. Tok heldigvis ny blodprøve i dag pga blødningene, men må vente til mandag på resultatet da!
Vurderer om jeg ikke skal ringe lab’en på sykehuset i morgen, men får sikkert ikke svaret fra dem over tlf uansett
 
Så trist å høre, men tenker at du må forsøke å holde mote oppe selv om det ikke er så lett. Det er jo ikke over ennå! Jeg kan ikke så veldig mye om fostersekk etc siden vi aldri har kommet så langt, men finnes det ikke noen mulighet for at det fortsatt kan dukke opp noe? Kanskje utviklingen har stoppet opp litt eller vært treg i en periode...? Kan det være at det bare er vanskelig å se så tidlig? Mange leger som dessverre ikke finner alt alltid.

Får du svar på blodprøvene i dag? Det går vel kanskje an å ta blodprøve på legevakten i helgen så du slipper å gå så lenge som til uken før du vet noe?

Hadde håpet sånn at dere skulle få gode nyheter i dag. Dere fortjener å lykkes nå etter så mye motgang! God klem til deg[emoji173]️

Takk! :) Hcg var på 9072 og det gjorde meg faktisk en god del mer optimistisk. Får nok ikke tatt blodprøven på legevakta for de tar ikke blodprøver for det som ikke er akutt. Jeg har lest en del historier nå om damer som bare har sett fostersekk i uke 6 og så har embryoet dukket opp senere, så jeg prøver å beholde håpet. Samtidig burde det vel ha vært noe å se med så høyt hcg-nivå som jeg har...
 
Skjønner virkelig ikke at det skal være mulig! Folk som ikke kan ta vare på barn, får barn! Barn blir født i de værste steder i verden der det er sult, voldtekt av barn, og Gud vet hvor mye annet det finnes der hvor barn lider, men vi som virkelig vil gi et barn et godt og trygt liv med kjærlighet og omsorg må kjempe og kjempe for harde livet.. Skjønner virkelig ikke hvor urettferdig livet kan være!
Ønsker dere alle masse lykke til! Prøver å holde meg litt borte fra alt som har med graviditet å gjøre litt fremover. Disse 7 årene har virkelig vært harde, og tok toppen i dag. Håper alle kommer i mål en dag. Tusen takk for all støtte og hjelp fra dere, har virkelig vært til masse hjelp:Heartred
 
Pokker og. Nå freaker jeg ut fordi testene mine ikke var enda sterkere i dag :/ blir en lang helg

Er ingen grunn til at du skal teste lenger, for strekene er like sterke!
 
Huffda.
brukte de proben begge veier mtp bakovervendt livmor? Har man det og proben brukes vanlig kan gestasjonssekken se tom ut.
Vet dessverre hvordan du har det og håper alt er fint til uka. Ikke sikkert hcg gir noen indikasjon, jeg hadde perfekt hcg da jeg hadde tom fostersekk...

Lykke til. Håper virkelig at det bare var en liten luring!

Jeg har bakovervendt livmor, men jeg vet ikke om hun brukte proben begge veier. Hvordan ser man det? Skal legen på en måte snu den helt rundt? Må sørge for at det blir gjort på neste ultralyd. Gikk tilbake til poliklinikken og spurte sykepleieren om legen hadde gjort det etter at jeg hadde lest om det på internett mens jeg ventet på blodprøvetakingen, men sykepleieren sa bare at legen hadde beveget den fram og tilbake og at det ikke var så lurt å google, for da kunne man komme over opplysninger som var direkte feil. Vet du eksakt hvordan det skal gjøres ved bakovervendt livmor for å være sikker på å se, slik at jeg kan forsikre meg om at det gjøres neste gang?

Huff, min hcg er jo egentlig også ganske perfekt, så håper at det ikke betyr BO. :-(
 
Back
Topp