Februar 2017

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Tråd for oss som skal gjennom stimulering og uttak, innsett eller annen assistert behandling i februar 2017 :) Skriv deg gjerne opp med dato for oppstart, uttak og lignende så fører jeg en liste etter hvert over hvem som venter på oppstart, hvem som stimulerer, hvem som ruger og hvem som er så heldige å få 2 fine streker i slutten av karusellen. Skriv også hvor du hører til og hvilket barn i rekken dere prøver på om du vil.

:dummy: Masse lykke til, måtte dette være vår lykkemåned :dummy1:

RUGER PÅ GULLEGGET
Sanvitalia, søskenforsøk

JIPPI - VI KLARTE DET :D
Krinoline, Porsgrunn, første barnet - termin 27.10
Mator, #3 ICSI Porsgrunn - termin 17.11
Andunge, fryseforsøk - termin 18.11

DET GIKK IKKE DENNE GANGEN... :(
Evlina, #2 ICSI/TESA, Riksen
lissm86, St. Olavs
LillyBE, IVF blasto, andre barnet, Fertilitetss
Giraffen, #5 ICSI blastocyst, Fertilitetssenteret, første barnet (kjemisk)
WCE, FER blastocyst, søskenforsøk, Porsgrunn (kjemisk/SA)
Trønderjente27, #1 IVF (fikk ikke innsett)
Xa-88, #1 IVF, St.olavs, første barnet (avbrutt grunnet manglende befruktning)
Skorpio, #1 ICSI, Riksen (avbrut grunnet manglende befruktning)
Prøver21. FER. Haugesund (eggene overlevde ikke tining)
Bambus89, #3 AIH, Medicus Trondheim (avbrutt grunnet slimhinne)
Anonym92, #2 IVF, Haugesund
# one million #, #3 IVF, første barnet, Tromsø (ingen utviklet seg til innsett)
HappyGoPregnant, FER blastocyst, Haukeland
Arytai, FER blastocyst
Frk79, FER blastocyst
Prinsessa17, Porsgrunn, andre barnet
Frk.G, #2 FER
VictoriaH, #2 IVF blastocyst, første barnet, Porsgrunn (kjemisk)

IKKE OPPDATERT
Lilje83, #2 IVF (blodprøvesvar mandag 27.2)
Pingu88, #1 ICSI (#2 forsøk), Porsgrunn
Nadde88, Porsgrunn
 
Last edited:
Hei! Har fulgt med på forumet i evigheter, i påvente av behandling. Men er dette en tråd for meg også? :happy: Er helt ny i gamet, skal begynne på spray i uke 8, med egguttak i uke 12 :) Blir icsi med tesa her, mulig donor hvis tesa'en er negativ.
 
Hei! Har fulgt med på forumet i evigheter, i påvente av behandling. Men er dette en tråd for meg også? :happy: Er helt ny i gamet, skal begynne på spray i uke 8, med egguttak i uke 12 :) Blir icsi med tesa her, mulig donor hvis tesa'en er negativ.

Velkommen :) Spennende tid dere har i vente. Krysser fingrene for godt resultat med TESA.

Om du vil være her eller i en eventuell mars-gruppe må du nesten føle på selv :) Med spray uke 8 og uttak rundt uke 12 blir jo oppstart i februar og testdato i april, så mange steder du passer inn ;) Skriver deg opp på listen jeg, så får du se om du henger her etter hvert eller med mars/april gjengen.
 
Takk for svar, da blir jeg værende her jeg! :) Gleder meg til å følge deg og andre som evt. skal ha forsøk i februar!
 
Takk for svar, da blir jeg værende her jeg! :) Gleder meg til å følge deg og andre som evt. skal ha forsøk i februar!

Takk, ja - det blir spennende :) Dette blir mitt andre IVF nå rett etter hverandre. Hentet ut egg sist 16. desember, men fikk negativt forsøk og ingen på frys dessverre.. Så vi prøver igjen.

Har dere prøvd lenge?
 
Jeg tror nok jeg bikker over i februar før vi får innsett pga treg syklus nå etter ferskforsøk i desember. Venter altså på fryseforsøk i naturlig syklus.
 
Takk, ja - det blir spennende :) Dette blir mitt andre IVF nå rett etter hverandre. Hentet ut egg sist 16. desember, men fikk negativt forsøk og ingen på frys dessverre.. Så vi prøver igjen.

Har dere prøvd lenge?
Kan jeg spørre om hvorfor du ikke fikk noen på frys? Har vært sammen i 4 år, men har visst at sambo ikke kan få barn på den naturlige måten i disse 4 årene. Ble henvist til Riksen i juli, første samtale i September og en prøve TESA i oktober for å se om vi skulle hoppe rett på donor. De fikk ikke ut så mye vev, men prøvde heller ikke så mye da det bare var prøve TESA. Fant 3 stykk som levde, 2 som var litt rare men 1 perfekt. Det finnes jo håp, men vi er også klare for donor :)
 
Jeg tror nok jeg bikker over i februar før vi får innsett pga treg syklus nå etter ferskforsøk i desember. Venter altså på fryseforsøk i naturlig syklus.

Skal føre deg opp :)
 
Kan jeg spørre om hvorfor du ikke fikk noen på frys? Har vært sammen i 4 år, men har visst at sambo ikke kan få barn på den naturlige måten i disse 4 årene. Ble henvist til Riksen i juli, første samtale i September og en prøve TESA i oktober for å se om vi skulle hoppe rett på donor. De fikk ikke ut så mye vev, men prøvde heller ikke så mye da det bare var prøve TESA. Fant 3 stykk som levde, 2 som var litt rare men 1 perfekt. Det finnes jo håp, men vi er også klare for donor :)

13 egg kun, men kun 4 befruktet. 2 dager senere (mandag) var alle utenom det ene egget vi satt inn sluttet å utvikle seg. Så da var det på'n igjen :)

Greit å være forberedt på begge deler, men håper TESA blir løsningen for dere.
 
Hei! :)
Starter med spray 4/1, så sprøyter fra 1/2, og uttak og innsett skal være i uke 7. Er i Porsgrunn, barn nummer to.
 
Hei! :)
Starter med spray 4/1, så sprøyter fra 1/2, og uttak og innsett skal være i uke 7. Er i Porsgrunn, barn nummer to.
Da er vi ganske synkrone! Starter også med sprøyter 1/2 og har uttak og innsett uke 7 :)
 
Oppstart spray 18.01! #3 ICSI
 
Spray fra 9. januar, sprøyter fra 25. januar og uttak/innsett planlagt uke 6. ICSI/TESA på Riksen, forsøk #2.
 
Da er vi ganske synkrone! Starter også med sprøyter 1/2 og har uttak og innsett uke 7 :)
Så morsomt! :):hello2:thumleft Når har du UL? Min er 8/2. Så hvis alt er i orden, så kan man vel håpe med uttak mandag 13/2 kanskje? Når er innsett i slik situasjon der uttak er på en mandag i så fall - onsdag eller torsdag?
 
Last edited by a moderator:
Skal oppdatere listen etterpå :) Setter Like på innlegget når jeg har skrevet dere opå
 
Så morsomt! :):hello2:thumleft Når har du UL? Min er 8/2. Så hvis alt er i orden, så kan man vel håpe med uttak mandag 13/2 kanskje? Når er innsett i slik situasjon der uttak er på en mandag i så fall - onsdag eller torsdag?
Har ikke satt opp ul enda. Jeg tar det i nabobyen her hjemme, men antar at det blir rundt sprøytedag 8, altså samme dag som deg, det var det jeg hadde sist i hvert fall + dag 10. Da hadde jeg uttak på mandag og innsett på onsdag. Er vel gjerne sånn, om ikke de velger å dyrke til blastocyst da. Det har ikke skjedd meg enda, håper kanskje litt på det denne gangen :)
 
Kjipinger.. Jeg starter med spray 19. januar, men må vente helt til 8. februar med sprøytene :(
 
Har ikke satt opp ul enda. Jeg tar det i nabobyen her hjemme, men antar at det blir rundt sprøytedag 8, altså samme dag som deg, det var det jeg hadde sist i hvert fall + dag 10. Da hadde jeg uttak på mandag og innsett på onsdag. Er vel gjerne sånn, om ikke de velger å dyrke til blastocyst da. Det har ikke skjedd meg enda, håper kanskje litt på det denne gangen :)
Krysser fingrene da! :) Alt det er så spennende... :) Skal begynne med spray i morgen... :happy090 Får håpe tiden til UL går fort!
 
Krysser fingrene da! :) Alt det er så spennende... :) Skal begynne med spray i morgen... :happy090 Får håpe tiden til UL går fort!
Erfaringsmessig synes jeg den første uka går fort, den andre tregt og dagene på sprøytene kjapt ;) Men så deilig å være i gang! Du har noen flere uker på spray enn meg da, men det går nok bra :D
 
Back
Topp