Feber

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Hva gjør dere når de små har feber? Gir dere paracet uansett? Eller kun ved dårlig allmenntilstand? Lille her har nesten 39 i feber, men rolig og blid likevel. Virker ikke å plages noe særlig over det. Ville dere gitt paracet da? Har en storebror som fikk feberkramper ofte når han var liten, så panikken sitter der kan du si..
 
Mellomste har hatt feberkramper, så jeg gir ved feber. Får helt vondt av å tenke på det:sorry: Tja, feberen stiger jo så plutselig hos de små- men samtidig har jo kroppen godt av å bekjempe noe selv. Jeg hadde nok gitt.
 
Vesla her har også feber på tredje dagen. I gårkveld ga jeg stikkpille da hun hadde over 39 i feber og for at hun skulle sove bedre. Ga også i morrest da den var 40,1. Storesøster har aldri fått stikkpille da hun nesten aldri har hatt over 39 i feber. Håper det gir seg snart, om ikke blir det legebesøk..
 
Med 39 i feber hadde jeg nok sett an allmenntilstanden, hvis den nærmer seg 40 hadde jeg gitt uansett. Men nå har ingen av mine barn noen historie med feberkrampe da, anbefalingene da er gjerne annerledes for alt jeg vet?

Jeg ville forøvrig også gitt paracet dersom allmenntilstanden var var dårlig uten feber.
 
Jeg ga...han ble så dårlig. Fikk nesten ikke kontakt ned han. Ble mye bedre etter stikkpillen :) Her har storebror hatt vannkopper akkurat og jeg influensa. Så spennende å se hva vi ender opp med på lillegutt :eek:
 
Vesla her har også feber på tredje dagen. I gårkveld ga jeg stikkpille da hun hadde over 39 i feber og for at hun skulle sove bedre. Ga også i morrest da den var 40,1. Storesøster har aldri fått stikkpille da hun nesten aldri har hatt over 39 i feber. Håper det gir seg snart, om ikke blir det legebesøk..

Masse god bedring til snuppa di!
 
Fikk vite at de små ofte har høyere kroppstemperatur enn oss voksne når de blir syke. Så over 39,5, da gir jeg Paracet i stumpen. Mellom 37 og 39,5 avventer jeg og følger godt med. Det har til nå gått veldig fint :)
 
Han er bedre nå, var 3 dager med høy feber. Endte opp med tett neste og hoste. Nå har han selvfølgelig fått prikker også, men kun sju. Så klarer ikke bestemme med om det er vannkopper eller noe annet..

Så bra han er blitt bedre! Skummelt og ekkelt når våre små blir syke! God bedring med prikkene. Hold oss oppdatert på hva det var da! Når er det vanlig for de små å få vannkopper, noen som vet?
 
Hva gjør dere når de små har feber? Gir dere paracet uansett? Eller kun ved dårlig allmenntilstand? Lille her har nesten 39 i feber, men rolig og blid likevel. Virker ikke å plages noe særlig over det. Ville dere gitt paracet da? Har en storebror som fikk feberkramper ofte når han var liten, så panikken sitter der kan du si..
heihei :) Sniker litt her jeg :p Her ser jeg ann allmenntilstanden. Men før hun skal legges, spesielt for natta gir jeg egentlig uansett om den er over 38, mest for at hun skal få seg ei god natt søvn, som ofte hjelper på sykdom :) Har ikke hatt feberkramper med noen av mine, heldigvis, men har opplevd det i barnrhagen jeg jobber i. Det er også ene grunnen til at jeg gir om kvelden før legging. er så redd noe skal skje når vi sover!
 
Så bra han er blitt bedre! Skummelt og ekkelt når våre små blir syke! God bedring med prikkene. Hold oss oppdatert på hva det var da! Når er det vanlig for de små å få vannkopper, noen som vet?

Han fikk vannkopper, men liiiite prikker. Kanskje 12 stk til sammen og har ikke sett væske i noen av dem før vi fant en mellom tærne nå i kveld ;-) Han har vært veldig sutrete og irritabel flere dager, lys og løsere bæsjebleier, våken 100 ganger på natta, dårlig matlyst og bleik. Men nå er jeg vare redd han kan få det en gang til siden han har så lite prikker og siden han fikk det før fylte ett år.

De aller fleste får vannkopper før de er 8 år leste jeg. Som regel går det jo runder i bhg og skole. Nå har alle mine 3 hatt det. Er jo veldig smittsomt. Jeg holdt lille borte fra storebror, men han ble nå smittet likevel kan det se ut som :)

Dette må jo være en vannkopp? Ingen på kroppen, bare i ansikt og hodebunn. Pluss denne mellom tærne ;-)
50c5b8ff4d3f60af8b16096c3db8a455.jpg
 
Han fikk vannkopper, men liiiite prikker. Kanskje 12 stk til sammen og har ikke sett væske i noen av dem før vi fant en mellom tærne nå i kveld ;-) Han har vært veldig sutrete og irritabel flere dager, lys og løsere bæsjebleier, våken 100 ganger på natta, dårlig matlyst og bleik. Men nå er jeg vare redd han kan få det en gang til siden han har så lite prikker og siden han fikk det før fylte ett år.

De aller fleste får vannkopper før de er 8 år leste jeg. Som regel går det jo runder i bhg og skole. Nå har alle mine 3 hatt det. Er jo veldig smittsomt. Jeg holdt lille borte fra storebror, men han ble nå smittet likevel kan det se ut som :)

Dette må jo være en vannkopp? Ingen på kroppen, bare i ansikt og hodebunn. Pluss denne mellom tærne ;-)
50c5b8ff4d3f60af8b16096c3db8a455.jpg

Off så kjipt!- men samtidig en lettelse vel? Best om de får det som småttinger i stedet for senere? Det er jo mer alvorlig å få som voksen?

Håper min får det tidlig... så er vi ferdig med det.

Men kjedelig å høre symptomene du må håndtere nå. Klem til deg -en tilsynelatende sliten mamma[emoji173]️[emoji173]️

Ja det ser ut som vannkopper det der
 
Off så kjipt!- men samtidig en lettelse vel? Best om de får det som småttinger i stedet for senere? Det er jo mer alvorlig å få som voksen?

Håper min får det tidlig... så er vi ferdig med det.

Men kjedelig å høre symptomene du må håndtere nå. Klem til deg -en tilsynelatende sliten mamma[emoji173]️[emoji173]️

Ja det ser ut som vannkopper det der

Takk takk :)
Jo, det er mye bedre han får det som liten. Men tenkte bare at siden han fikk så lite prikker og siden han var under ett år, så kommer det muligens igjen. Utenom det hadde jeg selvfølgelig vært glad for å være ferdig ;-)
 
Takk takk :)
Jo, det er mye bedre han får det som liten. Men tenkte bare at siden han fikk så lite prikker og siden han var under ett år, så kommer det muligens igjen. Utenom det hadde jeg selvfølgelig vært glad for å være ferdig ;-)
Er veldig liten sannsynlighet for å få det igjen, så det går nok bra!
 
Back
Topp