Feber og utslett - noen som vet?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
3åringen hadde 38 i feber i går ettermiddag og kveld, men den ble borte på natta. I dag kom prikkene, mer og mer utover dagen. Var slapp i går, helt fin form i dag.

Noen som vet hva dette kan være?
Hun har hatt vannkopper.

a4c8bdf5a0b119965c37119f7315611a.jpg

0eea3b3296cd43adc4afdd84974c4dcd.jpg

d6194ab1bb85e3e80444c307aa2af5bc.jpg

da3278869b35f153389a5f389607e6bb.jpg

950cf853233bdb04e196f38c84c85a8c.jpg

d16f9bc4d7e9e0d7aea7995db040e68a.jpg
 
Jeg tenker hånd-fot-og munnsykdom.

Da er det væskefylte blemmer på/inni hender,føtter og rundt/inni munnen, men bare utslett ellers på kroppen.

Og det synes jeg det ser ut som det er hos dere nå.
 
Hånd-fot-munnsykdom?

Jeg tenker hånd-fot-og munnsykdom.

Da er det væskefylte blemmer på/inni hender,føtter og rundt/inni munnen, men bare utslett ellers på kroppen.

Og det synes jeg det ser ut som det er hos dere nå.

Ja jeg tenkte på det. Men det er ingenting inni munnen eller på føttene... kun rundt munnen, hendene, rompesprekken og knærne
 
Min hadde kun på hendene ved hånd/munn/fot. Mulig litt utslett over hele kroppen også, men det er usikkert, da det kan ha vært allergisk reaksjon på tøymykner.
 
Ja jeg tenkte på det. Men det er ingenting inni munnen eller på føttene... kun rundt munnen, hendene, rompesprekken og knærne
Da ungene her har hatt det så har de heller ikke hatt mye på føttene. Ikke inni munnen heller. Bare rundt.

Men et tegn på at det har vært mfh, er jo om huden begynner å flasse av om ei uke eller to.
 
Takk for svar.

Kan hende det er mfh da... visste ikke om det med flassing.

I bhg der jeg jobber har flere barn hatt slike prikker (men foreldrene har ikke oppdaget feber, så det er uvisst). Legen til ett barn sa vannkopper, men både foreldre og oss ansatte mente det ikke kunne stemme. Et annet barns lege sa virus. En av de voksne ble syke og legen sa virus. Hun ble veldig dårlig, kjempeslapp i ei hel uke. Hun flasset i hendene etterpå. Et annet barn flasset i hendene uten noe prikker eller annen sykdom.
 
Takk for svar.

Kan hende det er mfh da... visste ikke om det med flassing.

I bhg der jeg jobber har flere barn hatt slike prikker (men foreldrene har ikke oppdaget feber, så det er uvisst). Legen til ett barn sa vannkopper, men både foreldre og oss ansatte mente det ikke kunne stemme. Et annet barns lege sa virus. En av de voksne ble syke og legen sa virus. Hun ble veldig dårlig, kjempeslapp i ei hel uke. Hun flasset i hendene etterpå. Et annet barn flasset i hendene uten noe prikker eller annen sykdom.
Hmm, går mye hos dere da med andre ord.

Jeg synes sykdom er vanskelig jeg, når det er sånne diffuse tung som ikke ligner det ene eller andre.

Mye lettere med omgangssyken [emoji13]

Går jenta di i din bhg?
 
Hmm, går mye hos dere da med andre ord.

Jeg synes sykdom er vanskelig jeg, når det er sånne diffuse tung som ikke ligner det ene eller andre.

Mye lettere med omgangssyken [emoji13]

Går jenta di i din bhg?

Jeg vil jo kanskje tro alle har hatt hånd fot og munnsyke nå jeg da. Uten at legene har vært enige om det....

Hun går i barnehage - en annen enn den jeg jobber i og i en annen by.
 
Mye sutring og gråt nå, fikk Paracet for litt siden, men så ikke ut til å hjelpe (enda). Sier det klør veldig rundt knærne der det er verst og litt på rompa. Smurte på litt sånn klødempende middel til vannkopper og håper det hjelper.
 
Syns det høres ut som hånd-fot-munn, jeg også. Både eldste og jeg hadde det i fjor, og det ligner veldig på bildene dine. Har hørt at ikke alle får utslett overalt, og jeg flasset i hendene da jeg var syk.
 
Ser ut som hånd fot og munnsyke ja. Mine hadde det i fjor, men flasset ikke i hendene og føtter i ettertid. Mellomste hadde kun rare utslett og blemmer på kroppen, god form. Mens minste hadde hele innsiden av lepper full av hvite blemmer, men ingen blemmer på hender og føtter. Spesielt sykdom, med så ulike sykdomsforløp.
Vi ble diagnosert når vi ble lagt inn med lille jenta vår. De sa det var helt vanlig med så forskjellige sykdomsforløp [emoji57]
 
Jeg vil jo kanskje tro alle har hatt hånd fot og munnsyke nå jeg da. Uten at legene har vært enige om det....

Hun går i barnehage - en annen enn den jeg jobber i og i en annen by.
Ja det kan nok være.

Da frøkna her hadde det, lå hele småbarnsavdelingen nede for telling med det samme. Der hadde flere fått høre mfh-sykdom.

Men frøkna her flassa ikke...

Og hun har overlevd 2 runder med vannkopper i bhg, og ingen av de andre som gikk med henne på småbarn har heller hatt vannkopper i senere tid. Bare nyoppstartede barn. Så jeg er i grunnen usikker på om det var vannkopper som gikk da, eller mfh [emoji13][emoji23]
Eller begge deler på en gang [emoji13][emoji23]
 
Back
Topp