Feber grensen for barn.

AG

Betatt av forumet
Hei.
Vi har en gutt som kan være i fin form hele dagen, men til middag slår det helt om. Han blir sutrete, ballene blir slappe og øynene blanke.. Måler vi feberen er den bare 37,8 °c. Ser jeg på gutten er det ingen tvil om at han har feber, men grensen er jo 38.

Flere med samme erfaring? Dette forundrer meg like ofte vær gang og han er 2 år.[emoji85]
 
Noen har jo lavere kroppstemperatur til vanlig enn 37,5°C.
 
Hva er normaltemperaturen hans? Det er stigningen som er viktig, ikke tempen i seg selv.

Min normaltemp er 36,2, kjenner feberen godt da jeg når 37,0....
 
Jeg har 36.3 som normal. Når jeg begynner å nærme meg 38 er jeg litt mer en feberis
 
Hva er normaltemperaturen hans? Det er stigningen som er viktig, ikke tempen i seg selv.<br /><br />Min normaltemp er 36,2, kjenner feberen godt da jeg når 37,0....

Jeg hvet ikke normaltemperaturen.... Finer man den ved å ta tempen når han er i fin form?
 
Hvilken termometer bruker du og hva sier bruksanvisningen?
For noen termometer er 37,5 grensen for feber. Uansett er almenntilstanden viktigere enn temperaturen.
 
Hva er normaltemperaturen hans? Det er stigningen som er viktig, ikke tempen i seg selv.<br /><br />Min normaltemp er 36,2, kjenner feberen godt da jeg når 37,0....

Jeg hvet ikke normaltemperaturen.... Finer man den ved å ta tempen når han er i fin form?

Ja det er den tempen han har mår han er frisk og rask, må gjerne måle flere dager da for å finne den sikkert
 
Gutten min har feber når han har 37,8. Normal temperatur på han er 36 og noe. Så fasiten er ikke nødvendigvis at det ikke er feber før 38. Det er så lenge siden jentungen hadde feber at jeg ikke er sikker på hva hun har i normal kroppstemperatur, men den er under 37 den og, mener jeg.

Ungen er såklart syk uavhengig av feber om allmenntilstanden er dårlig.
 
Har en unge som er syk på 37,5. Og en som må godt over 38 for å merke noe som helst;) følg allmen tilstanden du:)
 
Mi blir slått ut over 38,5. Skikkelig også. Sjeldent feberen er lavere enn 39 hos henne også. Normaltemp på 37.
 
Back
Topp