Faste vs. svingbare hjul barnevogn på ujevne underlag

Rronja

Forelsket i forumet
Hvilke erfaringer har dere med faste vs. svingbare hjul på ujevnt underlag? Jeg vet at svingbare er best på asfalt, kjøpesenter etc, men jeg kommer til å gå mye på humpete grusveier etc. Samboer vil nok jogge litt med vogna. Noen som vil dele noen erfaringer?:)
 
Synes svingbare er best uansett terreng og føre.
Hjulene kan også låses ;)
Går mye på grusveier og skogsveier.
 
Vi har faste hjul på vår "bruksvogn," og svingbare på sovevognen, og er veldig glad for at det er faste på den vi triller med. Vi bor på landet, og kjører mye på ulendt underlag i skogen, mye snø/is osv, og hvis jeg måtte brukt den med svingbare hjul hele tiden, hadde jeg fått magesår. :p
Heia faste jul! ;)
 
Jeg synes svingbare er noe herk.. de svinger både hit og dit og jeg måtte holde igjen vogna en gang sånn at den ikke skulle gå nedover en skråning. Og selv om de kan låses synes jeg de er noe herk å gå med..
 
Jeg tror at dersom man velger en vogn med store svingbare lufthjul så har man begge godene. De kan man låse på ujevnt underlag, og åpne på asfalt [emoji1360]

Eks.: Stokke trailz
 
har hatt begge deler, og liker best de svingbare. Går en del på grusveier
 
Vi har svingbare som kan låses. Har låst de et par ganger bare for å prøve men synes det blir helt håpløst. Men sikkert bare en vanesak.
 
Jeg sverger Til fire faste lufthjul... ikke angra et sekund. Kommer fram i all slags terreng og på allslags føre... har prøvd svingbare som kan låses og det kan ikke måle seg med fore faste hjul etter min mening.... men kommer selvfølgelig an på bruksområde osv...
 
Låste hjulene på ujevnt underlag :) Men skulle ganske ujevnt underlag til før jeg gjorde det, store steiner eller dyp grus.
 
Jeg hater svingbare hjul, selvom de kan låses. Synes det er noe skikkelig herk (med mindre man er på kjøpesenter eller ny asfalt..) Føler at de med svingbare som regel har mindre hjul foran også, en de som er bak, som jeg igjen føler er mer klønete å trille med i ulendt terreng og snø. Men det er vel bare hva man er vandt med.
 
Syntes stort svingbare er best, men er det veldig ujevnt bruker jeg å ty til 4 faste
 
Vi bor på bygda med masse grusveier. Jeg er storfornøyd med Emmaljunga edge duo med duo s understell :)
 
Back
Topp