Fast føde

Puddingen

Forelsket i forumet
Noen som har begynt med det? Her gir gi velling (melk+ litt grøt pulver) og sviskemos til kvelds [emoji4] han har tålt det bra [emoji2]
 
Har gitt litt svisker og pære, og fått smake på grøt. Har gått veldig fint, men ikke blitt noe den siste uken
 
Har så smått begynt med litt smaksprøver. Hun har fått søtpotetmos og eggeplomme, og eple i smakssmokk.
 
Fått litt pæremos i noen dager, prøvde avokadomos men det falt overhodet ikke i smak, og i dag prøver vi havremelsgrøt :)
 
Vi nyter å bare fullamme en stund til =) Men i midten av mai er hun 6 mnd så da skal vi starte med litt smaker. Gleder meg, og vesla er helt vilt nysgjerrig etter maten vår, så det blir gøy å se reaksjonen når hun faktisk skal få smake på det vi putter i munnen =D
 
Vår sover hele natten enda så tenker å bare fortsette med mme til han ikke gjør det lenger [emoji4]
 
Hvor kjøpte du smakssmokk? Vil ha en som er enkel å vaske [emoji4]
Åh, det er over tre år siden, så det husker jeg ikke ... Men har sett at de har samme typen flere steder, bl.a. Barnas hus og Babyshop mener jeg har dem. Det var to stykker i en pakke, en stor og en liten, og selve smokkedelen er i silikon. Lett å ta fra hverandre, og kan vaskes i oppvaskmaskin.

Edit: Denne er maken til den største vi har, det finnes også en mindre: https://www.barnashus.no/kidsme-food-feeder-gronn-233683.html
 
Vi har begynt med grøt, så nå er vi oppe i en halv porsjon til lunsj. Han synes det er kjempegodt! Etter påsken skal han få smake på potet, gulrot og pære som jeg har dampet og klargjort i frysen. Han er veldig klar for å spise mat [emoji4]
 
Snuppa her begynte med grøt da hun ble 4 mnd, så får nesten en full porsjon en gang til dagen. Tenker å starte med grønnsaker etter påske nå, så hun får 2 måltider til dagen etter 5 mnd.. Virker veldig interessert i det vi spiser og smatter godt i seg grøten sin [emoji4]
 
Åh, det er over tre år siden, så det husker jeg ikke ... Men har sett at de har samme typen flere steder, bl.a. Barnas hus og Babyshop mener jeg har dem. Det var to stykker i en pakke, en stor og en liten, og selve smokkedelen er i silikon. Lett å ta fra hverandre, og kan vaskes i oppvaskmaskin.

Edit: Denne er maken til den største vi har, det finnes også en mindre: https://www.barnashus.no/kidsme-food-feeder-gronn-233683.html
Fant på barnevognservice på senteret hin dagen [emoji3] men kan ikke brukes før 6 mnd står det på pakken [emoji20]
 
Fant på barnevognservice på senteret hin dagen [emoji3] men kan ikke brukes før 6 mnd står det på pakken [emoji20]
Den minste vi har står det fra 4 mnd på. Men det har vel kun med størrelsen å gjøre, så det er sikkert bare å prøve. Får han den greit inn i munnen så er det vel ok!
 
Den minste vi har står det fra 4 mnd på. Men det har vel kun med størrelsen å gjøre, så det er sikkert bare å prøve. Får han den greit inn i munnen så er det vel ok!
Skal prøve da [emoji3] hva har du fyllt med? Har et eple men har lagt i kjøleskapet noen mnd eller kan jeg bruke fryste bær?
 
Skal prøve da [emoji3] hva har du fyllt med? Har et eple men har lagt i kjøleskapet noen mnd eller kan jeg bruke fryste bær?
Bare eple så langt til minstemor, men til eldste prøvde vi alt mulig rart av frukt, og noen grønnsaker (agurk fungerte fint, for eksempel). Bær tror jeg fort blir bare klin?
 
Skal prøve da [emoji3] hva har du fyllt med? Har et eple men har lagt i kjøleskapet noen mnd eller kan jeg bruke fryste bær?

Fryste bær (kjøpte) skal alltid kokes før bruk ;-)
 
Ja, gitt litt div. smaksprøver :) Det har gått ned alt sammen, litt grimaser på div frukt, men kan ha vært litt surt :p Elsker vann da!
 
Gir grøt morgen og kveld nå. Gjort det i noen dager. Han har siden tråden ble startet fått smake på avocado mos jeg laget og eple i smokk. Og en teskje kjøttsaus som vi hadde til middag en dag, da var det mange grimaser og hele kroppen ristet i noen sekunder. Ble nesten redd når det skjedde [emoji28] noen som har forklaring på det??
Også lagde jeg gulrotmos han skal få smake i morgen tidlig [emoji4]
 
Tror jeg også skal begynne å gi grøt til frokost også nå. Prøver litt middag og, men ikke hver dag vi rekker det [emoji23]
 
Nå som baby snart blir 6.mnd blir det også så mye mer babymatglass å prøve ut! :) og smoothier, og grøt. Det skal bli veldig interessant :happy:
 
Back
Topp