Fast føde

Noen som har startet? Her er vi i gang og det er spennende! En liten skje most gulrot igår og idag, det falt i smak hos lille. Tenker å ha samme matvare 3 dager, før vi introduserer en ny. Avokado blir det neste :)

Vi startet litt tidligere pga han gav uttrykk for interesse og hadde lav vekt oppgang en stund! Den kom seg faktisk veldig , flere uker før vi startet med fast føde da :)

Min får grøt og Sviskemos, litt fruktmos senere og litt grøt igjen på kvelden ! Ville egentlig vente med grøt x2 og helst ikke gi på kveld, men han var så
Urolig fra 18-24 flere kvelder og prøvde forsiktig med grøt og det funket!

Vekket han for amming før jeg la meg ,slik at han ikke sover for lenge pga grøten og minsker melke prod
 
Vi har startet såvidt. Testet litt banan, pære, avocado og gulerot. Tenker på å prøve grøt og søtpotet i nær fremtid.

Jeg har ikke vært helt streng på samme matvare 3 dager her, men er ca samme regime vi kjører.
 
Holdt på en mnd ca, Filip er snart 5.5mnd [emoji4] Spiser full grøtporsjon til frokost og kvelds, litt fruktmos på formiddagen og får smake litt på vår mat om vi har noe babyvennlig. Potetmos, søtpotet og gulrot er godt [emoji4] Gutten elsker mat og gaper for alt [emoji23]
 
Har startet med grøt og sviskemos. Men kjører fremdeles på smaksporsjoner. Tenkte øke gradvis frem til 6 mnd :) hun elsker sviskemos. Grøt begynner også å bli en favoritt.
 
Vi har holdt på en stund. Begynte før 4 mnd. Får grøt*2, sviskemos og noen ganger middag:)
 
Vi begynte nettopp og har kun prøvd søtpotet, det var ingen suksess :p I morgen skal jeg prøve på grøt, håper på litt bedre mottagelse :)
 
Holdt på en mnd ca, Filip er snart 5.5mnd [emoji4] Spiser full grøtporsjon til frokost og kvelds, litt fruktmos på formiddagen og får smake litt på vår mat om vi har noe babyvennlig. Potetmos, søtpotet og gulrot er godt [emoji4] Gutten elsker mat og gaper for alt [emoji23]

Så kjekt at han er matglad :D hvordan gjorde dere det i starten med økingen? Jeg har gitt en teskje, og er redd for å øke for raskt så han ikke skal klare å fordøye det.
 
Så kjekt at han er matglad :D hvordan gjorde dere det i starten med økingen? Jeg har gitt en teskje, og er redd for å øke for raskt så han ikke skal klare å fordøye det.

Nei jeg bare lot han styre det sjøl. Blanda det bare litt tynnere i førsten, men han klarte ikke helt svelge det, så når jeg gjorte grøten tykkere så spiste han [emoji4] ila en uke spiste han litt over en halv porsjon, nå spiser han nesten en hel [emoji4] Blander på frihånd, men full porsjon er ca 1dl vann :) Han har til nå ikke fått knip av noe jeg har gitt, så regner med han er robust laga :p Hadde sjelden knip som nyfødt, så har vel greie tarmer [emoji23]
 
Her er vi godt i gang. Begynte når hun var 4 mnd (3 mnd etter termindato, men hun begynte å drikke så mye mme at hun trengte ekstra mat). Hadde litt utfordringer i starten med å få henne til å skjønne svelge teknikken, med nå går det ned på høykant. Her har jeg økt i takt med etterspørsel og så lenge hun ikke har fått magevondt. Når hun skjønte svelgeteknikken var vi oppi full posjon grøt og grønnsaksmos ila en uke.
 
Back
Topp