Fast føde!

Evette

Gift med forumet
Hva spiser de nå? Vi har holdt på med grøt siden han var 4 mnd, blir 6 mnd nå til helgen. Han spiser en porsjon med grøt til kvelden og vi jobber med å innføre grøt morgen og, men han eier ikke interesse for å spise da. Har fått smake potet/gulerot, banan, eple, og litt smoothie. Gleder meg til han kan få begynne å spise litt selv å se om han spiser litt mer da. På dagtid spiser han 100 ml mme nå og da. På natten sluker han fulle flasker hele natta.
 
Han får to isbiter med grønnsaksmos (en brokkoli og en gulrot/pastinakk/kålrot) som varmes i mikroen, så rører jeg inn ei rå eggeplomme og bittelitt kokosolje, rundt seks-tida på kvelden. Ellers fått noen ts grøt (kokt på bløtlagt havremel, har i aprikosmos) og Hipp sin 4-mnd grøt. Får smake på det meste vi spiser hvis han er våken og interessert. Gomler mais-hirsepinner, ovnsbakt søtpotet og suger på kjøtt. Får en ts leverpostei på spise-selv-skje eller maispinne som han da sitter og koser seg med. Han blir 6mnd 22.mars, ble født ei uke over termin og har vært interessert lenge. Ammer ellers i hytt og pine og han legger på seg fint. Gleder meg til han blir sterk nok til å sitte korte stunder i stol, sånn at han kan spise mer selv. Nå holder vi han mest i fanget, mosen på kvelden får han i Newborn seat på Tripptrapp-stol.
 
Smoothie til lunsj(halv pakke), middag(halvt glass/porsjon), 1porsjon grøt til kvelds. Drikker vann til maten og litt innimellom måltider. Men passer på at han ikke drikker seg mett. I tillegg til 1-2måltider med melk, og fyller etter med melk til lunsj og middag, noen ganger også etter kvelds. Blir 6mnd til uka. Smaker gjerne på det vi spiser :)
 
1/2 posjon grøt med litt fruktmos til frokost.
Smoothie til lunsj, noen sjeier med middag og 1posjon grøt med fruktmos. 125-150ml mme ca 4 ganger i løpet av dagen. Har begynt å kommet i gang med grøt på morgenen nå da han tidligere ikke har villet hatt noe som helst annet en melk før etter kl.12 på dagen. Har 2 flasker om natten ca 150ml ca kl.00.30/01 & 04/05.00. Men på Mandag begynnte jeg å prøve å kutte ut 1 flaske om natten, da jeg mistenker at den ødlegger for grøt måltidet på morgenen. Noe som stemte. Nå får han kun 1 flaske ca i 2 tia, trenger han mere på natta får han vann. Etter jeg gjorde det sluker han en halv posjon grøt i 07.30 tiden ca og 125ml mme 1times tid etter det. Blir 6mnd om en uke.
 
Jeg har en gutt på litt over 6 mnder.
Matprogrammet hans ser slik ut(alle tidspunkt er selvfølgelig ca alt etter som):
08:00 150 ml mme
09:30 Brødskive(spiser ca en halv). Vis det et helt uintressant med brød får han enten avokado eller søtpotet.
11:00 Pupp
13:30 Middag, er startet å gi et helt glass hjemmelaget. Etterfulgt av to-tre isbitterninger med frukt evt smoothiepose
15:00 Pupp
17:30 Grøt, han liker best hjemmelaget havregrøt. Da blander jeg inn et par frukt-isbitterninger som smakstilsetning
18:30 150 ml mme
Så får han pupp som oftes to ganger ila natten :)

Ellers, hvis jeg kutter frukt/grønnsaker til middag o.l får han en stav å spise på selv. Agurk er storfavoritt her. Vis han virker sulten ellers får han selvfølgelig pupp/mme og slike mais/gulrotpinner.
 
1/2 posjon grøt med litt fruktmos til frokost.
Smoothie til lunsj, noen sjeier med middag og 1posjon grøt med fruktmos. 125-150ml mme ca 4 ganger i løpet av dagen. Har begynt å kommet i gang med grøt på morgenen nå da han tidligere ikke har villet hatt noe som helst annet en melk før etter kl.12 på dagen. Har 2 flasker om natten ca 150ml ca kl.00.30/01 & 04/05.00. Men på Mandag begynnte jeg å prøve å kutte ut 1 flaske om natten, da jeg mistenker at den ødlegger for grøt måltidet på morgenen. Noe som stemte. Nå får han kun 1 flaske ca i 2 tia, trenger han mere på natta får han vann. Etter jeg gjorde det sluker han en halv posjon grøt i 07.30 tiden ca og 125ml mme 1times tid etter det. Blir 6mnd om en uke.

Hei! Eg har litt same problem, bare at mi drikker 3-4 ganger om natta. Ikkje intrisert i mat/melk før langt utpå dagen dagen då ho er mett etter natta. Eg prøver å gje ho vatn, men vil ikkje ha. Korleis gjorde du for å få ho til å bare ta ei flaske på natta, og var det vanskeleg for ho å godta det? Me har prøvt litt, men ho bare griner og er tydeleg sulten...
 
Hei! Eg har litt same problem, bare at mi drikker 3-4 ganger om natta. Ikkje intrisert i mat/melk før langt utpå dagen dagen då ho er mett etter natta. Eg prøver å gje ho vatn, men vil ikkje ha. Korleis gjorde du for å få ho til å bare ta ei flaske på natta, og var det vanskeleg for ho å godta det? Me har prøvt litt, men ho bare griner og er tydeleg sulten...
Det gikk faktisk overraskende bra. Var forbredt på at d kunne bli skriking og byssing, men det ble det ikke. Mini her tar smokk så puttet smokke og snudde han på siden. Han sover best på siden. Han va urolig ja, knødde,klynket og klaget men han sov så jeg lot han bare holde på så lenge han sov. Han Våkner noen ganger av knøingen men da får han bare ligge så sovner han som regel etter en stund. Ble urolig søvn på meg men natt nr.2 ble bedre. Så nå er det bare 1 flaske me mme men har med en flaske med vann opp på soverommet tilfeldig det blir bruk for den. Jeg hadde en klatt me malt i vannflasken hans på natten slik at vannet blir søtere til å begynne med. Du kan jo prøve det?
Er veldi påpasselig på at han får i seg nok mat som metter på dagen.
 
Back
Topp