Fast føde

*trinemor*

Gift med forumet
Er de oppe i fire faste måltider nå? Og hva får de å spise?

Har dere kortet ned mye på mm/mme nå?
 
Hei!
Sånn er det her for øyeblikket:

MME og brød til frokost. ca 200ml MME og en halv skive

Grøt og frukt til lunch. Evt en brødskalk isteden for frukt.

Hjemmelaget middag til middagstider ( ca 200g pr måltid )

og grøt til kvelds...


Får smake på det meste innimellom også. Så det er ikke mye melk igjen ho får...:)
 
Dette pleier jeg å gi i løpet av en dag:

Grøt til frokost + vann
flaske med mme når hun skal sove sånn ca 11-12
Middag
frukt
flaske med mme når hun skal sove sånn ca 16
frukt
grøt
mme når hun skal legge seg sånn 20.30-21.00
innimellom våkner hun for en flaske med mme på natta.

Dette er sånn ca, ikke alltid det blir sånn her, pleier å gi henne mye annet istedenfor også. Sånn som brød, drikki osv.
 
Hos oss er det ca slik:
- grøt og flaske med vann til frokost
- flaske med mme og fruktmos / evt halvskive med prim,fruktsmoothie og vann etter morgenkvilen
-flaske me mme i 1-2tiden/ fruktsmoothie
-middag enten hjemmelaget eller glass alt ettersom i 4-halv 5tiden
-grøt til kvelds og vann ca klokken 6-halv7
-flaske med mme halv8-8 også er det natt.
 
Hos oss er det ca slik:
- grøt og flaske med vann til frokost
- flaske med mme og fruktmos / evt halvskive med prim,fruktsmoothie og vann etter morgenkvilen
-flaske me mme i 1-2tiden/ fruktsmoothie
-middag enten hjemmelaget eller glass alt ettersom i 4-halv 5tiden
-grøt til kvelds og vann ca klokken 6-halv7
-flaske med mme halv8-8 også er det natt.
 
Oi! Vi gir nok alt for mye mme ser jeg :/ En vanlig dag ser ca slik ut : Frokost ca 07.00 : halv skive med ost/leverpostei/skinkeost og 150 ml mme Lunsj ca 11.00 : grøt eller fruktmos/yoghurt med havregryn og 150 ml mme Brunsj ca 13.00 : halvt middagsglass og 150 ml mme Middag ca 16.30 : smaker det vi spiser + fruktmos/yoghurt og 150 ml mme Kvelds ca 18.00 : grøt og 150 ml mme Spiser noe frukt, puffa ris og vann i mellom måltidene også.
 
Oi! Vi gir nok alt for mye mme ser jeg :/ En vanlig dag ser ca slik ut : Frokost ca 07.00 : halv skive med ost/leverpostei/skinkeost og 150 ml mme Lunsj ca 11.00 : grøt eller fruktmos/yoghurt med havregryn og 150 ml mme Brunsj ca 13.00 : halvt middagsglass og 150 ml mme Middag ca 16.30 : smaker det vi spiser + fruktmos/yoghurt og 150 ml mme Kvelds ca 18.00 : grøt og 150 ml mme Spiser noe frukt, puffa ris og vann i mellom måltidene også.
 
Vi sliter litt med å få i henne fast føde, så hun får fortsatt en god del mm. Men nå har jeg begynt å jobbe, så nå får hun flaske med mme 2 ganger mens jeg er på jobb. Ellers får hun skive til frokost, og grøt til kvelds (men er ikke mye hun vil ha). Prøver å gi henne litt middag og frukt i løpet av dagen også. Ammer fortsatt om natten også jeg... 
 
Du er ikke alene om å amme om natten. Jeg har begynt å jobbe igjen, og nå spiser hun heldigvis mer fast føde mens jeg er borte. Men melk på flaske nekter hun fortsatt. Både mm og mme. Ammer før jeg drar på jobb ca 6.30, så spiser hun litt frukt blandet med yoghurt før første lur, kanskje en halv porsjon grøt før andre lur ca 12 og så evt avocado/smoothie eller brødskive før jeg kommer hjem med puppen ca 16. 17.30 går det ned nesten en hel porsjon grøt og så er det amming før hun sovner ca 18.30 og et par ganger på natta (litt for trøst/kos også). Hun drikker vann som tørstedrikk, men det blir så lite i forhold til da hun fikk morsmelk på dagtid, så hun blir litt hard i magen og jeg synes derfor det er helt greit å  amme når jeg er hjemme. Ønsker å gi mm til hun er et år og må jo opprettholde produksjonen. 

snute skrev:
Vi sliter litt med å få i henne fast føde, så hun får fortsatt en god del mm. Men nå har jeg begynt å jobbe, så nå får hun flaske med mme 2 ganger mens jeg er på jobb. Ellers får hun skive til frokost, og grøt til kvelds (men er ikke mye hun vil ha). Prøver å gi henne litt middag og frukt i løpet av dagen også. Ammer fortsatt om natten også jeg... 


 


Jorlin skrev:
Oi! Vi gir nok alt for mye mme ser jeg :/ En vanlig dag ser ca slik ut : Frokost ca 07.00 : halv skive med ost/leverpostei/skinkeost og 150 ml mme Lunsj ca 11.00 : grøt eller fruktmos/yoghurt med havregryn og 150 ml mme Brunsj ca 13.00 : halvt middagsglass og 150 ml mme Middag ca 16.30 : smaker det vi spiser + fruktmos/yoghurt og 150 ml mme Kvelds ca 18.00 : grøt og 150 ml mme Spiser noe frukt, puffa ris og vann i mellom måltidene også.


Er det ikke litt tidlig å gi det da? Har alltid hørt 10 mnd på melkeprodukter :)
 
Her får hun som regel 4 måltider om dagen, men ikke alle er like store.... I tillegg får hun fortsatt mm flere ganger om dagen...

Mm når hun våkner

Frokost: Innmaten av en halv til hel skive med leverpostei/ makrell i tomat, banan med vann til. Evnt. fruktmos/babyyoghurt.
Mm før første lur

Lunsj: Liten porsjon grøt, fruktmos el.
Mm før andre lur

Middag: Middagsglass eller hjemmelaget middag

Kveldsmat: Grøt
Mm før hun legger seg

Noen dager blir det enda mer mm i mellom disse måltidene :)

Prøver å unngå nattmat, men hun spiser ofte en gang i 4-5 tida.....
 
Frokost: nan og brødskive, lunch: grøt, middag: middagen vi spiser, hjemmelaget babymat eller babyglass, kvelds: grøt.. Mellommåltider er fruktmos, banan, nan og nestle sin 6mnders-yoghurt..
 
Får fast grøt morgen og kveld. Prøver å gi hjemmelaget middag hver dag (glass nekter hu), men sjelden hu vil ha.

Går mest i pupp og det får hu når hu vil ha. Ammer ca 10-12 ganger i døgnet enda. Får alltid pupp etter grøt og middag + en del på natta enda.

Spiser også 1 fruktmos for dagen.

Har prøvd å gi brødskive eller lignende flere ganger, men hu har ingen tenner og bare brekker seg. Hvis hu får en liten bit ned i svelget kaster hu opp med en gang og masse =(
 


*trinemor* skrev:


Jorlin skrev:
Oi! Vi gir nok alt for mye mme ser jeg :/ En vanlig dag ser ca slik ut : Frokost ca 07.00 : halv skive med ost/leverpostei/skinkeost og 150 ml mme Lunsj ca 11.00 : grøt eller fruktmos/yoghurt med havregryn og 150 ml mme Brunsj ca 13.00 : halvt middagsglass og 150 ml mme Middag ca 16.30 : smaker det vi spiser + fruktmos/yoghurt og 150 ml mme Kvelds ca 18.00 : grøt og 150 ml mme Spiser noe frukt, puffa ris og vann i mellom måltidene også.


Er det ikke litt tidlig å gi det da? Har alltid hørt 10 mnd på melkeprodukter :)



For tidlig med hva da? Yoghurt? Holder oss til yogelini. men noen melkeprodukter har hun smakt, litt yoghurt, grøt, frokostblanding og sauser. Tenker på det slik at både jeg og mannen er flasket opp på h-melk med vann og semulegrøt, så å smake kan da ikke være farlig :p
 


Jorlin skrev:


*trinemor* skrev:


Jorlin skrev:
Oi! Vi gir nok alt for mye mme ser jeg :/ En vanlig dag ser ca slik ut : Frokost ca 07.00 : halv skive med ost/leverpostei/skinkeost og 150 ml mme Lunsj ca 11.00 : grøt eller fruktmos/yoghurt med havregryn og 150 ml mme Brunsj ca 13.00 : halvt middagsglass og 150 ml mme Middag ca 16.30 : smaker det vi spiser + fruktmos/yoghurt og 150 ml mme Kvelds ca 18.00 : grøt og 150 ml mme Spiser noe frukt, puffa ris og vann i mellom måltidene også.


Er det ikke litt tidlig å gi det da? Har alltid hørt 10 mnd på melkeprodukter :)



For tidlig med hva da? Yoghurt? Holder oss til yogelini. men noen melkeprodukter har hun smakt, litt yoghurt, grøt, frokostblanding og sauser. Tenker på det slik at både jeg og mannen er flasket opp på h-melk med vann og semulegrøt, så å smake kan da ikke være farlig :p


Jeg uthevet i teksten din der du skrev ost :)
 


*trinemor* skrev:


Jorlin skrev:


*trinemor* skrev:


Jorlin skrev:
Oi! Vi gir nok alt for mye mme ser jeg :/ En vanlig dag ser ca slik ut : Frokost ca 07.00 : halv skive med ost/leverpostei/skinkeost og 150 ml mme Lunsj ca 11.00 : grøt eller fruktmos/yoghurt med havregryn og 150 ml mme Brunsj ca 13.00 : halvt middagsglass og 150 ml mme Middag ca 16.30 : smaker det vi spiser + fruktmos/yoghurt og 150 ml mme Kvelds ca 18.00 : grøt og 150 ml mme Spiser noe frukt, puffa ris og vann i mellom måltidene også.


Er det ikke litt tidlig å gi det da? Har alltid hørt 10 mnd på melkeprodukter :)



For tidlig med hva da? Yoghurt? Holder oss til yogelini. men noen melkeprodukter har hun smakt, litt yoghurt, grøt, frokostblanding og sauser. Tenker på det slik at både jeg og mannen er flasket opp på h-melk med vann og semulegrøt, så å smake kan da ikke være farlig :p


Jeg uthevet i teksten din der du skrev ost :)



Sitter med mobil, så ser ikke slike fancy greier ;p Ost er det hun spiser, så da har det blitt slik bare. Er jo mange som gir prim og tubeost, eller tar jeg feil? Det er jo også melk. Melk er jo ikke farlig bare man begrenser det. Er jeg helt på jordet nå?
 
3 flasker mme. hun drikker ikke så mye vann enda, så vi blander den foreløbi med nestle sin fruktdrikk 40%60% vann fruktdrikk

Hun spiser i rekkefølge grøt, brød, middag og frukt og så grøt og da 3 flaser mme i løpet av dagen. JO mindre hun drikker jo hardere blir hun i magen
 
Her er det pupp. Vil ikke ha noe annet, og han tar ikke flaske. Jeg har begynt å jobbe igjen, og mannen må komme ned på jobben min med han. Vi prøver selvfølgelig hver dag, men...
 
Back
Topp