Fast føde baby 7-8 mnd

Spennende [emoji4]
Hvordan er det med å sette i halsen, er du ikke nervøs for det? Han min får så små brødskivebiter enda, er så redd for å sette i halsen jeg altså....
Det skjer så ytterst sjeldent, at det er jeg ikke redd for [emoji4] hvis det skjer så vet jeg hva jeg skal gjøre. Men det er veldig viktig å vite forskjell på brekninger og å faktisk sette i halsen! [emoji4]

Men han har aldri fått små biter, kun fingersized. Han har god kontroll og bruker tungen for å manipulere maten før han svelger.
 
07.00-07.30: Neocate spoon (er som en slags melkefri yoghurt) + litt sviskemos+ vann
10.30: mme + fruktmos
13.30: mme
16.00-16.30: Middag. Bruker å spise 100-120 gram + vann
18.30-19.00: Grøt + vann (tar kveldsstellet utenom tannpussen etter grøt)
19.30: mme (så tannpuss og leggetid rett etter)

Har inntil nylig fått mme på natt, men nå ville hs vi skulle prøve å tilby vann og det har funket siste nettene. Om hun ikke blir fornøyd med vann og er sulten gir jeg henne selvsagt mme.
 
Spennende :)
Hvordan er det med å sette i halsen, er du ikke nervøs for det? Han min får så små brødskivebiter enda, er så redd for å sette i halsen jeg altså....
Null problem med biter her også. Det er viktig de sitter oppreist sa gjør som regel breknkngsrefleksen jobben. Det er viktig å skille mellom brekninger og at de setter det i halsen da brekningsrefleksen kan være veldig ivrig hos de små, men det er ikke farlig, kan bare høres ubehagelig ut. Ingen av mine barn har brydd seg noe om litt brekninger :) Ofte må det litt øvelse til og barn er forskjellige. Noen vil gjerne ha mos lenge, mens andre nekter å bli matet.
 
Ser mange spiser fruktmos til lunsj. Noe dere kjøper eller lager selv? Hva består den av, for eksempel? Jeg har pleid å gi avokado til lunsj eller litt av middagsglass kombinert med frukt-smoothie. Føler at det meste annen frukt kun kan kalles mellommåltid og ikke lunsj liksom, men mulig jeg er på villspor [emoji4] Trenger egentlig konkrete lunsj-tips da jeg ikke helt har knekt koden på dette måltidet [emoji4]
 
Last edited:
Ser mange spiser fruktmos til lunsj. Noe dere kjøper eller lager selv? Hva består den av, for eksempel? Jeg har pleid å gi avokado til lunsj eller litt av middagsglass kombinert med frukt-smoothie. Føler at det meste annen frukt kun kan kalles mellommåltid og ikke lunsj liksom, men mulig jeg er på villspor [emoji4] Trenger egentlig konkrete lunsj-tips da jeg ikke helt har knekt koden på dette måltidet [emoji4]
Gir brødmat til lunsj jeg [emoji4]
Men hvis vi skal noen plasser så bytter jeg om på frokost og lunsj.
Han får fruktmos med havregryn til frokost, blir på en måte fruktgrøt [emoji6] det føles litt mer som ett fullverdig måltid enn bare fruktmosen liksom [emoji4]
Lager all maten selv til han [emoji4]
 
Gir brødmat til lunsj jeg [emoji4]
Men hvis vi skal noen plasser så bytter jeg om på frokost og lunsj.
Han får fruktmos med havregryn til frokost, blir på en måte fruktgrøt [emoji6] det føles litt mer som ett fullverdig måltid enn bare fruktmosen liksom [emoji4]
Lager all maten selv til han [emoji4]

Takk for fint tips! [emoji4]
 
Back
Topp